Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

05 December 2012 | Australië, Melbourne

Jullie in Nederland slapen nog, goede morgen als jullie op zijn.
Maandag liep niet alles naar wens, maar dat lag aan mij en het reizen met vliegtuigen.
Gisteren was het helemaal anders, en verliep alles "Osem". Vroeg op voor de dagtour met busje en international gezelschap richting het westen langs de kust: Great Ocean Road, gedaan, veel gezien en goed georganiseerd, met koffie picknick, lunch picknick en veel stops om de omgeving te zien, zie foto's.Terug om half negen in de avond.
Vandaag werkte ook de credit kaart weer, maandag 2 x niet en geld opnemen lukte ook pas bij de derde poging op straat. Dan heb ik het even niet meer, maar dat gebeurde regelmatig in alle landen, hier in het oosten!
Er zijn meer mensen die er problemen mee hebben, dat is een hele grote troost voor mij. Moet nog wel even vertellen dat alles wel relaxt is als ik met mijn fiets en bagage bij de doouane kom, loop maar door, overal tot nu toe. De douane in Indonesie was het strengst op persoonlijk vlak, vinger afdrukken maken voor alle vingers, waren kort af als je niet weet hoe en wat, bij iedereen gelukkig.
Vandaag ruim 4 kilo bagage aan boeken en cadeaux naar Nederland verstuurd, kosten ....met zeepost ( prijs viel tegen) maar het is wel veel kilo op de fiets. En daar werkte de credit kaart ineens weer wel, de jonge man bracht geluk.
Het is hier heel fris, mijn lange broek in Denpassar achater gelaten, ja dan heb je spijt...... Gewoon nu met sokken, fietsschoenen, omslagdoek en laagjes over elkaar aan de straat op. Gisteren ook nog een paar showers, korte, maar heftige regenbui, dan komt ineens de poncho van pas. Niet voor niks mee gesleept. Mijn muggen net ook nog niet gebruikt, is ook geweldig dat er niet te veel muggen onderweg waren.
Vandaag ook drie nachten geboekt bij andere hostels onderweg, want morgen hoop ik Melbourne uit te fietsen. route vaag bekend nu bij mij.
Hier heb ik een Japanse mede slaapster, mooie hostel midden in het centrum. Maandag avond ben ik een school voorstelling gaan bijwonen, kwam langs en dacht dat wil ik wel zien. Even gevraagd of dat kon? Ja ga maar naar binnen dat was even mijn inburgerings actie hier in Australie.
En dan is het vandaag ook nog 5 december, jullie een fijne Sinterklaas avond met heel veel surprises.
En Lenneke is jarig gefeliciteerd en een fijne dag, liefs en groeten voor mijn fans van down under, Cobi

  • 05 December 2012 - 09:51

    Nelson Bult:

    Hallo Coba,

    Het begint er nu toch echt op te lijken, je schiet lekker op.
    Voor ons begint het nu ook dichter bij te komen, nog een kleine 5 weken.
    Gisteravond de St Nicolaas in Auckland op de PC gezien
    Voor de goedheiligman bestaan ook geen afstanden meer.
    Prachtig om de blije koppies bij het uitpakken te kunnen zien.
    We zien elkaar in januari volgend jaar in Nelsonstreet Auckland
    Nog veel plezier en wees voorzichtig.
    Nelson en Rita

  • 06 December 2012 - 23:26

    Lieke Schonk:

    Hallo Cobi,
    De groeten van de Sint. Dit keer met 3 pieten. Als je wilt kun je volgend jaar weer in actie.
    Je weet dat we van Frans afscheid hebben genomen. Wel vreemd, helaas. Voorlopig helpen we elkaar. We blijven nu in Den Haag, want Joris is nu heel oud en is veel afgevallen. De laatste maanden wilde hij weinig eten. Nu eet hij veel rijst en gaat het redelijk, maar wat wil je een hond van 16 jaar. Ik ben lekker in het huis aan het klussen. Wie weet is het klaar als je terugkomt.
    De eerste sneeuw is hier gevallen. Morgen verwachten we echte sneeuwbuien.
    Geniet maar van de zomer daar. Heel veel liefs van Hans en Lieke

  • 07 December 2012 - 05:23

    Cobi Bult:

    Ja skype is een leuke uitvinding, Nelson en Rita. En nog 18 dagen fietsen heuvel op en af, want die zijn er nu weer. Maar het gaat al twee dagen lekker. tot in Januari, fijne feestdagen in Nederland, is het al wit?
    Josephine, geniet met je kleinkinderen van de sneeuw en met Luuk. fijn weekend, groeten ook aan Liesbeth.
    Lieke, Jullie raken misschien wel in gesneeuwd, dan kunnen jullie alleen nog maar klussen. Fijn dat Sint ook weer langs kwam.
    En de foto's bij het mini verslag lukte weer eens niet morgen?
    Iedereen een fijn sneeuwbal gevecht, liefs en groeten, Cobi

  • 07 December 2012 - 14:42

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    Ik ben weer terug in Den Haag en "bij" met het lezen van je verslagen. Dat moet een hele overgang zijn qua temperatuur en cultuur. Ook wel weer lekker vertrouwd dat je met engels overal terecht kunt.
    Wees voorzichtig in dit continent voor de meest giftige spinnen (en slangen) ter wereld. 's Morgens altijd in je schoenen kijken. Dat zal in de stad niet nodig zijn maar verderop? (Hoor wie het zegt, wie is hier nu de wereldreiziger...)Het is hier koud en kledderig van de sneeuw. Ik blijf voorlopig even binnen. Maandag het kerstdiner van de tekenclub, waar ik wel naar toe wil, ook om de draad weer op te pakken. Veel fietsplezier de komende dagen, dat zal wel weer even wennen zijn na Bali.
    Liefs, Trieneke

  • 08 December 2012 - 10:40

    Cobi Bult:

    Ja dat ga je maar lekker doen, eventueel met de tram, doe iedereen de groeten en fijne feestdagen wensen van mij.
    Ja vandaag heb ik een les spinnen en hun gedrag gekregen en ook over slangen.
    Ik zei, ik blij vannacht in de keuken zitten. en ga niet naar bed. Nou zo erg is het ook niet was het antwoord van de kenners. dus ga ik mijn bed opzoeken. Fijne zondag en o ja mijn adapter voor Australie heb ik niet meer dus geen foto's om de batterij te sparen. Komt later wel weer, misschien vind ik er een.
    Fans een fijne zondag en tot later in de week, liefs en groeten, cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 157673

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: