Kayaktrip bij avond - Reisverslag uit Rangitoto Island, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Kayaktrip bij avond - Reisverslag uit Rangitoto Island, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Kayaktrip bij avond

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

29 December 2012 | Nieuw Zeeland, Rangitoto Island

Klein verslag:
Vrijdag avond zijn we met de kayakclub van Olga wezen kayakken, vertrokken om 6 uur in de middag, een avond tocht, ruim een uur op het water, vervolgens een wandeling naar de top van een vulkaan-eiland. Olga zegt nu net ook nog actief af en toe!
Gister avond niet, maar wij wel, een uur om hoog lopen en op de top een waanzinnig uitzicht, wordt vervolgens donker, maar de volle maan is er bij. In het donker weer terug naar beneden.
Dan weer het water op, voor een uur, om half een 's nachts weer terug op het strand. Heel voldaan gevoel, zat wel in een twee persoons kayak, met Olga en dan hoef je alleen de peddel te bewegen, dat is ook nog een hele toer. Ik ga volgend weekend les nemen, drie dagen.
Had ook wel spierpijn in mijn bovenarmen, maar dat geeft niet, dan weet je dat ook weer, dat je bovenarmen hebt. En door de branding heen is even op je tanden bijten, terug was het ook iets rustiger op het water en wind mee.
Vandaag naar de film, The Hobbits, 3 uur, de moeite waard om te gaan zien.
Iedereen een fijne Jaarwisseling, liefs en groeten, Cobi

  • 29 December 2012 - 11:43

    Annemarie Legdeur:

    Hoi Cobi,

    Je bent gelijk al lekker actief in Nieuw Zeeland. Het ziet er allemaal weer mooi uit.
    Dat doe je goed om les te nemen, dan kan je daarna Olga misschien een beetje helpen met peddelen!

    Veel plezier samen met Olga en ik wens jullie veel gezelligheid en een gelukkig en gezond 2013!

    Groetjes,

    Annemarie


  • 29 December 2012 - 22:32

    Cobi Bult:

    Hi Annemarie, de les neem ik omdat je dan alleen in een kayak mag peddelen. En dan ook kan peddelen en lekker op de golven kan schommelen of met een mooier woord kan surfen.
    In Australie kan je als oudere ook surfles nemen, zag ik, maar in een kayak op de golven is lekker comfortabeler. Je kan wat drinken, eten, lezen, gewoon lui zijn. Alleen eerst door de branding, dat is nog wel een klein hobbeltje(gofje)
    De les gaat de eerste keer in het zwembad, denk een boot op zijn kop, wat doe je dan? Dat weet ik dan na die les. Vervolgens, een weekend op het water. Na dit weekend, kan je een kayak zelf huren en Olga is dan ook weer iets vrijer op het water.
    Jullie een fijne Jaarwisseling en laat de mannen uitkijken met Vuurwerk, veel liefs voor iedereen in Limmen, Olga en Cobi

  • 01 Januari 2013 - 23:16

    Lieke:

    Hoi Cobi, een heel sportief en gezond 2013. Het heeft hiervannacht aan de kade rustig gespetterd en geknetterd. Wat goed dat je je doel gehaald hebt. Er loopt ook een hele leuke trein door Nieuw Zeeland. Wat zijn je plannen voor februari en maart. Ik reken op je eind maart. Nog veel fietsplezier, hartelijke groet Lieke en Hans

  • 02 Januari 2013 - 10:17

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    Allereerst de beste wensen voor 2013 en dat het net zo'n mooi jaar zal worden als 2012 (wat voor jou bijna niet kan, denk ik). Als tweede natuurlijk van harte gefeliciteerd met het behalen van je reisdoel, een geweldige prestatie!! Fijn om even met -en van- Olga te kunnen genieten. Stoer die tocht in het donker, ik zou dat geloof ik niet aandurven.
    Ik zou je de blog van mijn buurvrouw nog toesturen maar dat is me nog niet gelukt voor ik wegging. Probeer het weer als ik terug ben. Ik had iets fout gedaan en was de gegevens kwijt. Ik zit nog bij Riet maar ga straks naar huis. Ze gaat goed vooruit! Je vroeg me om iemand te vragen naar de B&B in Nieuw Zeeland, maar niet aan wie ik dat vragen moest!
    Een heel fijne tijd en tot mails.
    Liefs, Trieneke

  • 02 Januari 2013 - 20:59

    Cobi Bult:

    Dank je wel Lieke en Hans en jij en de rest van de familie ook een Gezond en Gelukkig Nieuwjaar, als het vliegtuig en de maatschappij doen wat op het ticket staat ben ik 31 maart terug, dacht in de morgen. Later eind maart zal ik er meer over mailen voordat ik vertrek.
    Lieke wil je aan Trees, van de schildersclub nog een keer het adres vragen van haar zus en dan aan mij doorsturen, ik heb het denk ik laten liggen op de Columbusstraat of terug gestuurd in het pakket vanuit Melbourn. Beetje dom!
    Met Hairy zat ik te skypen oudjaar en hoorde de knallen, hier was het meer sier vuurwerk.
    Trieneke, jij ook de beste wensen, gisteren heb ik een aantal foto's van Maleisie laten ontwikkelen van de Fiets reparatie daar, want de man heeft familie in Auckland en daar ga ik morgen langs, dat is het plan om de foto's te brengen.
    De dame van de zangclub, haar naam is dacht ik Mildred, zij had de eerste keer in de Eifel een heupoperatie achter de rug en was herstellende. Zij vertelde dat zij een zus in N.Z. heeft met B&B.
    Als je tijd hebt anders helaas......., nee dan gaan we een keer samen N.Z doen!......
    Liefs en groeten voor bekenden van ons, Cobi

  • 02 Januari 2013 - 23:10

    B. Ekinci:

    hoi cobi hoe gaat het met je ik heb naar je foto"s gekijken allemaal is wanzienig mooie. 3 wekken geleden je heeft me gebeld ik was telad maar ik kon niet trug bellen en ik was verdritig. en moie niews ik heb nu een huis en hele blij me. veel groeten en kis aan olga dikke kiss en liefs en groten voor je xxxxxx helle fam Ekinci

  • 03 Januari 2013 - 23:39

    Cobi Bult:

    Beleyete het kan niet beter met mij.
    Maar eerst nog de felicitaties voor Meryem met haar verjaardag en jullie met het huis. Geniet er van en in april als ik thuis ben, kan ik dan thee komen drinken?
    Liefs, dikke kus en groeten voor alle Ekincis, Cobi

  • 06 Januari 2013 - 19:43

    Annelies:

    Hi Cobi,
    Ik ben ergens onder het lezen van div. afleveringen van je blog een ontzettend mooie rode bloemen- kaart tegen gekomen met felcitaties voor mijn verjaardag. Wat leuk dat je tussen al die leuke mooie ervaringen toch nog aan me hebt gedacht!
    Ik heb mijn met mijn broer en schoonzus in Cyprus gevierd in hetovervolle restaurant kwam de staf Happy birthday zingend met een glacé-chocolade taart met aangestoken kaarsjes naar mijn tafel . Met kerst zat ik tussen de citrusstruiken/bomen met rode kerstengelen als eierwarmers op de kerstontbijtafel buiten bij 20-22 gr. C. Een leuke ervaring. Cyrpus 2 weken was erg leuk, mooi en gezellig.
    Jullie samen veel plezier weer !
    A late big hug into 2013. Liefs Annelies

  • 08 Januari 2013 - 01:34

    Cobi Bult:

    Dat heb je goed gedaan Annelies, je Kerstvakantie zo in te delen, dan kan je er wel weer tegen aan tot de Voorjaarsvakantie. Hier gaat het nog steeds voor de wind, al hoewel er veel wind is.
    Maandag ga ik weer fanatiek op de fiets zitten, eerst in de bus, begin makkelijk en dan stort ik mij in het verkeer, dat is wel heftig, ze zijn nog niet zo op fietsers ingesteld. Dan ziet Bangkok en Indonesie er nog vriendelijk uit voor fietsers, want daar zijn veel brommers, dat is toch weer anders dan al die super luxe auto's van hier. Die bij het stoplicht de tijd willen inhalen die zij hebben verloren door bij rood stil te staan.
    Ik dacht de eerste keer die is g......, maar het is ieder keer zo als groen verschijnt! Bijna stieren gedrag maar dan bij de verkeerde kleur!
    Jij een fijne werkweek, doe het rustig aan, liefs en groeten Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 157657

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: