Istanbul een - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Istanbul een - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Istanbul een

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

21 April 2012 | Turkije, Istanbul

Goede avond en ik ben al een beetje bij getrokken. Het was een nachtje zo in de bus met af en toe een korte rookstop.
Kom dan om 5 uur in de ochtend aan in Istanbul op een Groot Autogar gebeuren met honderden bussen en zoek dan maar even de uitgang naar de stad. Na een keer verkeerd en vragen sta ik dan op de gewone weg. En dan het centrum van Istanboel zien te vnden. Niet makkeljk dan maar eerst een lekker vers broodje en dan staat daar ineens ook een taxschauffeur. vriendeljk en behulpzaam komen we tot een deal. Ik mee met fiets en bagage. Dan krijgt mijn schauffeur een mep van een ander. Gelijk twee andere turkse mannen er tussen. Wat blijkt hij was nog niet aan de beurt. Wordt vervolgd. De fam wil eten. heel belangrjk
Gelukkig de taxi vertrekt richting centrum. daar staat het vol met de meest mooie combinaties van tulpen. Er is een Tulpen fetival.
Ik wordt bij de Aya Sofia afgezet en eet mijn broodje op om 7 uur in het oude centrum van Istanboel. Betre kan het net. dan met de boot over naar het aziatisch deel van Istanboel.
Daar probeer ik de weg te vinden naar H. familie. Na 2 pogingen geef ik het op. Het aziatisch deel is totaal nieuw voor mij. Weer een taxi. Heel hulpvaardg weer. kijk eerst hoe de volgorde is en spreek de eerste aan. Die zegt mijn taxi is te klein voor jou vraag. Maar spreekt gelijk zijn collega aan. Die brengt mij op het juiste adres. En dan wordt ik in het huishouden opgenomen. En ze de foto

  • 21 April 2012 - 17:08

    Bart En Magda:

    Jé Co, nou stop je met vertellen over de taxichauffeur en het wordt nou net spannend...........
    Fijn dat je al in Istanbul bent.
    Hier is alles goed. Bart is met zijn vrienden, waaronder Harm, naar Genève en ik ben gisteren met Ank gaan eten.

  • 21 April 2012 - 18:46

    Lydia Van Der Harst:

    Cobi Cobi Cobi wat een leuke en mooie fotos zo reis ik een beetje je mee. Ik blijf het ongelooflijk vinden wat jij aan het doen bent. Ik moest je heel veel groeten doen van mijn moeder Tinus!!! Cobi nog heel veel fietsplezier en tot het volgende verslag. xxxxxxxxx van ons allemaal!!!!

  • 22 April 2012 - 11:30

    Trineke:

    Lieve Cobi,allereerst hartelijk dank voor je gelukwensen. Wat een spannend verhaal over de taxi. Ik bewonder je geweldig, dat je dit avontuur onderneemt. Laatst Lieke gesproken. we zongen beiden op een manifestatie voor de cultuur in Den Haag Eeen heel goede reis door Turkije.

  • 23 April 2012 - 12:08

    Kees Quartel.:

    Hallo Coby,wij volgen met veel interesse je reis,het is ongelofelijk wat je presteerd,petje af.
    Het begint langzamerhand al wat warmer te worden bij jou,en minder regen.Maar te warm is ook niet je dat.Dat verhaal met die los lopende honden,maar gelukkig geen fisiek contakt.Nou Co vooral zo doorgaan,goede reis goed weer en goede gezondheid en vooral goede zin.
    hartelijke groeten van Koos en Kees.

  • 23 April 2012 - 18:44

    Stella:

    Hoi co, ik heb je vanmiddag een mail gestuurd met prive nieuws...
    kusjes, stella

  • 26 April 2012 - 09:53

    Cobi:

    Leuk Trineke dan is Lieke ook weer in het land.
    Lydia lieve groeten terug aan je moeder en gaat zij nog richting Turkije?
    Kees en koos ja het wordt warmer. Maar dan gewoon vroeger met fietsen beginnen. Dat is mijn oplossing. Maar ik denk er over om mijn tent niet verder mee te nemen en de campeer spullen. Dat scheeld in gewicht en er komen wat groetere heuvels aan. Bergen klinkt gelijk weer zo serieus.
    Magda ook de groeten voor alle bekenden om jou heen.
    Groeten en liefs voor de fans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 157578

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: