Balakan - Reisverslag uit Bakoe, Azerbeidjan van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Balakan - Reisverslag uit Bakoe, Azerbeidjan van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Balakan

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

02 Juni 2012 | Azerbeidjan, Bakoe

Goede avond, ik ben al drie uur verder in de tijd. En het geld heet hier Manet.
En dankzij Stella weet ik de wisselkoers. Dank je wel Stella. En blijf ik een dag langer in het hotel van de foto. Ik vertelde al eerder bij het vorige verslag iets over Az. Het doet een beetje denken aan Turkije, werd gelijk op de thee gevraagd, langs de weg. En het internet was weer vrij, want ik had nog niet gewisseld. Het hotel heeft een zwembad, daarom een dag langer genieten. Het personeel is ook super, de thee was een verassingsthee.
Gisteren ben ik met een bus naar Kvereli geweest, naar twee mooie musea's. Het eerste was van een theatermaker. Het tweede van een belangrijk schrijver uit Georgie, beide zeer de moeite waard.
En vandaag dan afscheid van Georgie, was wel weer even slikken, wat gaat Azarbeijan brengen. Gezellig even gekletst met de mensen, nog een gratis koffie net voor de grens. En dan de grens over, dat was echt een fluitje voor een cent.Jullie nog een een fijne zondag. En o ja de vrachtwagens zijn hier en in Georgie nog veel Turks, wat er op staat. Dus ja een verenigd......

Dit was Cobi in Azarbeijan, veel liefs voor mijn fans

Het is nu zondagmiddag en ik ben even op stap geweest in de stad. Eerst op zoek naar koffie, dat is niet eenvoudig. Dan maar aan de thee, en wat zitten kijken naar de mensen. Ik was bij een man aan tafel gaan zitten vanwege een tafel, buiten en velen binnen. De man vond het oke en stond op en ging betalen? Bij thee, krijg je een hele pot thee. Vervolgens veel kapsalons gezien en voorbij gelopen, want ik ga zwemmen de rest van de middag. Toen naar de markt, opzoek naar een bolletje wol van Azarbeijan. Je kijkt en bij alle mooie bh's uit de verte en geen bril op, denk ik ja, daar zijn de bolletjes wol, nee dus. Dan kom ik langs zakken vol met schapenwol, dat gebruiken zij voor het vullen van matrassen, kussens en dekens. En ja ik blijf hopen en dan komen de bolletjes vanzelf. Nu ben ik in het internet cafe, de jongeman wilde mij achter een gordijn zetten, oeps dacht ik dat niet! En zei vriendelijk: ik wil daar zitten, prima. Het verandert hier dus wel weer,naar wat gescheiden mannen en vrouwen gedoe.
Morgen ga ik een klein stukje verder, ongeveer 20 km, een luie dag dus,en bij jullie is het de eerste maandag in juni, tekenvrienden en vriendinnen van maandag, veel liefs en een fijne morgen en werkende fans, een leuke werkdag, misschien al bijna vakantie. Veel liefs van mij uit Balaken, cobi

  • 02 Juni 2012 - 21:12

    Marike:

    De leerlingen die ik ken uit Azerbeijan zijn erg ok, dus dat belooft veel goeds :) Jouw verslagen maken me blij: zoveel goede, aardige mensen op de wereld! Je bent nu al naar Azie gefietst!! ( al een tijdje, maar nu pas realiseer ik het me) Echt respect hoor! En lekker warm weer, dat is hier niet meer. Geniet van het zwembad en al het moois onderweg, tot het volgende verslag, liefs, marike

  • 03 Juni 2012 - 08:40

    Cobi Bult:

    Marike, doe alle Azarbeijanen de groeten van mij. En ja het is al Azie, met andere gewoontes, eten, drinkgewoontes, soms een beetje turks (voor mij dan ) en soms een beetje marokaans ( bv. het vlees ) met kop en huid eraan zodat je kan zien wat voor vlees het is.
    Veel liefs voor jou en de familie, Cobi

  • 03 Juni 2012 - 16:05

    Paula:

    Hoi Cobi,

    Wat lang geleden dat ik heb gereageerd op jou verslagen. Ondertussen ben je al in Azerbeidjan.
    Wat een mooie foto's. Wat een andere wereld, wat moet dat een ervaring zijn. Ik heb enorme bewondering voor je, maar dat wist je al.
    Ik heb vorig weekend met mijn zoon en neef en zijn tante (= mijn vriendin) in de Vogezen gewandeld. Dat was heerlijk , mooi, en gemzen gezien.
    Verder heb ik de drempel genomen om weer te atletieken afgelopen woensdag, heel langzaam en veel spieren dachten "wat doet ze nou".
    Gisteren is mijn lief naar Senegal vertrokken en ziet sinds 5 jaar weer zijn moeder.

    Heel veel liefs, Paula

  • 03 Juni 2012 - 18:04

    Jodelarini:

    Leuk, een nieuw land! Ook in Azerbeijan zijn de mensen super gastvrij, maar dat had je al gemerkt. Geniet van de kopje thee nr. 749873. ;-)

  • 04 Juni 2012 - 11:41

    Cobi:

    Paula doe rustig aan met sporten, maar wel doorzetten. Als het een dag minder gaat, tempo terug nemen. Doe ik ook. Toen ik uit Tbilisi een uur verder was, dacht ik, gaat niet goed, wordt misselijk, dan maar eerst wat zout van mijn onderarm gelikt, water gedronken, op de grond achter mijn fiets gaan zitten in de schaduw en naar alle schauffeurs vriendelijk kijken ( met mij gaat het goed, doe even een pauze) En toen al mijn zoutjes en snoepjes, koekjes opgegeten. En na een half uur dacht kom ga maar weer eens trappen. Vervolgens voor genomen om beter te ontbijten en veel te drinken, maar ook mijn zoutjes niet vergeten. En even genieten van zonder vriend zijn, kan ook leuk zijn.
    Jodelarini, ja de mensen zijn hier super, wist niet dat het nog gaver kan zijn, fietsen met z'n bevolking. En de thee blijft wel smaken, na de conjac, wodka en speciale wijn uit Gurjaani is het beter fietsen.

  • 04 Juni 2012 - 13:04

    Trieneke:

    Hoi Cobi,

    De tekenclub begint al in vakantiestemming te komen, veel mensen gaan weg en er zijn uitstapjes. Lieke zit ook in Frankrijk. Je moet de groeten van iedereen hebben.
    Wat een heerlijk zwembad met thee, bij ons is het momenteel een zachte winter met regen! Die man naast jou op de foto zag zijn kans schoon om een arm om je heen te slaan... Leuke foto's trouwens weer.
    Gisteravond hebben we gezongen in de foyer van de Tobbe. Sarah was heel tevreden mailde ze. Voorlopig zijn we nog bij elkaar als zanggroepje.
    Goed dat je de tijd en nodige rust neemt bij het fietsen, begin je al mooie kuiten te krijgen "_")?

    Veel plezier met het vervolg van je reis!

    Veel liefs,
    Trieneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 157681

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: