Tussen stop in Eltham - Reisverslag uit Hawera, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Tussen stop in Eltham - Reisverslag uit Hawera, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Tussen stop in Eltham

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

25 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Hawera

Het is weer een super mooie dag om te fietsen. De laaste twee dagen waren een beetje afzien, vanwege de afstanden. Maar nu ga ik 35 km naar beneden, met ongeveer 3%, dat is zo relaxt, op 3 en 9 van de versnelling.
Lijkt wel een cadeautje!

Het was een hele mooie tocht van twee dagen, zondag en maandag, zie de foto's. In de morgen zeer fris, miste mijn wanten, mooie zonsopgang en overdag iets te warm. Vertrok om 7 uur dan is het licht, want de herfst begint hier ook al te naderen, ( eind augustus in vergl. in Nederland ). De avonden zo in de bergen zijn ook fris, maar de dekens en de verzorging is prima, bij Rob en Annie. Zo ook nog steeds de openbare toiletten, zie foto
Gisteren gezellig Ned.echtpaar ontmoet uit Alkmaar omgeving. Even bij gekletst in het ned., zij hebben 50 jaar geleden een aantal jaren in N.Z. gewoond. Nu met de camper weer even terug en genieten.

Gisteren ook voor het eerst een maaltijd op het Holiday park gemaakt en het smaakte prima. Dat is de eerste echte maaltijd in een jaar dat ik gemaakt heb onderweg! En leuk nu veel ouderen onderweg, geen jonge backpackers, op de lifters na, uit Duitsland.
Jullie een fijne dag, liefs en groeten, Cobi

  • 27 Februari 2013 - 12:12

    Rian:

    Dag lieve Co,

    Zo jij bent me daar weer prestaties aan het wegzetten, wauw
    En ik moet ook zo lachen waar je toch weer allemaal terecht komt zo in je eentje op de fiets, echt enig.
    Als je jou zo leest moet je eigenlijk de hele tijd wel lachen, het is ook gaaf wat je allemaal doet.
    Wij hebben hier een weekje vakantie, zo lekker relaxed zeg, ik teut lekker an.
    Zo even koffie drinken met een vriend van Mark. gister op de verjaardag van Helen Koorn aangewipt. maandag een masage gehad. Kortom;
    ik doe maar wat en dat is het fijnst in je vakantie he.
    Lieverd, veel fietsplezier en succes
    xxx rian

  • 27 Februari 2013 - 17:26

    Trieneke:

    Hi Cobi,
    Wat grappig dat je nu zelf kookt. Ik had juist tegen iemand gezegd, dat me dat lijkt te gaan vervelen, altijd "uit eten"! In mijn eentje een buitenlandse reis maken is toch niet helemaal mijn ding, daarom bewonder ik jou ook zo! Dus toch maar gewoon hier op de zon wachten (en niet zeuren we zijn gezond). Bovendien kan ik moeilijk weg vanwege toneelafspraken e.d. Maar koken en mensen te eten uitnodigen, daar geniet ik erg van. Onze zangvriendin heet inderdaad Millicent, ik was in de war.
    Kinderen zijn over de hele wereld leuk, dat is het enige dat ik mis aan school! Als ik mezelf weer een beetje teruggevonden heb moet ik daar maar iets mee gaan doen.
    Geniet er van!
    Liefs, Trieneke

  • 28 Februari 2013 - 04:50

    Cobi Bult:

    Ja Rian, zomaar een beetje lummelen, doe ik ook op de fiets, dat is heerlijk, geen tijd, alleen wel een slaapplaats regelen en dat doe ik nu al bijna een jaar. Dat gaat bijna blindelinks.
    Als ik terug ben ga ik de heuvels bij houden in de Ardennen, daar zijn er ook genoeg. Vandaag sprak ik Schotten, heuvels genoeg in Schotland, zij fietsen graag in Nederland. De boot naar Schotland vertrekt uit IJmuiden, dat is niet ver van Den Haag. Ik zit meestal met een glimlach op de fiets, vandaag was dat over het nachtverblijf, het was het huishouden van Jan Steen / Jan Bulderkei ( in het Schevenings).
    Jeetje dat was wat, durfde geen foto te nemen!
    Nu zit ik een een hele gezellig ingerichte hostel. Morgen komen de foto's.
    Hier in Wanganui, bijna langs de revier, kunst genoeg en leuke winkels. Zaterdag ga ik weer met de bus verder, dan komen er 2 Hayway's bij elkaar tot in Wellington, de hoofdstad van N.Z. See you, Cobi

    Ja Trieneke, koken dat wil zeggen warm eten, normaal doe ik vaak salades en andere koude gerechten. B.v een wortel, komkommer, paprika en tomaten als groeten en brood of crakers. Eten is niet zo belangrijk, maar bij Olga zijn we met warmeten begonnen.
    Ik kom veel mensen nog tegen van ik droom ervan om.........
    Ja dan zeg ik gewoon doen, sorry en see you in april en dan trek ik je mee naar....verrassing
    Rust goed uit, maar doe vooral leuke dingen, ik heb makkelijk praten, dat weet ik, veel liefs, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 157670

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: