Hayway 43 - Reisverslag uit Taumarunui, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Hayway 43 - Reisverslag uit Taumarunui, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Hayway 43

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

22 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Taumarunui

Hi vanuit de bib. van Taumarunui, het is nog steeds moeilijk met deze mooie namen. Maar misschien aan het eind van mijn verblijf, gaat het lukken.
Het gaat lekker, gisteren 80 km, vandaag een rustdag en morgen 90 km, omdat daar voor het eerst weer een hostel of hotel is in Whangamomona.
Het gaat langs een stuk oude Hayway, met ongeveer 200 auto's per dag, niet veel, maar het bltijft opletten, zoals altijd wanneer je op een fiets zit. Maar de N.Z.landers hebben geen haast en zijn erg galant.
Zo ook mijn vriend Beat uit Zwitserland, mijn eerst bike ontmoeting. Net voor de plaats, 8 km, waar wij zouden overnachten, haalde hij mij in, eerst een koffie, toen de info off.. Vervolgens voor zijn fiets naar de bikeshop. Kon voor hem een beetje vertalen. Beat heeft een maand een Engelse cursus gedaan in Christchurch, verstaan gaat prima, maar babbelen komt altijd wat later.
We zijn gezellig uit eten gegaan. Hij is vandaag verder gefietst, over de Hayway 43.
Het is een heel leuke plek hier met goede winkels, zelfs een prima handwerkwinkel, heb wat gekocht om te gaan haken. Misschien is dit plaatsje wat voor mij om langer te verblijven in de toekomst?
Mijn boek is bijna uit, heb hier een nieuwe, super boek denk ik gekocht voor een dollar. Een biografie over Remarque, zijn bekendste boek is "Van het westelijk front geen nieuws". Daar ga ik morgen in beginnen.
Sorry fans in Nederland, nog steeds heel mooi weer hier, daarom vertrek ik morgen om 7 uur, dan is het licht, richting Whangamomona. Als ik de woorden uitspreek, dan word ik goed gecorrigeerd met de uitspraak. ( ik denk dat mijn Nederlands ook niet helemaal meer perfect gaat, heeft het altijd al niet gedaan!)
Zo tot na het weekend, veel liefs en jullie een fijn weekend, Cobi

  • 23 Februari 2013 - 09:41

    Peter En HJ :

    Hai Cobi,

    Het klinkt als een geweldig mooi land nieuw Zeeland. Heerlijk om daar in de zomer te zijn, terwijl het hier koud is. De griep slaat hier flink toe. Peter en ik zijn beiden geveld geweest de afgelopen week. Op het werk ook veel zieken. Volgende week ga ik skiën in Italië. Dan heb ik dus ook lekker vakantie. Heb er veel zin. Als ik jouw foto's van die geweldige natuur zie daar dan verlang ik ernaar ook eens die kant uit te gaan. De mensen lijken me ook vriendelijk en gastvrij. Grappig dat je zo in het leven van Olga wordt opgenomen en meegezogen met al dat sporten, wedstrijden cricket kijken etc. Klinkt leuk! Voor nu een goede fietspad gewenst. Wij gaan een dagje in een warme sauna zitten. Tot horens, Peter en HJ

  • 23 Februari 2013 - 10:13

    Nelson En Rita:

    Hallo Cobi,
    Inmiddels al weer een week thuis, zijn de jetlag net een beetje kwijt.
    Wennen weer aan de winterjas, heimwee naar N-Z en het weer daar nu.
    Blijf maar tot dat de temp hier op het zelfde niveau is als daar nu.
    Geniet van het prachtige land, ook het Zuidereiland is mooi.
    Jammer dat het zover ligt, tussen Akersloot en Marken-Binnen was beter geweest.
    Veel plezier nog,
    Rita en Nelson.

  • 23 Februari 2013 - 22:22

    Annelies:

    Hi Cobi,
    Wat zie jij er geweldig uit op die foto. Mooi, gezond, gespier en bruin. Heerlijk ook al die ervaringen.

    Hier weer sneeuw aangekondigd. Voor het eerst weer eens griep te pakken gehad.
    Geniet nog lekker in maart van dat heerlijke , prachtige N-Z.
    Groetjes Annelies
    PS: :o)) Misschien een kruising tussen een lama en een Kangeroe??

  • 25 Februari 2013 - 04:05

    Cobi Bult:

    Wat leuk jullie reacties, best wel leuk om dat te lezen, was twee dagen onderweg, super mooi, maar redelijk zwaar, 150 km in twee dagen. Morgen werk ik het blog bij, want ik was weer onder de indruk. Maar nu nog een beetje moe.
    Ik heb hier van de griep gehoord en gezien van mensen die Nederland hebben bezocht. Vrienden van Olga
    Ja N.Z. ligt ver, maar wat van ver komt is ............!

    Ik hoop dat april een mooie lente maand wordt, anders gaan we klussen.
    Annelies, veel gezondheid en kracht toe gewenst, werk je noiet over de kop, lees eerst dat mooie boek uit.
    Liefs voor jullie allemaa, Cobi

  • 25 Februari 2013 - 13:53

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    Volgens mij zijn die dieren de alpaca's (kleine lamasoort). Leuke foto,s weer en je belevenissen. Ga je nog langs bij de zus van Mildred of ligt dat niet op de route? Meijendel was leuk maar erg koud. Eerst een uur fietsen toen wandelen met veel stilstaan omdat de duinwachter natuurlijk veel te vertellen had. Het was net boven nul maar er stond een straffe wind! Gelukkig was de koffie met appelgebak erg lekker. Thuis had ik een paar uur nodig om "bij" te komen. Zondag met Annelies in de sneeuw gewandeld, het was een dun laagje en zo weg maar het blijft somber. Hier is nu "voorjaars"vakantie, het zal tijd worden. Geniet nog maar van het mooie weer en alles. Leuk die portretten en de Maorikunst.
    Liefs, Trieneke

  • 26 Februari 2013 - 02:39

    Cobi Bult:

    Ja Trieneke volgens mij zijn het ook lama's, dus ik hoef niet op de fiets naar Zuid Amerika. Ik ga bij de zus langs, volgens mij van Millicent, of heb ik het mis?
    en vandaag heb ik steeds aan jou gedacht, want ik had het al in de vorige bib gelezen.
    Ga lekker een weekje naar de zon met 7 boeken of net als ik met een haakwerkje.
    Boek een kunstreis naar Marakech, Marokko, daar schijnt overdag de zon lekker en in de avond een beetje fris en 's nacht tegen 0 graden. Neem dus een dik vest mee, als je boekt.
    Gewoon doen, je kinderen zouden dat ook zeggen, wedden om een tientje?
    Veel liefs vanuit een heerlijk land, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 157659

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: