Oguz via Qabala naar Ismayilli - Reisverslag uit İsmayıllı, Azerbeidjan van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Oguz via Qabala naar Ismayilli - Reisverslag uit İsmayıllı, Azerbeidjan van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Oguz via Qabala naar Ismayilli

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

09 Juni 2012 | Azerbeidjan, İsmayıllı

In Oguz hotel Istan. heb ik mijn foto's van Istanboel achter gelaten.En toen ging het leuk 10 km berg af. En ik zat super vroeg op de fiets, half zeven. De zon moest nog opkomen, verder op het ontbijt uitgenodigd, dat was weer eens wat anders, dan alleen ontbijten. In een boomgaard naast de fabriek die noten verwerkt en naar Europa exporteert.
Was vroeg in Qabala, na een wegopbreking en kwam in het hotel een Nederlander tegen. Vraag gelijk; ben je op de fiets? Antwoord Nee, ben voor zaken hier, stallen inrichten. Oeps dacht ik later; dan gaan de koeien van de weg af!!!En de stallen in?
Maar het was wel even leuk om 5 minuten Nederlands te spreken; de man ging zijn vliegtuig halen, het was vrijdag, dus ja weekend.
Nu zaterdag en de laatste fietsdag van mij in Azerbaijan. Het was niet moeilijk was binnen de tijd binnen, om elf uur 's morgens, maar het is de laatste dagen moeilijk koffie te verkrijgen. Dat ga ik missen, maar vast in Baku wel weer te krijgen.
Het was ook weer een groene dag, met veel bomen. En ik sliep vannacht aan de voet van een berg, hoogte 4190 m, die was ik ook een heel klein stukje opgefietst. Daarom was het vandaag ook weer een makkelijk begin.Verder vandaag leuk gebabbeld met kinderen onderweg.
Mijn nieuwe onderkomen van vannacht kan niet de schoonheidsprijs krijgen. Het is enorm vervallen en ik wilde eigenlijk niet blijven. Maar er werd gebeld en ik moest even uitleggen waarom ik niet wilde blijven. Zo ik zei; ik zie hier alleen maar mannen en ik ben in een Moslimland, dus ik ben mij rot geschrokken, van zoveel mannen hier met baarden in dit motel. Maar dat was geen probleem zij zullen goed voor mij zorgen. Dus morgen weet ik of dat echt zo is!
Weinig keus en ik moet niet zo kritisch zijn, denk ik want het zal nog wel eens voorkomen op mijn reis.De fiets staat weer op de kamer, dat is even gezellig!
Morgen ga ik kijken voor vervoer naar Baku, want dat is een bergetappe weg, met heel veel verkeer. Dus ga ik daar ook aan meedoen.
Veel liefs en groeten uit Ismayilli, Cobi


  • 09 Juni 2012 - 15:19

    Stella:

    hoi Cobi,
    de volgende dagen zal ik mijn skype aanlaten. als je ergens een computer vindt....
    veel kusjes en plezier

  • 09 Juni 2012 - 15:40

    Bertha Bob:

    Hoi cobi
    Wij kunnen uit je verhaal opmaken dat je het reuze naar je zin hebt
    Leuke foto's die je bij regelmaat op de site plaatst
    Zo krijgen wij ook een beetje de indruk van de omgeving waar je je bevindt
    En wat betreft die mannen met baarden die doen geen kwaad hoor.
    Er zijn namelijk ook vrouwen met een baard,kan ook prettig zijn !!!!!
    Nou co nog veel plezier op je reis , wij volgen je via de mail
    En nog veel veilige KM
    Gr Bertha&Bob

  • 09 Juni 2012 - 18:12

    Trieneke:

    Wat goed dat je al zo ver gekomen bent! En wat na Baku, dan gaat het misschien nog meer veranderen. Ik hoop dat de mannen met baarden zich als heren gedragen (en dat het een beetje schoon is). Ik heb vandaag meegedaan met een kunstproject ter behoud van een mooie tuin in het bezuidenhout. Wij waren verkleed in "gewaden" van autobanden, 5 dames aan elkaar. Er waren ook nog andere prachtige kostuums, erg leuk alleen koud en stormachtig, ik zit nog te rillen.
    Ben erg benieuwd naar het vervolg van je reis en hoe zit het met de visa?
    Veel liefs, Trieneke

  • 09 Juni 2012 - 20:30

    Kees Quartel.:

    hallo Cobi.
    Wij vinden het geweldig dat je al zo ver bent,en volgen met veel interesse je reis verslagen.
    Met de vele foto s reizen we echt met je mee.Misschien een idee om de mooiste foto s te exposeren
    als je weer thuis bent.
    Ga je binnen kort de kaspischezee oversteken? of ga je er omheen?
    We komen er op deze manier wel achter dat er heel veel mensen van goede wil zijn he.
    Nou Cobi wij wensen je veel fiets plezier toe en een behouden vaart.
    Hartelijke groeten van Koos en Kees Q.

  • 09 Juni 2012 - 21:00

    Annelies.:

    Hallo Cobi,
    Dan is ditinderdaad weer een hele goeie ervaring met de mannen daar na de vorige nare. Gelukkig maar.
    Je merkt daar zeker niets van de voetbalwedstrijden?
    Den Haag is voor 2/3 oranje natuurlijk.
    Ik kan me voortellen dat je daar nu geen aandacht voor hebt. Maar wellicht toch leuk om te kijken of je nog ergens een saelieschotel mocht tegenkomen op een openbaar gebouwof hotel/thee/koffiehuis etc.
    18.00 vanavond Nederland-Denemearken 0-1 en daarna Duitsland tegen Portugal 1-0
    Het is zo'n 45 jaar geleden dat Nederland van Denemarken verloor.
    Woensdag Nederland/Duitsland en tegen Denemarken/Portugal.
    Groetjes Annelies.

  • 10 Juni 2012 - 07:27

    Cobi Bult:

    Lieve vrienden van mij en mijn fiets, want zonder fiets had ik dit niet kunnen laten zien.
    Maar het is ook wazinnig fijn om een reactie van jullie te lezen, bedankt, bedankt.
    Vooral na mijn vlucht uit Ismayilli, gistermiddag. Verslag komt nog, doe ik zo dadelijk. Deze computer gaat lekker en heb ik eerst de foto's er op gezet van de laatste km met de fiets in Azerbaijan.
    O ja de voetballers moeten nu aan de slag, anders....
    En ik ga morgen op onderzoek uit naar de chinese ambassade voor een visum. Ik sla Turkmenistan, Uzbekistn en Kazagstan over vanwege het lange wachten op een visum, fietsen is veel leuker. En dan deze drie landen, maar een keer met mijn vriendinnen of vrienden doen in een reisgezelschap, lekker relaxt, niet iedere middag na een bed zoeken!
    Jij hoef dus niet de erco aan te zetten Trieneke? Neem maar wat warms een wodkaatje.
    Veel liefs, xx, Cobi

  • 03 September 2012 - 22:06

    Inge Sjollema:

    lieve Cobi,

    Op zoek naar iemand in mijn visitekaartjesboek kom ik je naam tegen, even googelen en ja hoor, je bent nog onderweg en hoe, wat een bijzondere foto's, ik neem aan dat er meer van je is, maar wou toch even een reactie achterlaten.

    Nog een mooie tocht toegewenst en kom behouden aan in Auckland, dikke kus, Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 157681

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: