Manitoba - Reisverslag uit Virden, Canada van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Manitoba - Reisverslag uit Virden, Canada van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Manitoba

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

04 Mei 2015 | Canada, Virden

Zo juist de tijdzone gepasseerd, 1 uur dichter bij de Nederlandse tijd, 7 uur verschil nog wel, ook de grens over, fiets nu in de staat Manitoba. Tot later...
Klaar met fietsen, douchen en eten. Het is half zeven, tv aan en Nedreland klomt al 3 dagen hier op tv, vanwege het einde van WO 2, veel Canadezen en de premier ook in Nederland.
Het landschap is nog vlakker geworden, de weg recht met af en toe een vage bocht naar L.of R., veel graan wordt verbouwd, veeteelt, koeien en varkens, die zie ik alleen vervoerd worden, grote vlees afdeling in de supermarkt. Ook veel mijnbouw, aan de opp., zout, kalium en zand en grint. En de ja- knikkers had al genoemd eerder, maar hier is ook " zandolie" olie aan de opp., maar is moeilijker in de verdere verwerking en nu te duur, kost meer dan het zou opbrengen, is mij verteld.
Veel kleine kerkjes, meerdere in hele kleine dorpjes,
buurtschappen.
Het fietsen gaat weer lekker, ik ben de 3000 km over, fietsend.
Volgende week maandag ga ik de grens over naar Amerika, misschien ga ik dan weer camperen.
De richting is dan vanuit Wiinipeg, naar het zuiden, na de grens, schuin- zuid naar Minniapolis, stukje langs de Mississippi, vervolgens naar het meer, waar Chicago aan ligt.
De bib was waar ik nu ben op maandag gesloten. Morgen denk ik wel een bib tegen te komen.
In Nederland hebben jullie vakantie of een vrije dag?
Veel plezier een fijne dag, groeten en liefs, Cobi

  • 17 Mei 2015 - 21:28

    Lieke Schonk:

    Hoi Cobi We zijn weer retour in Den Haag. Al vast van harte gefeliciteerd. Hoe is het? Wie weet welk cadeautje er op je weg ligt. Ik moest aan je denken toen ik de weersverwachtingen van Canada zag, terwijl wij 5 dagen een hittegolf hadden en nu weer aan de kou hier moeten wennen.
    Hartelijke groet en een fijne dag dinsdag. Liefs Lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 157579

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: