De vlucht uit Ismayilli - Reisverslag uit Bakoe, Azerbeidjan van Cobi Bult - WaarBenJij.nu De vlucht uit Ismayilli - Reisverslag uit Bakoe, Azerbeidjan van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

De vlucht uit Ismayilli

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

10 Juni 2012 | Azerbeidjan, Bakoe

Lieve fans, ik kwam gistermiddag vanuit het internetcafe ( geen koffie)met gratis tomaten van de lieve mevrouw, moest alleen het ijsje afrekenen. Liep langs vele theedrinkende mannen. Dacht nog even opstandig ga er bij zitten, maar dacht ook aanpassen en geen verkeerde acties ondernemen. Liep na mijn onderkomen, voordeur dicht, wachten tot er iemand kwam? Er kwam een man met een kleine bijl, ook opzoek naar iemand. Hij weg, bellen, ja daar werd open gedaan, door een vriendelijke jongeman met een enorme hakbijl.
Ik naar mijn kamer, deurslot werkte niet optimaal, raam sloot niet geweldig en op de begane grond was mijn kamer.
Wat doe je dan als het 17.00 uur is en ja kan ook Nederland niet zien voetballen?
Ga je de nacht wakker liggen in een niet te frisse kamer of ga je weg en zoek een taxi naar Bakoe?
Ik dacht nu of nooit. Hing alles aan mijn fiets en verliet het onderkomen. De mannen speelden een spelletje kaart en keken mij aan en zeiden volgens mij niets.
De taxi was snel gevonden, fiets op het dak, bagage erin en ik ook. Was wel even wennen de snelheid die de schauffeur had. Was blij met mijn besluit en mijn rit in de taxi, zie de foto's. En daarbij was er een windkracht 5 of 6.
Mijn welkom in Bakoe was super, zit heel relaxt nu, zag het voetbal en sliep prima, nog even stress gevoel van de auto en het verkeer, voor ik in slaap viel.
Veel liefs, morgen opzoek naar de Chinese ambassade hier in Baku en nu ga ik naar de boulevard, de Kaspische zee fotograveren, veel liefs voor allen, Cobi

  • 10 Juni 2012 - 08:17

    Brighart:

    Jeetje wat spannend!!!

  • 10 Juni 2012 - 08:38

    Jaap Bult:

    Hallo Cobi je maakt wel wat mee op je reis.
    Het was een goed besluit om te vertrekken met een taxi.
    Veel plezier en het ga je goed
    m.vr.gr
    Tiny en Jaap

  • 10 Juni 2012 - 09:12

    Peter & HJ:

    Verstandig besluit Cobi! Goed naar je intuitie blijven luisteren. Ga je vanuit Baku rechtstreeks naar China over vaar je over om er fietsend te komen? Hier alles goed. Peter is even naar de sportschool en ik ga even wandelen langs het strand. De zon schijnt. Veel plezier in Bakoe. Geniet van de stadse omgeving. We denken aan je!

  • 10 Juni 2012 - 09:24

    Bart En Magda:

    Brrr Coby... wat een nare ervaring en wat heb je er goed aan gedaan om direct een taxi naar Bakoe te nemen! Heel verstandig: als je je niet veilig voelt ... wegwezen, want je doet toch geen oog dicht. Aan Nederland-Denemarken heb je ook niets gemist: 0-1 voor Denemarken. Wij zijn lekker uit eten gegaan bij At Sea: een restaurant op de plek waar ooit Thijsse transport gevestigd was.
    Hier schijnt eindelijk de zon een beetje, het waren sombere weken de afgelopen weken. Alleen op 1e pinksterdag was het stralend weer. Toen werd Cilly 50 en Thijs had voor haar, haar ouders, haar broer, zijn kinderen, ons en onze (klein-)kinderen een boot gehuurd en zo zijn we een hele dag door de Amsterdamse grachten gaan varen. Alleen met elkaar en met lekkere hapjes en drankjes aan boord. Een feest voor iedereen en zeker ook voor de kleinkinderen.
    Al sturen we niet altijd een reactie op je resiverslag: we lezen ze wel altijd én met veel plezier.
    Liefs van Bart en Magda

  • 10 Juni 2012 - 10:59

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    Heel verstandig dat je weggegaan bent en nu zit je al in Bakoe. Hoop dat het een beetje lukt met het visum voor China en de reis daarnaartoe organiseren.
    Vanmiddag ga ik naar een huiskamerconcert van Anna, lijkt me erg leuk.
    Ik kijk met spanning uit naar de rest van je reis (ben je het nog niet zat?)
    Ik mis je, Trieneke

  • 11 Juni 2012 - 14:30

    Cobi Bult:

    Lieve Brighart, Jaap, Tiny, Peter & HJ, Bart, Magda en Trieneke,
    een late reactie van mij, maar dat komt omdat ik gisteren met mijn visumhoofd vol was van gaat het lukken. Toen had ik al in mijn hoofd, als het niet lukt dan wat leuks; ja, je kan een jurk gaan kopen of schoenen of gewoon een vakantie in Nederland boeken, van een maand.
    Dat laatste heb ik nu gedaan. Veel liefs tot gauw, Cobi

  • 11 Juni 2012 - 20:23

    Annelies:

    Hoi Cobi,
    Geen fijne sfeer daar inderdaad.
    Hopelijk loopt het nu een beetje soepel allemaal.
    Veel succes, sterkte en liefs Annelies.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 157672

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: