een Heerlijke dag - Reisverslag uit Otorohanga, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu een Heerlijke dag - Reisverslag uit Otorohanga, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

een Heerlijke dag

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

19 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Otorohanga

Vanuit Otorohanga, 60 km onder Hamilton.
Vandaag eerst een ontbijt, met aan tafel leuke mannen uit Korea.
Toen op de fiets, dat ging super, was weer van ouds, relaxt, nergens over na te denken, alleen op de weg en de richting. Lekkere koffie, met een gezellig praatje met weg werkers, die ook een koffie deden.
Toen een leuke ontmoeting met mijn koeien, ben zelf stier van sterrenbeeld.Zij kwamen als een hond met z'n allen naar mij toe gerend, even met ze gebabbeld, vervolgens renden zij met mij mee. toen een nog foto tot afscheid.
Ben hier om 13. 00 pm aangekomen, zit weer in de bib. en ga zo dadelijk naar een holliday park. Dat is de goedkoopste optie.
Even nog wat foto's van vandaag, liefs en morgen zijn het maar 30 km. En ga ik bij vrienden van Olga overnachten, ouders komen uit Scheveningen. Liefs en tot morgen, Cobi

  • 19 Februari 2013 - 22:31

    Paula:

    Hoi Cobi,

    Ik heb al een poos niet gereageerd op al jou updates. Wat een prachige reis en wat fijn en bijzonder om zo bij je dochter te zijn. Ik denk aan je.
    Ik ben benieuwd of je eenmaal in het koude kikkerland straks heel erg moeten wennen, of dat je naadloos invoegt. Natuurlijk zijn er ook nog tussenwegen.

    Geniet ze ,paula

  • 20 Februari 2013 - 14:09

    Wim Harfterkamp:

    Hallo Cobi.
    Heel leuk voor je dat je een leuke dag hebt gehad, moet ook wel met die Koreaanse mannekes die zijn altijd heel vriendelijk weet ik uit mijn werkervaring , het zijn ook harde werkers en gaan maar door.
    Ook weermooie foto's van je gezien.Het is hier nu koud maar prachtig weer en gaan gauw naar buiten.
    Met vr.gr.van Ria en Wim.

  • 20 Februari 2013 - 20:26

    Jeannet Dooper:

    Dag Cobi,
    het klinkt heerlijk als ik jouw verhalen lees. Prima dat jij zo aan je conditie werkt, in de open lucht, heerlijk in zee, of in het zwembad, of op de fiets. Die borstcrawl zou ik ook graag willen beheersen, voor mijn gevoel doe ik dat wel aardig, maar het is niet zoals het hoort. Jouw conditie moet top zijn onderhand, heb je ooit zoveel gedaan?
    Gezien de sportieve prestatie denk ik dat jij steeds jonger wordt. Hoe houd je het vol? Je bent gek op bewegen denk ik. Fijn dat je een dochter hebt die daar ook van houdt. Zij doet gezellig mee, ik begrijp dat zij in haar vrije tijd fanatiek sport. Nu ben je alleen op reis begrijp ik, een kleine maand? Olga komt niet bij je?
    Het bevalt je goed in Nieuw-Zeeland. Heeft het jouw voorkeur boven Australie? Mij lijkt het een rustiger, vriendelijker land met zachte, romantische mensen, of is dat niet het geval?
    Een vriendin van mij die dertig jaar geleden drie maanden doorbracht in Nieuw-Zeeland vond het een schoon land, fris, geen vervuiling, stil, toegankelijke natuur, veilig, kortom zij omschreef het als een modern paradijs. Ik ben benieuwd, of je misschien stilletjes al aan emigreren denkt. Je tijd schiet op, begin april kom je weer terug toch?
    Geniet van deze laatste tocht alleen, tot gauw,

    de groeten van Jeannet.

  • 21 Februari 2013 - 02:10

    Cobi Bult:

    Paula, dank je wel voor de reactie. Ik ben al bezig met een tussenweg. Denk er over om in juni mijn vervolg te gaan doen van de wereldreis. Start in Los Angeles, dan omhoog en vervolgens naar de oostkust.
    Wim en Ria het is hier nog steeds mooi weer, de boeren zitten hier op regen te wachten. Misschien is de lente wel weer prachtig zoals vorig jaar, maar daar hebben jullie in het koude kikkerland op dit moment niets aan. Ik zal wat sturen op een postkaart, liefs Cobi
    Jeannet, ja we doen van alles buiten, mijn dochter beweegt nog meer dan mij en zij gaat zelfs na 10 jaar weer op de fiets naar haar werk. Dat is het enige wat ik een beetje heb gepromoot.
    Het lijkt of heel N. Z. beweegt op het water, er is zoveel watersport hier. En ook zoveel gelegenheid om het te doen. Van vissen in een bootje tot en met top prestaties door oudere mensen in een zwembroek of badpak, o ja wedsjut.
    Emigreren weet ik nog niet, want Nederland met Koning Alexander is ook wel een uitdaging om bij te zijn?
    Maar belangrijker zijn mijn familie, vriendinnen, vrienden en buren.
    Ik ga wel informeren in Nederland, om langer dan 3 maanden in N.Z. de volgende keer te zijn. Want wat je schrijft klopt voor 100%. Een Paradijs op aarde!
    Olga ontmoet ik nog weer eind maart op een Kayaktrip op het zuid eiland, ja en dan gaat de tijd heel snel.

    Eerste Paasdag ben ik terug, dan geef ik aandacht aan Hayri en aan Saar.

    Tweede paasdag nodig ik iedereen uit die dat wil om samen met mij koffie te gaan drinken in een Strandtent.
    Lieve fans daar horen jullie ook bij, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 157659

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: