19mei - Reisverslag uit Kutaisi, Georgië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu 19mei - Reisverslag uit Kutaisi, Georgië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

19mei

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

19 Mei 2012 | Georgië, Kutaisi

Hiep hiep hoera, Berta we zijn een jaartje ouder en niet wijzer ( ik spreek over mijzelf)
Maar het was hier gisteren al gezellig, met een wijn, zingen en dansen.
In het huis waar ik nu ben,een hostel, wonen ook een aantal damesstudenten.
Zij zijn bijna afgestudeerd, Engelse docenten. En gisteren heb ik mijn eerste serieuze Georgiaanse les gehad. Moeilijk, maar ik heb vandaag nog met ze. Ga vanmiddag mee naar de college's, dat vinden zij leuk en daarna de stad in.
Het is een hele oude stad en het centrum geweest van "Cakha" Its name was first mentioned in oriental sources in the 12the BC. Heb ik gelezen in de folder. Zo wat ik niet wist, weet ik nu, Trineke.
Het is zeker de moeite waard om Georgie te bezoeken in een voorjaar of najaar vakantie. Maar de winter is ook mooi, maar de mensen hier geven de voorkeur aan de zomer.
Verder nog wat foto's van deze stad, mijn avondje met de studenten en buurjongens en mijn nieuwe kapsel.
Verder voor jullie een heel fijn weekend, liefs, Cobi

  • 19 Mei 2012 - 06:40

    Nelson En Rita:

    Waarde nicht,
    Allereerst gefeliciteerd met je 63ste verjaardag of is het 36ste een fijne dag in de vreemde.
    We volgen je met veel plezier en bewondering.
    Groetjes uit Limmen

  • 19 Mei 2012 - 06:41

    Annemiek:

    Lieve Cobi, van harte met je verjaardag wat een leuke manier om te vieren. Je bent dan niet een jaartje wijzer geworden, je ziet er weleen jaartje jonger uit. Goede reis verder.
    Liefs Annemiek.

  • 19 Mei 2012 - 09:03

    Bertha &Bob:

    Hoi Cobi
    Van harte met je verjaardag
    Maak er een gezellige dag van
    Dan doen wij dat ook !!
    En voor de rest nog veel plezier op je
    reis nw zeeland
    Gr.Bertha &Bob

  • 19 Mei 2012 - 09:22

    Andrea:

    Lieve Cobi,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik vind je heel wijs en het is leuk om de foto's te zien. Hoe bevalt je fiets de reis? Volgens mij is dit de droom van elke fiets: mee te gaan op zo#n reis. Heb een fijne dag!
    Veel liefs, Andrea

  • 19 Mei 2012 - 11:30

    Trieneke:

    Lieve Cobi,
    Lang zal ze leven, lang zal ze leven...
    in de gloria..!gefeliciteerd en volgens mij valt het met die wijsheid best mee! Je combineert het onbevangene van de jeugd met de wijsheid van de jaren.
    Volgens mij komt het land in de griekse mythologie al voor. Het waren beroemde goudsmeden en Medea kwam ervandaan dus ik ben erg benieuwd. Ik zie op je foto's ook weer "gouden" rammen in de fontijn staan.
    Fijne dag nog en goed verloop van het vervolg van je reis, en die temperatuur.. ik ben jaloers!
    Liefs, Trieneke

  • 19 Mei 2012 - 11:33

    Trieneke:

    Oeps....:fontein! te snel doorgestuurd.

  • 19 Mei 2012 - 20:25

    Paula:

    Hoi lieve Cobi,

    Van harte gefeliciteerd met het heuglijke feit om je nieuwe jaar in Georgie in te luiden. Waanzinnig.
    Ik wens je een hele mooie reis verder.

    Liefs Paula

  • 20 Mei 2012 - 07:43

    Koen:

    Ho Cobi,

    Nog gefeliciterd met je verjaardag! Leuk om zo regelmatig verslagen te lezen. Ik geniet nog steeds van Turkije. Wat een fantastisch land en geweldige mensen! In 2 weken alleen fietsen alweer zoveel meegemaakt. Op dit moment 30 km voor Inebolu. De weg is erg stijl en super zwaar om te fietsen, maar het is fantastisch mooi!
    Alle goeds en geniet van alles!
    Koen

  • 20 Mei 2012 - 09:52

    Cobi Bult:

    Dank jullie wel voor de reacties op mijn verjaardag en jullie smsjes.
    Heb er nog een dag aangeplakt hier en ga morgen, maandag weer fietsen.
    Anders mijn fiets is mijn beste maatje op dit moment en houdt zich erg goed. Ik smeer zeer regelmatig de ketting. In Istanboel heeft hij een wasbeurt met doek en borstel gehad. En dat krijgt hij vast ook weer als het een vliegtuig naar China wordt. Maar dat voor later.
    Ja van fietsen en naar de kapper gaan daar blijf je jong bij, Annemiek.
    En lieve nichten en neven het is nog steeds leuk, ik weet nog niet voor hoe lang, maar de helft komt al in zicht, dus even doortrappen met mijn fiets.
    Koen je moet ook de Oretman evi eens gaan opzoeken als je in een stad komt, studenten en docenten zijn welkom.
    Paula zijn jullie ook al weer met Yoga op het strand bezig. Ik yoga ieder morgen ongeveer twintig minuten, ben ik een beetje soepel met opstappen op de fiets.
    Trieneke het zit erop je laatste voorstelling, ga lekker nagenieten en uitrusten.
    Veel liefs voor de rest van deze zondag. Bij mij is het 2 uur in de middag en heb ik een afspraak met Olga in New Zealand om te skypen
    Dit was Cobi uit Kutaisi

  • 20 Mei 2012 - 10:07

    Trieneke:

    Hoi Cobi, ik moet vanmiddag nog 1x spelen, daarna komt de rust pas.Ik heb erg veel kijkers gehad, heel leuk!
    Jij veel succes met de rest van je reis. Vanavond komt een programma over Azerbeidjan op tv. Zijn ook weer heel leuke en tolerante mensen zeggen ze.
    Groet, Trieneke

  • 21 Mei 2012 - 17:53

    Trees Lokker:

    Hoi Cobi,Ben iets te laat maar toch nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Het gaat je goed af hoor dat fietsen in de vreemde landen.Ja je ontmoet ook heel veel aardige mensen.Je nieuwe haardracht staat je geweldig.
    Wij volgen je vorderingen met plezier.
    lieve groetjes,
    Gerard en Trees Lokker......

  • 22 Mei 2012 - 12:06

    Cobi Bult:

    Zo Trieneke het zit er nu dinsdag echt helemaal voor je op om na te gaan te genieten. Fijne week. En ga je da Eifel nog doen? Ik zal iets op de mail van Sarah.
    Trees dank je wel voor je felicitaties en jullie ook een fijne week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 157682

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: