maandag voor prinsjesdag - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Cobi Bult - WaarBenJij.nu maandag voor prinsjesdag - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

maandag voor prinsjesdag

Blijf op de hoogte en volg Cobi

17 September 2012 | Thailand, Ko Samui

Vandaag heb ik de tocht tot Singpore zitten uitzoeken op afstanden en plaatsen waar ik wil overnachten. Overnachten nog even googlen.
Dat uitzoeken heb ik aan het strand gedaan, dat was goed te doen. Vervolgens koffie gedronken en een lekker rijsthapje genomen.
Nu in de koelte achter de computer.
Rond 30 september ga ik pas de grens over met Maleisie. Daar zijn de volgende plaatsen belangrijk: Kot Bharu- Kuala Terengganu- Kuantan-Amaluang- Singapore ( 14 oktober )
Dit voor als Frank nog op het blog kijkt voordat hij naar Maleisie vliegt. Frank neem je fiets mee, dan doen we samen een week?
Vandaag ook weer een nieuwe zonnenbril gekocht, de laatste ben ik ergens vergeten, tijdens de treintrip.
Vandaag geen regen nog gezien en iedereen is daar hier ook blij mee, bijna Nederlanders.
Nu de foto's nog, en morgen varen en fietsen dus weinig tijd voor het internet, veel liefs en een fijne dag morgen, Cobi

• 17 September 2012 - 11:55

Cecile Sloots:

Hoi Co, Voor ik je van de wee voor 4 weken ga verten even een teken vanleven. Hier gaat alles goed, we zijn ons aan het voorbereidn voor een reisje naar Toscane. We ga met eigen auto en hopen toch zo af en toe nog t kamperen en/of i ieder geval te wandlen.
    Jozef heeft van de week een optreden gehad in heLucnt danstheater, erg leuk om te zien.
    We genieten telkens van jouw belevenissen in het verre oosten en zien aan de foto's dat het je gd gaat.
    Wie weet van de week nog een regeltje maar voorlopig tot 16 oktober. Liefs en een kus van Cecile

• 17 September 2012 - 15:26

Rian:

ik ben bezig om te typen via mijn pers. mailadres xx

• 17 September 2012 - 19:02

Margreet En Truus:

Hoi Cobi,

Afgelopen weekend bij mijn moeder geweest, alles laten zien van jou, vond ma heel leuk, foto's en wat je allemaal hebt gezien en gedaan. Ik kijk elke dag wel. Verder heeft Chantal een andere kamer, andere straat en Vivian gaat nu ook naar middelbare school, hele leuke leraar geschiedenis. Groetjes Margreet/Truus.

Ha Cobi,

Klinkt allemaal weer reuze enerverend bij jou. Wij krijgen ook zin in een vakantie naar Thailand. Leuk om zo aan het strand je vakantie te kunnen plannen. Hier alles goed. In het kanaal heeft de gemeente aan de overkant riet gepland dus hopelijk begint dat op te komen als je volgend jaar weer in den haag bent. De verkiezingen zijn geweest en vandaag begrepen dat de PvdA en de VVD het met elkaar gaan proberen, ben benieuwd. hopelijk vallen de bezuinigingen mee. Nou we zien wel. Jij hoeft je in ieder geval niet meer druk te maken over de pensioen leeftijd. Een geweldig voorbeeld om zo lekker te fietsen aan de andere kant van de wereld. Groetjes voor nu, veel plezier... De buurtjes

• 17 September 2012 - 22:37

Peter En HJ :

Oeps sorry... Beetje te vaak op de plaatsen knop gedrukt... Deleten maar!

• 17 September 2012 - 23:18

Bianca :

Hoi Coby,

Ik ben een vriendin van Marike en volg je reisverslagen trouw. Zit er van te genieten.
    Ik ben erg benieuwd hoe je de oostkust van Maleisie gaat vinden. Heb daar in 1998 zelf gefietst. Klein stukje maar en very easy going. Fietsen in de ochtend, zwemmen in zee in de middag.
    Van Koha Bahru tot aan Marang en een klein stukje daar het binnenland in naar een National park. Erg mooi. Relaxed. Leuke mensen. Heerlijk eten.
    Wat je niet moet missen in Kota Bahru is de food market in de avond. Daar kun je heerlijk eten !
    Wij hebben ook een tussen stop gemaakt bij de Perhentian Islands. Geweldig. Wij hadden het zo kunnen regelen dat onze fietsen onder het huis vd veerboot eigenaar konden blijven staan. Toeristisch, maar wel mooie stranden en (toen nog ) mooi koraal voor t snorkelen. ( wel eerst accomodatie regelen voor je naar het eiland vaart ! )
    Hebben ook vanuit Marang Pulau Kapas gedaan. Vonden wij toen stuk minder.
    In de buurt van Merang hebben wij ook op het schiereilandje van Penarik overnacht. Toen nog rieten huisjes. Zag op de website dat het nu stenen gebouwtjes zijn geworden. Zit op een mooie locatie aan t strand.
    Ik hoop dat je veeeeeeellllll foto's maakt. Kunnen we hier mee genieten.
    Veel succes met de reis, geniet er van.

Groetjes Bianca

• 18 September 2012 - 13:17

Cobi Bult:

Cecile een fijne vakantie en als je terug bent zit ik misschien in Indonesie. Ook voor Jozef natuurlijk een fijne vakantie.
    Hendrik Jan en Peter zeker aan te raden, iedere dag, ochtend, middag en avond de Sissende Sampan op het bord,heerlijk.
    Margreet, bedankt voor je reactie en fijn dat je je moeder de reis laat zien. Nu kruipt er op dit momenteen salamander tegen de muur boven de computer, wat een leuk beestje.
    Bianca ik ga het bekijken wat je gedaan hebt, bedankt voor de tip, even kijken of het met de tijd uitkomt, want mijn reis is een fietswerkopdracht. Maar leuk de je volgt.
    Rian ik ga mijn andere mail open maken. Ik zit nu zo maar bij iemand achter de copputer. Morgen meer nieuws van uit Thailand. Fijne avond, liefs, Cobi

• 18 September 2012 - 16:03

Trieneke:

Hoi Cobi,

Dat ziet er inderdad héél relaxed uit, maar vandaag ben je weer aan het fietsen of met de boot. Prinsjesdag hier is een beetje tam. Het weer begint wat koeler te worden maar we mogen nog steeds niet mopperen, soms een buitje maar niet veel. Zondag nog prima gefietst in Delftse Hout e.o. Ik kende dat helemaal niet. Een groene oase in de randstad. (ik probeer mijn fietsconditie een beetje op peil te houden sinds Groningen)

Hartelijke groeten en veel plezier,
    Trieneke

• 19 September 2012 - 11:55

Kees Quartel:

hai cobie,al hoor je niet zoveel van ons wij volgen je wel degelijk.Nu je aan het tweede gedeelte van je reis bent begonnen vraag ik me af of je er anders in staat,ik denk meer zelfvertrouwen?
    Wij vinden het geweldig hoe je het allemaal voor elkaar krijgt.Dat korte haar staat goed en lekker makkelijk he.Het is daar nu het natte seizoen begrijp ik uit je berichten,een vochtige warmte?Is de temp
    overdag steeds bovende 30 graden?Nou Co met jou conditie gaat het allemaal lukken volgens ons.
    We waren 2 keer aan de deur bij je ,maar je was niet thuis.Een heel fijne reis verder,kracht en sterkte toegewenst van Koos en Kees.