Thief River Falls - Reisverslag uit Thief River Falls, Verenigde Staten van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Thief River Falls - Reisverslag uit Thief River Falls, Verenigde Staten van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Thief River Falls

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

13 Mei 2015 | Verenigde Staten, Thief River Falls

Zo, het is koud buiten, maar ik heb een hele lieve gastheer, hij brengt mij samen met z'n vriendin, naar het volgende gastgezin, 2 dagen dichter bij Minniapolis.
Gisteren was een zonnige dag, wel fris goed te doen, vandaag " drizzel" en koud. Ik was snel oké met het voorstel " zullen we je vanmiddag naar het volgende adres rijden?
We gaan dan ook nog langs de oorsprong van de Missiissipie en een ander belangrijk gebouw.
Gisteren had ik nog een leuke ontmoeting bij een benzine station.
Ik vroeg aan een aardige mevrouw, is hier ook thee, nee maar ik haal wel even theezakjes thuis. En zo daar was de thee, kreeg het hete water gratis. En deze dame gaf ook nog 5 dollar!
Zie later de foto.
Vervolgens nog 30 km recht uit, dan verdwijnt de vrachtwagen in eens ver vor je uit. Dat is dan het zelfde als de schepen over het randje van het water verdwijnen.
Bij de thee vroeg ik ook "gaan er bussen naar Minniapolis"
Ja, zeker, was het antwoord. Mijn gastheer heeft na vraag gedaan en ja, maar dan moet eerst de fiets uit elkaar en in een doos.
Nou, dan fiets ik liever. En mijn gastheer brengt mij, zonder sloopwerk, een stukje dichter naar Miniapolis.
Wat een gelukkig mens ben ik, vandaag.
Liefs en een fijne dag, Cobi

  • 14 Mei 2015 - 23:22

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    Wat fijn dat je weer een stuk gebracht bent als het zo koud is. Wordt het weer heuvelachtiger met al die "falls" in de naam en de monding van de Mississippi? Wij hebben vandaag in Leiden op een terrasje aan het water gezeten. Er is een 3-daags textielfestival waar ik met Annelies geweest ben en daar nog een vriendin van haar hebben opgepikt. Het meeste was in de Pieterskerk: weefwerk, vilt, quilts, borduurwerk, applicatie, ruimtelijk werk, kleding en hoeden, alles in allerlei soorten en maten (en kwaliteiten). Zeer de moeite waard. Ook de Lakenhal en het Siebold huis doen mee, tevens 40 galleries maar daar hadden we geen tijd en energie voor. 's Avonds moest ik in Leiden zijn voor de verjaardag van mijn schoonzoon. Ik heb een paar dagen kluspauze, maandag komen ze weer, dus ik kan even op adem komen.
    Veel fietsplezier en vooral veel lieve mensen tegenkomen!
    Liefs, Trieneke

  • 16 Mei 2015 - 06:34

    Cobi:

    Ja Trieneke, het wordt " heuvelig" maar eerst zat ik in de auto, vervolgens fietsen op een oud trein traject, makkelijk te doen. En ook veel meer bomen, dat is fijn als er wind is, die niet gunstig van richting is. Vrijdag was het droog maar nog geen zon.
    Leuk Leiden, is dat ook volgend jaar?
    Hier is het voorjaar, de seringen begint hier. Ben benieuwd hoe die van mij erbij hebben gestaan in de Columbusstraat. Het is een lang voorjaar bij mij, begon in maart in Calefornie en is het nog steeds, hier in Minesota.
    Succes weer vor de komende week, liefs en groeten Cobi

  • 19 Mei 2015 - 15:47

    Lydia Van Der Harst:

    Lieve Cobi van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele gezonde fietsjaren!!!!
    HIEPERDEPIEP HOERA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 157587

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: