Actief Weekend - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Actief Weekend - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Actief Weekend

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

11 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

De vlucht met Pacif airline is goed geregeld op vrijdag ochtend, een smakelijk ontbijt, even het boek uitlezen. En waren op tijd weer terug in Auckland om aan het weekend te beginnen.
Vrijdag 6 uur, Olga klaar van het werk, samen op de fiets naar het strand om nog even voor zondag te oefenen om in het zeewater met golven te zwemmen. Daarna lekker een ijsje, verry big terug naar de flat.
Zaterdag morgen naar het park om eens 3 km te lopen, stevig doorstappen is dat voor mij.
De middag zijn we ons gaan inschrijven voor de triatlong, dat is kriskras achter Olga door Auckland fietsen. Leuk andere wijken, vervolgens het parkoer verkend, wat we zondag gaan doen.
De spullen afgeleverd om de nacht bij een vriendin door te brengen, vanwege het feit dat de ferry nog niet om 6 uur zondag werkt. En zo verken je niet alleen de stad, maar ook de woningen in Auckland.
Met de zelfde vriendin en vrienden naar de cricketwedstrijd, zaterdag avond, N.Zealand tegen Engeland. Vrienden waren afkomstig uit Ierland, Schotland en Ierland.
Jammer voor N. Zealand, De Engelsen waren stukken beter, de vrienden hadden een goede avond en wij ook. Nog een kop thee thuis, maar zondag avond wordt het een witte wijn.
Zondag vroeg op, 5 uur, kwart voor 6 op de fiets en 7 uur op het verzamelveld om dan vervogens om 8 uur de zee in te gaan om 300 m. te zwemmen. Resultaat, na mij kwamen er nog 3 uit het water. Mijn pr. 15 minuten. Vervolgens op de fiets 10 km, zette daar een beter resultaat neer. En tot slot 3 km rennen, maar dat kan ik helemaal niet, dus toen ging het resultaat weer naar beneden. Maar de dag was super, we waren al om 9.15 klaar. Olga nog veel eerder, haar nieuwe fiets deed het prima, zij zwemt ook sneller, borstcrawl, en rent i.p.v. van wandelt. Zij liep de laatste ronde met mij mee, voor de gezelligheid.
De hele zondagmiddag en avond hebben we lang uit gelegen.
Maandag was weer gewoon, ben gaan zwemmen, heb weer leuke kinderen gezien in het zwembad en in de middag nog even op de fiets (heen en terug 32 km) naar de fam. uit Nederland, die ook in N.Z. verblijft. Vrijdag vliegen zij terug.
De avond met Olga mee gegaan naar een Landmark avond, was een prima verzorgde avond, kennis gemaakt met een aardige vrouw, Sally en ik ga de cursus nog een keer doen een lang weekend in Londen of L.A.
Morgen............liefs en groeten, Cobi

  • 11 Februari 2013 - 17:13

    Wim Harfterkamp:

    Hallo Cobi.

    Je hebt samen met Olga weer een topprestatie geleverd .Ik zie je ook steeds maar slanker worden heb ik het idee ?. Leuke foto's ook weer gemaakt en dan na al die sportactiviteiten ook nog naar het stadion om naar die wedstrijd te kijken. Kortom je moet wel in topconditie zijn.
    Blijf lekker genieten maar pas op dat je je eigen niet voorbij loopt en of fiets.

    Groetjes van Ria en Wim en hoedt je haaks.

  • 11 Februari 2013 - 22:41

    :

    Dank je wel Wim, slanker dat lijkt maar zo, kilo's zijn nog niet zo als van de zomer, toen ik uit Bakoe, Azarbeijan terug kwam. Het eten smaakt hier lekker, vooral de vruchten en de verschillende chocola.
    De cricket wedstrijd was zaterdag avond, dus ontspanning en plezier met de supporters.
    Overdag doe ik relaxte dingen, beetje rondfietsen zonder bagage, in het zwembad hangen.
    Af en toe iets huishoudelijk, boodschappen doen, om niet helemaal als een "sportnurt" terug te komen.
    Ik ga ook niet voor de eerste prijs, het gaat om het meedoen en mensen te ontmoeten op verschillende terreinen in onze wereld. N.Z. is een mooi en vriendelijk land, een super sport land, veel aandacht vanuit de regering om iedereen aan het sporten te krijgen, maar het zit de Kiwi's in het bloed om iets met sport te doen. In het weekend rijden er veel auo's met boten, kayaks en surfplanken over de weg. Overal zijn er plaatsen om je boot in het water in te brengen, maar op fiets gebied op de weg is het nog een onontwikkeld land, zoals Azarbeijan of Indonesie. Ik bedoel, de auto is daar heel belangrijk, liever groter dan groot en dat is hier ook zo.
    Maar tot nog toe zijn alle automobilisten zeer attent met als ze mij zien, dus geen paniek fans van mij.
    Lieve fans weer een fijne dag of avond, als je dit leest.
    En Wim de lieve groeten voor Ria, als ik terug kom, dan doe ik een koffie bij jullie, als dat goed is? En een hug, omhelzing voor mijn maandagochtend vrienden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 157569

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: