Medicine Hat- Maple Creek - Reisverslag uit Maple Creek, Canada van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Medicine Hat- Maple Creek - Reisverslag uit Maple Creek, Canada van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Medicine Hat- Maple Creek

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

24 April 2015 | Canada, Maple Creek

Straks ga ik vertellen, nu eerst de foto's
Dat is gelukt, ook een leuk motel, met de eigenaar uit zuid Korea, heeft 3 jaar in Amstelveen gewoond. Was gedaan, haren extra beurt en aan de overkant gegeten. Was een leuke dag, na weer bij Canadezen overnacht te hebben, zij zeer gastvrij, leuke gesprekken. En vandaag veel wind in de rug en een redelijk aflopend parkoer. Letterlijk en figuurlijk voor de wind. 100 km erbij. Onderweg, ja eindelijk een bewoner / werknemer die met mij een praatje maakt, hij meet iets op langs de weg en roept, hij wil weten waar ik naar toe ga. Hij zelf wil van Galcery naar Vancouver, zijn eerste tocht. Gewoon doen, lekker naar beneden
Vervolgens koffie gedronken met de dames, wat een leuke sfeer was en had. Kreeg de koffie van een van de dames en email uit gewisseld.
Die leuke hond en dat benzine gebeuren is nog van het vorige verslag. Dat ik pas na 70 km iets tegen kwam, ik knuffel de hond en die was gelijk mijn beste vriend, nog wat eten gedeeld met hem en ja, toen ging het mis, bij het weggaan. De hond liep mee, zijn baas floot, maar de hond bleef staan en ik ook. Ben weg gereden en de hond achter mij aan. Toen tempo gemaakt en hij gaf het op en bleef gelukkig zitten.
Zo morgen een nieuwe uitdaging, 130km en wat heuvels er bij. Ik heb in Swift Current een adres besproken, dus vroeg op.
Jullie een fijn weekend en Koningsdag, groeten Cobi

  • 25 April 2015 - 12:23

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    Wat een prachtige namen: Medicijn Hoed en Esdoorn Kreek! Die "eenzaamheid" over lange stukken lijkt me toch niet zo fijn bij die grote afstanden, maar daarna is ieder menselijk(of dierlijk) contact natuurlijk erg prettig. Ik had dezelfde ervaring met honden in Portugal. Als ik iets vriendelijks zei werd ik al "geadopteerd". Aanhalen was geen optie want het waren vlooienbalen. Op het laatst zei Ton : "pas op een hond, niet kijken en vooral niks zeggen.."
    Straks ga ik een rondvaart maken met Monique. Ze is bijna jarig en mag één keer per jaar gratis een boot met mensen uitnodigen van de Ooievaart.
    Ik wens je veel warme ontmoetingen en weinig lekke banden toe op je volgende tochten.
    Liefs, Trieneke

  • 25 April 2015 - 16:36

    Wim Harfterkamp.:

    Hallo Cobi.

    Je hebt weer aardig wat kilometers achter de rug en ook weer tegoed de komende dagen.Leuke foto"s gezien en en ja die honden weten wat , zijn ook blij met een aai over het koppie.
    Gisteren zijn we met de trein naar Venlo geweest het was er gezellig druk en warm en heel veel Duitsers die bij ons in Nederland de koopjes komen halen.
    We hebben ook het museum bezocht in Venlo wat meer dan de moeite waard was. Op beamers was in een cirkel van het ontstaan van een groot deel van Limburg te zien heel mooi en goed in beeld gebracht.
    Het is bij ons inmiddels al geen twintig graden meer en voor maan dag koud en nat maar misschien toch nog wat zonnig in de loop van de middag..
    IK wens je nog veel droge en veilige kilometers met veel wind in de rug want het het aantal kilometers dat je onder de wielen weg wil draaien de komende dagen kun je dat wel gebruiken.
    Met collegiale groet Wim.

  • 26 April 2015 - 03:41

    Cobi :

    Volgers ik ben weer veilig aan gekomen, bij een gastgezin. Na 150 km nu in Swift Current, morgen een makkelijke dag, 50 km.
    Vanmiddag aan het begin, miezer regen, vervolgens droog, de wind draaide van west naar noord, later werd de regen sneeuw. Voor de wind viel de kou mee, maar met de gedraaide wind en sneeuw, was het koud...., maar ook wel leuk om mee te maken.
    Was blij dat ik het gastgezin in zicht kwam, lieve en leuke familie. Lekker gegeten, ijs toe.
    Morgen zien wat er komt. Maandag is mooi weer voorspeld.
    Zo Trieneke en Wim, bedankt voor jullie berichtje en wensen.
    Fijne zondag, voor allen en wanneer is de Koningsdag, zaterdag of maandag?
    Groeten, Cobi

  • 26 April 2015 - 13:42

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    Maandag is koningsdag. Ze gaan naar Dordrecht, o.a. belangrijk omdat daar de eerste Oranjes aan land gingen bij de Groothoofdspoort. (Wij hebben daar poffertjes met aardbeien en slagroom gegeten als je het je nog kan herinneren). Ze gaan maar één plaats bezoeken, geen oudhollandse spelletjes en een defilé op het water met oude schepen en belangstelling voor wat er in de regio (Drechtsteden: Dordrecht, Zwijndrecht, Papendrecht, Sliedrecht, Barendrecht, de 6e ben ik vergeten) te doen is op cultureel, sportief en handelsgebied. Een koningsdag nieuwe stijl, iedereen is benieuwd hoe dat uitpakt. De weersverwachting is echter niet best, vrij koud en regen. Niets vergeleken met jouw sneeuw en noordenwind natuurlijk en dan nog zo'n grote afstand afleggen, dat lijkt me wel afzien! Ik kan me voorstellen dat je dan wel eens denkt: "wat doe ik hier in vredesnaam"? Een beetje zoals het begin van je Europareis, toen moest je soms ook weer, wind en kou trotseren. Morgen gelukkig niet zo ver.
    De Ooievaart met Monique was erg leuk. Ze had hapjes en drankjes meegenomen en er werd onderweg nog gemusiceerd, Monique zong onder begeleiding van gitaar of sax bekende songs, blues. Half onder de bruggen voor een mooie akoestiek.
    Veel fietsplezier morgen en mooier weer.
    Kus, Trieneke

  • 26 April 2015 - 14:50

    Evi:

    Hi Cobi
    Je maakt wel spannende tijden mee op deze route zo hoog in het noorden. Fijn dat je dan zulke gastgezinnen kunt vinden. Je bent nu in een soort prairie en tamelijk kaal landschap beland. Wat zijn je plannen, zak je af naar America of blijf je langs de Canadese grens gaan?
    Jouw foto's roepen wel wat op bij ons volgers! Die van de trein deed me aan m'n reis door dit landschap denken. Amtrak schoot me als naam te binnen maar het zal de Rail Canada zijn geweest. 't is even geleden dat ik van Edmonton helemaal naar de andere kant, naar Montreal reisde. Je kunt het hele continent over op deze manier, een beetje zo als met de Siberië Express. Maar op de fiets is het beslist afwisselender maar ook wel een enorme prestatie. Je bent gewoon supergoed!
    Ik wens je weer een goede 50 km vandaag en een fijne plek om bij te komen. Big hug en kus, Evi

  • 26 April 2015 - 22:49

    Jan Vos :

    Hallo Cobi,
    Wat een afstanden leg je af zeg in dat eindeloze Canada. Petje af. Begint het weer daar al warmer te worden? Mijn tante in Toronto heeftnog sneeuw in de omgeving. Wat een leuk verhaal van de hond.
    Hier blijft het koud, maar morgen schijnt de zon. Traditie voor Koningsdag.
    Ik heb de drie portretten klaar van de drie kleinkinderen van onze vrienden in Drenthe. Ze zijn opgehaald en wachten op de dag dat ze aan hun ouders cadeau worden gedaan. De kinderen en hun opa en oma zijn erg tevreden met het resultaat. Dus ook ik blij. Het is altijd toch een gok.
    Gisteren was hier op het strand de hele dag een soort van hindernisbaan van kilometers lang. Duizenden mensen deden eraan mee. Het heeft een naam maar die ben ik vergeten.
    Vandaag was er een voorjaarsmoeheid op de boulevard. Wordt elk jaar groter, maar minder leuk. Heel veel van hetzelfde. Eigenlijk alleen aardbeien gekocht. De koopman moest er vanaf, dus erg goedkoop. Twee kilo voor €5.
    Op naar Koningsdag. Cobi trek wat Oranjes aan, dat hoort ook in het buitenland.
    Liefs Ernestine en Jan

  • 27 April 2015 - 03:50

    Cobi :

    Hi Evi, met Amtrak heb ik Amerika gereisd. Ja het zijn lange afstanden, maar tot nog toe niet vervelend, nog afwisseling genoeg. Heeft ook voordelen, geen stoplichten, niet op een kaart hoeven te kijken. Als ik wil weten hoe de weg 5 km verder op gaat, kijk ik wat de vrachtwagens doen; verdwijnen ze, een heuvel naar beneden, gaan ze L. of R. dan komt er een vage bocht naar die richting.
    Jan mijn oranje sokken zijn in de was en mijn oranje T-shirt is versleten deze reis en gebruik ik nog als slaapshirt. Ik heb nog wel mandarijnen. Misschien kan ik daar iets mee doen?
    Trieneke en alle volgers een fijne maandag, deze speciale maandag, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 157583

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: