Laatste dag in Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Laatste dag in Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Ubud

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

25 November 2012 | Indonesië, Ubud

Zo dat was een lange rustpauze, lui geworden en denk wat ga ik hier de laatste dag doen.
De was opgehaald, naar het internet, inpakken of gewoon weer eens kijken wat er weg kan, want er is ook wat gekocht, en dat weegt natuurlijk weer figuurlijk zwaar als ik volgende week vertrek met een vliegtuig. Op de fiets maakt het nog niet zo veel uit want wat er nieuw is bij gekomen, is ongeveer het gewicht wat ik ben afgevallen. Het eten is wel lekker, maar ik reageer er niet helemaal goed op. Kijken wat het Australisch eten gaat doen, met mijn reactie erop.
Ubud was heel gezellig, zo wie zo zijn alle mensen relaxt, maken veel een grapje. Nog geen boze, saggerijnige Bali bewoner ontmoet of gezien.
Gister avond met Oka, wezen eten en wij konden elkaar lekker lachend onderhouden.
De yoga was lekker voor het lijf en de kookles was heel interessant, zie foto's. Een super man had de leiding, met assistentes en wij konden af en toe ook een mes vast houden of in de pan roeren, relaxt. Tussen door de handen wassen, want veel proef je op de hand of in de hand.
In of op Bali koken man en vrouw, de vrouw meestal thuis en de man gezamelijk met anderen voor de seremonies en dan komen er veel, erg veel mensen. Zo leren de mannen vanzelf koken, veel handen maken licht werk en oud en jong werkt samen. Je begint gewoon eenvoudig en je moet de handeling veel doen want er zijn veel eters en altijd genoeg, niet afgepast!
Slapen gaat goed, nergens geen zorgen over, het bed staat 's morgens al klaar, dat gaat morgen weer anders worden. Er is dicht bij een jazz cafe, die hoor je maar de muziek is wel aangenaam, lange rustpauzes en ik sta ook nu meestal om 6 uur naast mij bed en zit ik lekker in mijn buitenkamer. Tot dat de zon er helemaal is dan een douche en ontbijt om 8 uur.
Vervolgens een actie en dan de middag bij het zwembad of liggen lezen ( al drie boeken uit deze week) in de buitenkamer. Beetje internet, vind jullie reacaties en emails heerlijk, net als dat de postbode langs je huis komt, verrassing, vandaag van Paula, dank je wel Paula, o ja soms geen reactie!
Vandaag nog een bezoek aan het museum, de banden op pompen, de tassen inpakken en nog even lekker avond eten.
En wat gaan jullie vandaag doen?
Liefs en groeten, Cobi



  • 25 November 2012 - 10:34

    Annelies:

    Hi Cobi, daar ben ik ook weer. Had even een energie-dipje. Kon niet wakker worden donderdag en 15 minuten later weg betekent namelijk 45 min. later op mijn werk. (A 13 dicht en Rotterdam potdicht. (Misschien een wekker erbij ;o)) Ben een paar keer 20.30 uur naar bed gegaan. Voel me nu weer wat beter gelukkig :o))

    Wat laat je een heerlijke omgeving zien: mooi, geordend, relaxed, grappig, schoon en chique Iedere yogalerares hier zou zich zo'n yogaruimte in de openlucht wensen. Dan heb je die knusse buitenkamer nog. En zo te horen ook hele lieve mensen met wie je prettig en goed contact hebt.En.....lekker slank.

    Maar nu dan toch naar de Ausi'ss en de kangeroes . Ben heel nieuwsgierig. Zie in gedachten de beelden van het mooie Operahuis aan het water in Sydney.Dat zou ik 'óók graag nog eens bezoeken.

    Zelf was ik vrijdag later thuis. Moest doordat de nieuwe periode in was gegaan na 1 week werken nog alles opruimen en voorbereiden op vrijdag om 16.30 uur. Had ook veel moeten invallen voor zieken die week,
    We hebben dus net de periode wissel gehad. Heb een zeer ongunstig rooster gekregen nu in de tweede periode tot 1 febr. Meedere keren les tot 16.30 les en met niet aaneengelsoten lege ruimtes tussen de lessen. Dus veel korte tijd gaten en kan niet even lekker stevig doorwerken aan je voorbereiding van een paar dagen + in de nwe periode is dusook het kopieerapparaat door collega's bezet.

    Wissel betekent start van nieuwe ISK en AKA groepen en ook goepen stagiaires eruit en oude erin (net klaar met stage en helemaal veranderd) groepen die ook erg verschillenn van elkaar. Je hebt de:Elke periode duurt 10 weken.
    1e periode van oriëntaie
    2e periode van verdieping
    3e periode van stage
    4e periode van eindeaxmn.
    Maar de groepen blijven de naam van periode van binnenkomst (de start) aanhouden.
    Dus de groepen 2 a-f zijn geen 2e periode = verdiepings groepen, maar ze zijn binnengekomen in de 2e periode, net getart en zijn dus Oriéntaiegroepen. Ik heb het op mijn rooster maar even ertussen geschreven, want had al een een verkeerde stapel boekjes staan kopiëren. Die on een ander gelukkig wel weer goed gebruiken.

    2f bijvoorbeeld dacht ik aanvankelijk dat is een 2e periode-verdiepings-groep. Dus géén oriëntatie, dat is het juidt wel. De 2 betekent, in tweede periode gekomen dus ze zijn nu net bezig met hun oriëntatie. Dus gisterhield de dag in: uitgeslapen, boodschappen/opruimen ook nog voorbereid en s'avonds ben ik even gezellig gaan eten met Jetze een kennis, bij Water en Brood in Scheveningen. Het was donker en er viel motregen, maar het was erg gezellig, lekker en warm.

    Vandaag ga ik gezellig naar een familie Happening +/- 2 uur rijden.Verjaardagen zus en zwager samen.
    ander zus met verkeerfobi gaat met de trein, dus hen hoef ikniet op te halen. Dat is minder gezellig, maar schiet de terugweg wel weer lekker op.
    Het is nu 10.30. Ja ik hoor je denken: Geen strandwandeling...?, Nee hoor, volgende week weer. T. zal je zelf wel op de hoogte hebben gesteld. Ik hoorde gisteren dat alles er positief uit zag daar. (Gelukkig)
    Cootje de groetjes aan de Ausi's en een hele relaxte vlucht gewenst. Liefs Annelies..

  • 25 November 2012 - 10:38

    Marike:

    Hoi Cobi,
    Behalve dan dat je lichaam niet zo reageert als je zou willen op het eten, klinkt het wel heel relaxt. En stralend weer?? ( Als ik naar de foto's kijk) Hier in Monster stormt het. Zo´n echte herfststorm, we gaan straks, als ik klaar ben met mn huiswerk van de HRO naar het strand. Even uitwaaien.
    Jennifer is druk met Sinterklaas en Mèlisa met haar vriendinnen, de Ipad, paardrijden en dansen. Ed doet het huishouden, daar heb ik nu heel weinig tijd voor... En ik ben nog altijd blij dat hij beter kan koken dan ik. Ik laat hem zo je stukje lezen. En daarna eens vragen hoe hij aan zijn kookkunsten komt.
    Je leest het, geen verveling hier.
    Wat ook heel leuk is, is dat Jennifer nu echt groot begint te worden. Ze vertelt in volzinnen 'We moeten het ( wijzend naar het picknickkleed en bordjes in de kamer) wel opruimen. Het wel een zooitje zo' .
    Ga je nu vanuit Bali direct naar Australië vliegen? En op welke datum? Het is alweer bijna december, dus je zit mooi op schema.
    Veel plezier in het museum straks ( of als je al geweest bent: hoe was het?) en tot het volgende blog,
    liefs, Marike

  • 25 November 2012 - 11:58

    Trieneke:

    Hallo Cobi,
    Even je verslagen niet gelezen maar nu ben ik weer helemaal bij. Goed om te kunnen zien en te lezen
    wat je allemaal beleeft terwijl hier de storm de vuurdoorn tegen de ramen laat schuren met een naargeestig geluid! Een beetje yoga zou ik nu ook wel kunnen gebruiken. Ik ben voor za. en zo. even terug in Den Haag maar ga vanavond al weer weg. Riet gaat goed vooruit gelukkig maar de badkamerverbouwing bij haar zat een beetje tegen. Maandag komen de schilders en dan is het bijna klaar. Komende week komt ze thuis als het zo blijft gaan. Ik zal blij zijn voor haar (en voor mij) als alles met succes achter de rug is en mijn leven weer een "normale" invulling krijgt.
    Veel plezier bij het volgende deel van je reis!
    Liefs, Trieneke

  • 25 November 2012 - 20:14

    Peter En HJ :

    Lieve Cobi,

    Klinkt geweldig ubud. Wij vonden Bali ook een geweldige plek waar je je erg welkom voelt. Down under is echter ook helemaal leuk. Wel even wennen na Bali, maar dat went vast weer snel. Volgens mij kom je aan in Melbourne is het niet? Zijn wij nooit geweest, maar is een erg gave stad. De Aussies zijn ook erg aardig en gastvrij. Hier in den haag alles goed. We gaan zo direct naar de nieuwe James bond, ben benieuwd en heb vandaag in een stormachtig, maar droog duinlamdschap in de drunense duinen heerlijk gewandeld met een vriendin. Morgen weer an de slag in Almere. Voor nu wensen we je een goede vlucht naar Australië. Hoi hoi, Peter en HJ

  • 26 November 2012 - 04:07

    Cobi Bult:

    Hi buren, hoe was de James Bond? Lekker herfstweer. En jullie hier boven hebben goed aan mij gedacht, want het zag er weer beter uit, na een week.
    Lekker de wind en dan ook nog thuis komen en kunnen aanvallen, Marike een knuffel voor Ed, dat hij zo goed voor jullie zorgt.
    Annelies, als ik terug kom kan ik zo beginnen in Rotterdam, na je uiteenzetting van je werkzaamheden. Jij bent echt toe aan vakantie, vraag de directie er naar of ze je niet met een AKA groep naar Bali kunnen sturen, horica afdeling of schoonmaakafdeling. Werk genoeg hier, zij weten wat de kantjes er af lopen is.
    Trieneke groeten weer aan Riet en geniet met de andere dames van het balet.
    Voor alle werkers en niet werkende fans, veel liefs, Cobi
    Volgende week zondag vlieg ik pas naar Melborne, zit op dit moment aan de kust, zie het verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 157688

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: