Jahor Bahru-Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Jahor Bahru-Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Jahor Bahru-Singapore

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

14 Oktober 2012 | Singapore, Singapore

Woensdag ben ik met de fiets onder in de bus vertrokken naar Jahor Bahru, ongeveer 130 km, heuvel op en af, maar dat is in de bus geen probleem, ook niet dat het regent, Marsing was een leuke plaats, om nog eens naar terug te gaan.
De reis verliep voorspoedig, de fiets moest wel aan worden gedaan, voor dat hij in de bus paste, trappers eraf en het voorwiel eruit.
Was in J-B ook wel weer snel opgebouwd, want ik word er handig in, alleen de voorrem kwam niet meer goed, elastiekjes er omheen en rijden naar het centrum, even de weg vragen en ja hoor de wijk met hotels was snel gevonden. Ik blijf twee nachten en de volgende dag doe ik de stad voor een klein beetje maar, wasgoed was er ook weer om weg te brengen en nog eens naar de voorrem gekeken, maar daar weet ik nog niet mee om te gaan. Komt later wel...
De stad is een beetje chaotisch, maar de wijk waar ik zit valt reuze mee, nieuwe winkels, veel te eten en veel verschillende mogelijkheden om te eten. Eten is hier ook weer heel belangrijk, denk ik. Ik ga voor de noedels, met veel groeten. En Koffie met bevroren jogurt en vruchten.
Vrijdag vertrek ik richting Singapore. En dat is in het begin niet eenvoudig. Singapore staat niet op de borden, vragen nog eens vragen en dan zijn het de borden met WOODLANDS volgen, ik moet aan Hippytijden denken.
Eerst Maleisie uit met het paspoort en dan met heel veel brommers, die allemaal tenminste hun bereiders in woodlands aan het werk gaan de brug over, drie banen, een voor de brommers, een voor de luxe wagens en een voor de vrachtwagens. Wij gaan het snelst, maar bij de douane ineens een bord verboden voor fietsers, geeft niet want de brommers staan er met honderden te wachten. Ik ga dan maar eens tussen de luxe auto's staan. En als ik bij de douane aan de beurt ben: sorry ik weet het niet zo goed, hoe het hier werkt. Even nog een papier invullen, de auto wacht geduldig? En ik krijg een stempel en een papiertje voor als ik S. weer uit ga. Zorg er goed voor zegt de aardige damen.
En ja da het hotel in Singapore opzoeken, voorwerk op computer gedaan en via 25 km Highway, wat niet echt prettig was, met veel op en afgaande auto's en brommers. Maar kwam er heelhuids vanaf. Toen gezellig nogeens de weg gevraagd en ik zat goed!
Het hotel gevonden, er was plaats, want ik had alleen voor a.s. maandag gereserveerd. Beetje Japanse invloed in het hotel, de inrichting. Ik zit in een mooie opgeknapte oude wijk, met laagbouw. Loop afstand naar het water, veel eetgelegenheden. Ook bruinbrood met kaas en tomaat zelf georganiseerd en hele luze winkels. De Bijenkorf in het kwadraad, super, even zoveel luxe te zien.
Zondag heb ik het centrum van S. bezocht, hier is hard gewerkt, erg mooi, met veel nieuwbouw, maar ook veel groen en bloemen.
Ik heb het Nationaal Museum gedaan en ben nog nooit zo lang in een museum geweest, 3 uur. Toen naar de Botanische Garden, voor onderandere de verzameling orchidee-en. Zie foto's.
Ik heb ook nog de schik van mijn leven gehad, in het museum heb ik foto's gemaakt en was weer naar een andere afdeling toe en wilde een foto maken!!!!!!!
Geen toestel, ooooo, terug naar mijn laatste afdeling. Crisis!
Gelukkig de mensen van die afdeling hadden het toestel naar de kassa gebracht, 1000x dank en hoe stom was ik geweest!
Wel even bij de kassa een foto moeten opzoeken waar ik op stond, en ja, alles oke. Heb mij voorgenomen om vanavond een nieuw kaartje erin te doen.
Maar eerst laat ik jullie nog wat foto's zien van de busreis tot van middag in de botanische garden.
Voor morgen een fijne vakantiedag en werkdag voor anderen, liefs en groeten vanuit Singapore, Cobi

  • 14 Oktober 2012 - 14:52

    Cornelli:

    bedankt voor de mooie bloem.Druk,druk,druk.Schrijf je binnenkort weer een lange mail,brasa cornelli

  • 14 Oktober 2012 - 19:03

    Margreet :

    Hoi Cobi,

    Wat is het toch leuk om te lezen en te kijken. Ik heb bijna het gevoel dat ik vakantie heb, zo mooi dat ik het kan zien en horen. Vivian heeft vrij, die is naar mijn moeder. Ik heb haar gevraagd of zij jouw mail laat bekijken aan mijn moeder. Ik lees het elke keer als je mailt. Prachtige orchideeen. Wel een mooie bus hoor, de fiets kon er niet zo in, maar toch ziet de bus er netjes uit. Groetjes Margreet

  • 14 Oktober 2012 - 21:57

    Annelies:

    Inderdaad een heel luxe indruk gekregen van je leuke foto's .Grappig en lekker even voor jou Vaknatie de 19e. Heerlijk. Het is al 22.oo uur, dus ga er deze keer weer gauw vandoor. Groetjes Annelies

  • 14 Oktober 2012 - 21:57

    Annelies:

    Inderdaad een heel luxe indruk gekregen van je leuke foto's .Grappig en lekker even voor jou Vaknatie de 19e. Heerlijk. Het is al 22.oo uur, dus ga er deze keer weer gauw vandoor. Groetjes Annelies

  • 14 Oktober 2012 - 21:57

    Annelies:

    Inderdaad een heel luxe indruk gekregen van je leuke foto's .Grappig en lekker even voor jou Vaknatie de 19e. Heerlijk. Het is al 22.oo uur, dus ga er deze keer weer gauw vandoor. Groetjes Annelies

  • 14 Oktober 2012 - 23:11

    Bertha/Bob:

    Hoi cobi, we hebben weer genoten van je reis verslag en natuurlijk de mooie foto,s
    We hopen er nog velen te ontvangen ,wat ons opvalt is dat je nog steeds geen leuke vriend heb
    gevonden !!!
    Maar dat ff ter zijde we wensen je nog een hele fijne reis en wees voorzichtig,de weg naar Auckland
    is nog ver weg.
    Succes , en de groetjes uit Alkmaar
    Bertha/Bob

  • 16 Oktober 2012 - 09:24

    Cobi Bult:

    Cornelli, dank je wel en ben net een paar uur in Indonesie, en daar wil ik je ook mee naar toe slepen. We krijgen het nog druk. Liefs, Cobi
    Annelies, nog geen foto's want het was even heel hectisch. Nog steeds een beetje vliegangst, dan denk ik waarom verzin ik zo iets als wat ik nu doe. Maar het is weer de moeite waard, morgen foto's.
    Margreet, lekker dat Vivien naar je moeder is, kunnen jullie alle drie genieten, van de rust, de aandacht en de gezelligheid, enz. groeten ook voor Chantal, want ja studeren dan heb je een andere indeling van vrij zijn.
    Bob en Berta, morgen laat ik jullie wat mannen zien, maar ik heb daar natuurlijk weinig tijd voor, zeggen jullie maar wat je er van vind?...tot morgen.

    En ja gisteren was Petra jarig, heb geprobeert te internetten maar het inloggen lukte niet. tot morgen wachten, want het was een vermoeiende dag, heel vroeg op, dan op de fiets in het donker naar het vliegveld, het verkeer viel mee, maar zien zij mij wel op tijd, met dat kleine achterlichtje en dan een super welkom hier in Indonesie, maar dat ook morgen, veel liefs voor jullie daar in Duindorp, Verjaardags kus, Cobi

  • 20 Oktober 2012 - 13:31

    Annelies:

    Hoi Cobi, Moet later in het weekend kijken naar je verslag denk ik. Nu je prachtige foto's weer gekeken en natuurlijk ook elezen. Natuur- en art, mensen, stad. Dik genieten dus. Jullie zien er gweldig goed uit op die foto samen. Is de warmte een beetje gewend?
    Hier Herfst: na zware regen eindelijk droog en af en toe een licht mist/miezer-regentje en een grijze lucht.Zieke/vermoeide collega's, invallen. Nieuwe klassen zijn zeer verschillend van zeer ruwe bonken tot zeer zachtaardig, ief en leergierig.. Voor de eersten zijn er nu al schorsingen geweest. En worden er zelfs extra vergaderingen gehouden om met allen "de lijn" weer even strak voor ogen te hebben.Maar nu even heerlijk genieten van (minder) niets moeten en ook wat leuke dingen doen. B.v. vanavond uit! Dansen (of misschien alleen wat drinken) Lieve groeten. Annelies.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 157664

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: