Baxter - Reisverslag uit Baxter, Verenigde Staten van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Baxter - Reisverslag uit Baxter, Verenigde Staten van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Baxter

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

16 Mei 2015 | Verenigde Staten, Baxter

Vandaag na twee dagen niet op de fiets te hebben gezeten, heb ik er 155 gereden over een heel mooi traject, waar eerder een trein heeft gereden en dat is heel relaxt, geen auto's en redelijk vlak. De wegen hebben wel heuvels, zie ik als er wordt over gestoken, heerlijk zo'n trail. En het loopt tussen meren door, met veel vogels en kikker geluiden. En heel belangrijk ook plaatsjes, met lekkere koffie. Heb vandaag ook weer een inch gekregen van een koppel wat ook op de fiets tourde. Redelijk wat fietsers en lopers gezien, natuurlijk vanwege de auto vrije trail maar ook dat het vakantie seizoen gaat beginnen.
Toen ik bijna in de plaats waar ik wil overnachten ontmoet ik David, we wisselen fiets ervaringen uit. En dan vraagt hij of hij mag bidden voor mij. Ja ik geloof niet, maar het mag wel. Ja hij noemt de engelen enz. En dan zeg ik, ja in een soort engelen geloof ik nog wel, want dat ervaar ik nog wel eens, maar meer de menselijke "liefde" in de ontmoetingen zijn groter.
Morgen nog weer een stukje fietsen om dichterbij Minniapolis te komen. Het is nog ongeveer 200 km daar naar toe.
Iedereen een fijn weekend
En Lydia een fijne Verjaardag, van Harte Gefeliciteerd
Groeten Cobi

  • 16 Mei 2015 - 14:59

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    Twee verslagen in één terwijl ik toch iedere dag kijk! Wat beleef je weer een hoop fijne dingen. Jammer dat het weer niet mee zit. Zo'n trail lijkt me een heerlijke afwisseling na al die autowegen. In Nieuw Zeeland had je toch ook zo'n oude spoorweg en in België hebben we ook zo'n stuk route gereden naar (of van) Kees en Koos, in het dal van de Ourthe volgens mij. Ingrid Mostert schreef dat ze ging verhuizen, toch te eenzaam daar. Of het verkopen van haar huis lukt weet ik nog niet zo net. Ik moet haar nog terugschrijven. Mijn zus Bep komt voor een week naar Nederland met vakantie aan het einde van de maand. Ik ga er dan een dag heen voor een familiereünie. Riet kan er alleen niet bij zijn. Daar gaat ze apart naar toe.
    155 km is een hele afstand , dat doe ik je niet na, maar het gaat je nu natuurlijk gemakkelijker af, geen zadelpijn en zo en je zal flinke fietsspieren hebben!
    Nog veel fijne ontmoetingen en goede wegen.
    Liefs, Trieneke

  • 17 Mei 2015 - 10:23

    Jan Vos:

    Hoi Cobi,
    maar weer eens naar je reisverhaal gekeken. Ik ben niet zo trouw als Trieneke. Zij schrijft je elke dag. Goed van haar.
    Ik ben onder de indruk van de afstanden die je aflegt. Dat is in ons land eigenlijk helemaal de grens over als je naar het oosten fietst. Het lijkt mij inderdaad mooi om over zo'n autoloos pad te fietsen. Ook eigenlijk wel bijzonder voor een fietsarm land.
    Morgen gaan we weer portrettekenen onder leiding van Trieneke. Het is dan de eerste keer dat Mart er niet bij is. Zal vreemd zijn.
    Op de crematie kreeg ik van Marts zoon een briefje in handen dat ze jaren geleden had geschreven. Na haar dood moeten de schilderspullen aan haar schildervrienden worden gegeven. Raar zo'n brief uit het hiernamaals.
    Ik heb de spullen opgehaald. De bagageruimte van mijn auto was helemaal vol. Ook nog kant en klare schilderijen die de familie niet meer wil en wellicht verkocht kunnen worden voor een goed doel.

    zo nu ben je ook weer bij. liefs en goede reis, Jan Vos

  • 17 Mei 2015 - 21:49

    Cobi:

    Goede middag, volgers, Trieneke, Jan en Lieke, bedankt voor de verjaardags wensen, super leuk Trieneke. En morge veel plezier met het portret tekenen, groeten voor alle deelnemers.
    En we gaan nadenken, wat er in de toekomst kan met onze productie, er is door Mart al een start gemaakt.......
    De trail was een heerlijke afwisseling, nu al weer 2 dagen Hway, zit met een capucio, de laatste 30 km in Minniapolis te bekijken, hoe ik bij het gastgezin kan komen, aan de Hijawatha ave. Is dat niet leuk nr 4150 , vandaag 2 x nat geregend, was wel voor de bui binnen, benzine station, voordat het horizontaal regende, had ook tegenwind, niet koud.
    Heb een lopende schildpad weer terug gestuurd, die de weg wou oversteken, km eerder een collega dood langs de weg gezien en ook weer een slang, dood.
    Morgen, maandag een rustdag in Minniapolis, met het openbaar vervoer de stad in, kan mijn achterste ook weer tot rust komen.
    Een fijne inspirerende week wens ik jullie toe volgers, liefs en groeten Cobi

  • 18 Mei 2015 - 09:14

    Annemiek Van Dorp:

    Lieve cobi,
    Vandaag 18 mei maar als je dit bericht lees is het bij jou waarschijnlijk 19 mei.
    Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hoop dat je vandaag weer ontzettende leuke mensen zult ontmoeten waarmee je kunt proosten. Ik denk aan je. Een zonnige dag verder en een goede reis met maar weer verrassende ontmoetingen. Lieve groet Annemiek.

  • 18 Mei 2015 - 16:49

    Trineke Collet:

    Hallo Cobi,

    Tot mijn schande moet ik bekennen, dat ik de laatste tijd je verslagen niet gelezen heb. Excuus: druk met pakken voor de verhuizing. Maar morgen ben je jarig, dus daarom reageer ik om je hartelijk te feliciteren en nog vele mooie jaren toe te wensen. Ik hoop dat je leuke ontmoetingen zult hebben morgen, zodat het een feestelijke dag wordt.

    Wat je beschrijft over je tocht langs de trail lijkt me heel mooi, zo kun je het buiten zijn dus echt ervaren, zonder de storingen van langskomende auto's.
    Geniet en ik hoop dat je leuke mensen blijft ontmoeten.

    Liefs,
    Trineke

  • 18 Mei 2015 - 19:21

    Cobi:

    Goede middag, ik lees net dat ik nog even aan de computer mag blijven.
    Dank jullie voor de fijne wensen voor morgen. Annemiek je bent ruim op tijd, ik loop 7 uur achter bij jouw tijd.
    En Trineke, ja je hebt het druk en heftig na zo veel jaar weer een verhuizing.
    Vandaag had ik een top ontmoeting met de heren die mijn tas met inhoud terug bezorgde, super om zo je 65 jaar af te sluiten.

    Op naar het nieuwe jaar gelijk met mijn enige nicht Berta, jij ook een fijne en gezelige dag morgen met familie en vrienden. liefs en groeten aan de familie, Cobi

    ik ga nog even verder met google tussen Minneapolis en Chigaco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 157584

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: