Korumburra en Foster - Reisverslag uit Korumburra South, Australië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Korumburra en Foster - Reisverslag uit Korumburra South, Australië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Korumburra en Foster

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

07 December 2012 | Australië, Korumburra South

Hi fans in Nederland, is er al sneeuw?
Hier gaat het goed, de eerste dagen koud, maar nu al weer twee dagen goed weer. Al twee dagen gefietst en het gaat lekker. Maar het internet werkt nog niet zo.
Wel allemaal vriendelijke mensen, hulpvaardig en gezellig, babbelend en geinteresseerd over mij van hoe en wat.
Zal even een leuke foto plaatsen van twee lieve dames, Joy en Judy, die mij met van alles hielpen. Komt later wel terug tot morgen, Cobi

Vervolg
Nu zondagochtend, wachtend en typend op de hostel eigenaar. Gisteren binnengekomen via de telefoon buiten, ja wat nu dacht ik, neem dat ding in je handen en probeer wat, antwoord apparaat, ingesproken dat ik niet weet hoe of wat te doen. Opgehangen, na 1 min. weer beter ingesproken en dat ik buiten op de bank ga zitten lezen en wachten. Na 10 minuten de telefoon rinkeld en de aardige stem geeft mij een code om in huis te komen.
Leuke hostel met 4 kamers, een wasmachine gratis en een super lijn om op te hangen. Mijn was was in een halfuur droog. Want bij 35 graden droogt het uitstekend.
Ik fiets hier super, wel af en toe "up", maar ook weer "down". en gister had ik een oud spoortrajekt, 50 km lang, daar is de foto van. De andere foto is die van de dames uit Frankston, van het stukje hierboven.
Mijn Austr. adapter heb ik niet meer dus doe ik zuinig met de batterij van het foto apparaat, mijn mobiel kan ik ook niet meer opladen. dus ben ik alleen via de mail te bereiken en het blog.
Het is hier heel mooi, schoon en puur natuur. In de winkels zijn ze dol op Big in alles. Ook heel veel voedsel supplementen en vitamines in big hoeveelheid, ik schrok daar van, voor mij is dat een tegenstelling!
de eerste nacht buiten Melbourne, was in een caravan, vervolgens in een motel en nu vannacht weer in een mini hostel ( jeugdherberg). Vanavond weer in een hotel, Yarram ga ik proberen te halen.
Gister 35 graden en vandaag 19 graden, met misschien regen.
Mooi fietsweer en het is zondag, zo dan hebben we ander wegverkeer en ander publiek, leuk.
Hier zijn nog twee andere mensen een echte aussi dame en een heer half engels en aussi. Gisteren hebben we even de spinnen en slangen behandeld. En weet er weer wat meer over, zal voorzichtig zijn met op de weg blijven en andere voorzorg maatregelen.
Ik doe hier nog een koffie en julli allemaal een fijne zondag, waar je ook bent, veel liefs en groeten, Cobi

  • 07 December 2012 - 17:05

    Wim:

    Hoy Cobi.
    Ja inderdaad vandaag de eerste sneeuw gevallen,op sommigen plaatsen 10 centimeter maar bij ons langs de kust valt het allemaal erg mee en is het op de rijwegen alweer weg gepekeld.
    fijn dat je weer hulp krijgt van de twee leuke dames.Wens je weer veel reis plezier en volg het met genoegen.Groet Wim

  • 07 December 2012 - 20:05

    Annelies:

    Ha Co.Ben net thuis19.30 uur en 't eten staat te pruttelen. En jij gaat zo opstaan of je ligt allang teronken. Heb geen idee van het tijdsverschil 12 uur? heen of terug. Nu mooie winter foto's bij het journaal. Schitterende sneeuw-platen.
    Ik kon lekker snel terug rijden uit R'dam, dat was vanmorgen wel anders. Door heftige sneeuwbui en een uur bijna stilstand voor de Brienenoord. Dacht dat dat die route beter was met die sneeuw dan door centrum.
    Ik was nog op tijd op werk, want was nog vroeger weg vanmorgen. Maar.... hoor net al drie keer achter elkaar aangekondigd worden op tv, dat vanacht -17 graden gaat worden. Bar en boos wordt er gezegd!! ) ;)) Russische winter in Nederland ) Heel spannend.
    Een docent is weggegaan en ik en collega moeten klassen gaan opvangen. (En...ja...... natuurlijk... ik de beruchte klassen) 1gs en 1gz waardoor het bij hem niet liep.
    (s is andere lokatie ik werk op z) ben benieuwd; start maandag 8.30. We vieren gezellig Kerst opschool. (lln die optreden en de Horeca maakt in de praktijkuren gezellige eetbare zaken.)

    gelukkig dat jij daar weer gezellige mensen ontmoet. Grappig..., wordt dat voor jou een kerst in de zon? Veelpl plezier weer. Ik wens je een heerlijk weekend. XX Annelies

  • 08 December 2012 - 06:12

    Judy:

    Hi Cobi,
    I am one of the ladies that you met at the Frankston Info centre. I gather you made it safely o Tooradin. Hope the cabin was O.K. You made it to Korrumburra so must have left Tooradin. Where ae you going now? Wilsons Prom. is lovely. but probably a long ride, not that I think that would worry you.
    Good luck in your travels,
    Judy (Rae)

  • 08 December 2012 - 10:34

    Cobi Bult:

    Judy, it was a perfect ride to Tooradin, nice place with a perfect ice cream shop.
    the caracan was nice, in the morning a little bit could. But cycling makes warm. the ride to Kurumburra was also nice, a good Information centrum and a nice motel with nice frendly people.
    Now am I in Foster and the ride along an old trainrail was perfect, little bit hot, but no matters, again here a nice Hostel.
    dont worry about me, thanks for the good help. Wish you a nice weekend, greetings, Cobi

    Lekker wim sneeuwballen en poppen, vandaag was het hier ongeveer 35 graden, maar maandag was het 12 graden. voor morgen 19 grade, dus dat wordt een mooie fietsdag. groeten voor je vrouw en de schilders van maandag ochtend. Op maandag denk ik altijd even aan jullie.
    Doe voorzichtig met de gladheid en er zijn hier ook weer veel helpers om mij richting Sydny te duwen.
    fijn weekend, liefs en groeten, cobi
    Annelies, het is bij mij 10 uur verder.10 uur in de morgen is 12 uur nacht bij jou.
    Doe rustig aan met invallen, eerst jij, dan de studenten en vervolgens de schoolleiding.
    Fijne zondag, liefs en groeten, Cobi

  • 08 December 2012 - 15:25

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    Ik heb even naar de kaart gekeken, de kust ziet er prachtig uit maar wel bergachtig en nationale parken en wat een enorme temperatuurverschillen. Daar zou je gestel van op hol kunnen slaan. Ga je vanaf Sydney vliegen naar Olga? Het begint al lekker op te schieten. Fijn dat je kerst met haar viert, al heb je er niet zoveel mee. Komt Bas dan ook die kant op? Je bent nu al weer bijna net zo lang weg als het eerste stuk; heerlijk om dan iets vertrouwds te hebben en Nederlands te spreken!
    Liefs en tot mails, Trieneke

  • 08 December 2012 - 22:34

    Cobi Bult:

    Ja Trieneke het landschap is overweldigend, temperatuur verschillen had je ook met de airco in de vorige landen, dan lag ik ook met een doek om in bed.
    Ik heb een ticket op 25 december in de ochtend naar Olga toe en dan hoop ik op een Kerst barbeque, daar heb ik wel kleding voor bij me. En mijn nieuw gehaakte topje kan ik aan op een nette korte broek uit Denpassar. Dus daar ben ik klaar voor.
    Bas komt half maart richting N.Z. Ja ik tel wel de dagen af in de avond, maar er is hier veel te zien en te horen. Ook het nieuws is weer een beetje van de wereld en niet alleen van Azie.
    Jij veel liefs, Cobi

  • 10 December 2012 - 19:31

    Margreet Terpstra:

    Hoi Cobi,

    Even een mailtje uit Maarssenbroek. De afgelopen week was mijn moeder bij ons, wel even gekeken naar je mail, dat vindt mijn moeder wel leuk, maar toch eng. Ik kijk wel iedere keer, behalve deze week. Sinterklaas en Vivian toetsen, dus maar vragen stellen. Prachtig al die foto's hoor. Weer ander weer hè. Maar ja, hier was het ook alleen maar sneeuw, lekker vrij vrijdag/zaterdag/zondag. Vandaag, maandag kregen wij een kaart voor Vivian voor haar verjaardag, mooi op tijd hoor, ik heb het in de kast gelegd, als het zo is, geef ik hem aan haar, leuk hoor. Nou, groetjes Margreet

  • 12 December 2012 - 00:33

    Cobi Bult:

    Hi Margreet, dat was dus een lekker wit weekend, groeten eerst voor je moeder en de maiden en Fokke.
    Ja dat is druk, feestdagen, werken, school gaande kinderen en nog een student op kamers.
    Hoe regel je dat allemaal? Of zijn het gave meiden, ik denk het wel.
    Hier gaat het goed, zie het volgende verslag, liefs en groeten van "down under" Cobi

  • 12 December 2012 - 00:33

    Cobi Bult:

    Hi Margreet, dat was dus een lekker wit weekend, groeten eerst voor je moeder en de maiden en Fokke.
    Ja dat is druk, feestdagen, werken, school gaande kinderen en nog een student op kamers.
    Hoe regel je dat allemaal? Of zijn het gave meiden, ik denk het wel.
    Hier gaat het goed, zie het volgende verslag, liefs en groeten van "down under" Cobi

  • 12 December 2012 - 00:34

    Cobi Bult:

    Hi Margreet, dat was dus een lekker wit weekend, groeten eerst voor je moeder en de maiden en Fokke.
    Ja dat is druk, feestdagen, werken, school gaande kinderen en nog een student op kamers.
    Hoe regel je dat allemaal? Of zijn het gave meiden, ik denk het wel.
    Hier gaat het goed, zie het volgende verslag, liefs en groeten van "down under" Cobi

  • 26 December 2012 - 11:48

    Jeannet Dooper:

    Dag Cobi,

    hoewel 25 december al achter ons ligt, wil ik je toch een fijne kersttijd toewensen, jij bent inmiddels bij je dochter aangekomen en het zal nu wel de avond van 26 december zijn bij jullie. Mooie verhalen heb je geschreven, vooral het laatste land van je reis trekt je begrijp ik. Misschien plannen om ooit de oversteek te maken, benieuwd naar je verhalen over Australie als je terugkomt.
    Fijn dat je nu rustig bij je dochter zit, lijkt mij niet verkeerd na al die actie van de afgelopen maanden. Je kunt terug blikken op een ontspannen reis al met al, want ik heb weinig nare berichten gelezen, dat blijft uniek, je bent kwetsbaar op de fiets. Je beschikt over een goede gezondheid, gezien het feit dat je met wisselende weersomstandigheden te maken hebt, vaak je nauwelijks daarop kunt kleden, toch loop je geen griep op. Een sterke, taaie vrouw ben je Cobi, of dat word je als je dit soort fratsen uithaalt. Weinig binnen in te bedompte ruimtes, dat zal ook een deel van het geheim zijn.
    Vandaag schijnt in Den Haag de zon, blauwe lucht, heerlijk na al die regen en te grijze luchten, koud is het niet. Gisteren gezellig Kerst gevierd met mijn schoonvader, schoonzus en man, een vriendin van hen en mijn Theo en Hanne, het was goed, het eten heerlijk. Nu op naar het vervolg dat ik vier in Utrecht .
    Cobi een fijne tijd bij je dochter en een fijne vakantie samen, jullie gingen toch een weekje weg?

    De groeten van Jeannet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 157679

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: