Dunedin-Middlemarch-Ranfurly - Reisverslag uit Ranfurly, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Dunedin-Middlemarch-Ranfurly - Reisverslag uit Ranfurly, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Dunedin-Middlemarch-Ranfurly

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

08 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Ranfurly

Dunedin was uitverkocht wat slaapplaatsen betreft, omdat er een cricket wedstrijd van 4 of 5 dagen is en heel veel publiek trekt. Daarom een nacht en vervolgens de trein naar Middlemarch genomen, dat was een mooi traject met de trein.
In M. twee nachten gebleven, de inwoners zijn een beetje gereserveerd, maar de volgende dag al een stuk gezelliger, om een praatje te maken.
Het lijkt ook wel een beetje op het Wilde Westen; veel vee, hard werken op het land, weinig bewoners en het kan er al koud zijn, als de zon niet schijnt of in de ochtend.
Vandaag, vrijdag met de fiets vertrokken langs een spoorlijn die omgetoverd is in een fietspad, wandel en paarden pad, ongeveer 150 km lang. Dus morgen en overmorgen is het ook nog genieten. Het haat richting Queenstown, de richting die ik uit wil.
Ik zit nu op een camping, in Ranfurly , een cabin weer, die zijn leuk ingericht, dit keer zelfs met tv. Een gezamelijke keuken, met toevallig veel Nederlanders en Belgen vandaag.
Jullie een fijn weekend, liefs en groeten, Cobi

  • 08 Maart 2013 - 08:01

    Cobi Bult:

    Foto's lukken al drie dagen niet, sorry, fijn weekend, Cobi

  • 08 Maart 2013 - 21:36

    Cobi Bult:

    Goede morgen, hier zaterdag ochtend, nog koud, dus eerst een koffie.
    Hier is internet en ik kan het niet laten om te kijken of het nu wel lukt.
    En ja het lukt, maar een voor een. Dat neemt tijd en dollars!
    Niet veel is hier allemaal te overzien.
    En de zon schijnt straks, over een uur. Het is hier 's nachts erg koud,brrrrrrrrrr

  • 08 Maart 2013 - 21:39

    Cobi Bult:

    Ook een paar foto's bij het verslag hiervoor.

  • 09 Maart 2013 - 16:42

    Wim Harfterkamp:

    Jammer da je niet kon overnachten in Dunedin ,misschien had je dan nog naar het criket kunnen gaan kijken.De treinreis is ook geweldig natuurlijk en genieten geweest.Leuk dat je weer eens nederlanders en belgen gesproken hebt en samen belevenissen hebt kunnen delen.
    Wat de foto's betreft zie je maar weer dat de aanhouder wint , ze waren het bekijken meer dan waard.
    Ik ben vrijdag samen met Ria naar Frans van Gorkum geweest en het gaat niet goed met hem.
    Wens je nog mooie fietsdagen en geniet er van.
    Met vriendelijke groeten van Ria en Wim.

  • 09 Maart 2013 - 19:59

    Els:

    Ha Cobi,
    Ik ben je net weer gaan volgen op je blog. Lieke vertelde dat je een ander mailadres hebt. Wil je mij dat mailen? Ik heb een 'undelivarable' mailtje voor je klaar liggen ...
    Heel veel liefs !!!
    Els

  • 10 Maart 2013 - 12:01

    Jeannet Dooper:

    Dag Cobi,

    het gaat je goed, inmiddels heb je NZ doorkruist, ongelooflijk. Je moet vol zitten van de indrukken, elke dag verschilt van de vorige, dat is behoorlijk heftig, lijkt mij. Het leventje hier is voorspelbaar, je blijft in het zelfde ritme, dat is op een bepaalde manier heel ontspannen. Ik ben benieuwd hoe jij al die wisselingen ervaart. Op de foto's zie je er goed uit, het gaat je makkelijk af zo te zien. Blijf nog maar even weg, de komende week wordt het koud hier, tegen de tijd dat je terugkeert zit je midden in de lente, dan lijkt het voor jou of er nooit een donkere tijd is geweest dit jaar.
    Fijn dat Olga voor jou het nodige kan regelen, dat zal rust geven. Jouw zoon ontmoet je toch een dezer dagen? Jullie sluiten samen dit traject af, dat is toch het plan? Ik begrijp dat deze reis een vervolg krijgt, je schrijft dat je contacten hebt gelegd met Canada, dus even een tussenstop in Nederland en dan weer op naar het volgende avontuur. Veel plezier de komende tijd, tot gauw,
    de groetjes van Jeannet Dooper.

  • 10 Maart 2013 - 13:25

    Cecile Sloots:

    Hoi Co, hier een kort berichtje. ik herken, niet letterlijk, weer een helboel van N Zealand.wat een ruimte en wat een "schone" natuur, nergens één grassprietje dwars of id. Geniet er van volgende week zal ik weer eens meer vertellen over het voorschotense leven.We gaan vooruit, maar te langzaam naar mijn zin.
    kus Cecile

  • 10 Maart 2013 - 23:55

    Cobi Bult:

    Wim, Dunedin ga ik nog een keer doen, heb dan een reden om weer te gaan. Het fietsen is ook leuk op het zuid eiland, niet zo druk met auto's. Groeten voor de bekenden van ons gezamelijk.
    Jeannet het gaat lekker, veel indrukken, maar die kan ik de komende maanden laten bezinken tijdens mijn schiklderactie op de Columbusstraat. En gaan we gezellig even bijkletsen in Den Haag.
    Cecile geduld is een schone zaak, vooral met gezondheid.
    Ik moet geduld hebben met mijn email, want die ligt er nog steeds uit. Doe iedereen de groeten, doe rustig aan. Neem een boek zoals ik ga doen hier in de bib. Koop er weer een voor een dollaar en ga lezen buiten op een bankje en ook denk ik aan al jullie, mijn fans, liefs en groeten, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 157670

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: