Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Victoria

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

11 April 2015 | Canada, Victoria

Zit warm en droog in een hostel in Victoria, Canada, het regent, net toen ik na mijn cruise, binnen was hier, het is ook een stuk frisser, ik fietste 's morgens al met handschoenen aan. Gisteren heb ik na de eerste bus nog 3 busjes genomen. De busdriver zei, ga daar maar staan dan kan je over 10 minuten nog verder mee naar het noorden. Bij een visit centrum een motel geboekt, in Port Angeles, de mensen daar hebben mij een spoed cursus gegeven om mijn naam en Den Haag in het Engels te spellen. De laaste busdriver was ook een fietser, gezellig gesprek mee gevoerd en vond het verstandig dat ik in zijn bus zat.
Vanmiddag de boot genomen, dat gaat hier ook heel relaxt, kleine haven, alles overzichtelijk, dat was vorig jaar in Dover moeilijker.
Ik blijf hier gezellig, 3 nachten, mooie stad, met geschiedenis. En de verwachting is regen, zo ga ik mij vermaken met musea. Ik heb ook een lange broek gekocht, die meerekt met fietsen, een spijkerbroek/ legging, lekker warm. De was ben ik ook aan het doen, zit nu in de droger.
Jullie een fijn weekend, liefs en groeten Cobi

  • 11 April 2015 - 12:59

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    op deze manier ga je als een speer en lekker relaxed. Leuk dat je nu ook cultuur kan opsnuiven. Vanmorgen was op de radio een bespreking van een mooie tentoonstelling in het Groninger museum van Werkman, grafisch kunstenaar (en drukker). Hij duurt nog tot november. Misschien iets als je terug bent? Ludo heeft 2 vrijkaarten van zijn vriend gekregen om met mij naar de Late Rembrandt te gaan.
    Vandaag is het weer hier ook veel koeler dan gisteren, maar morgen wordt het weer beter. Misschien eindelijk weer eens een strandwandeling maken. Zo meteen een zangworkshop voor het koor.
    Veel plezier in Victoria, Vancouver moet ook erg mooi zijn.
    Liefs, Trieneke

  • 11 April 2015 - 13:09

    Annelies:

    Hi Cobi, hier vanmorgen ook nat en koud, terwijl het gisterenmiddag en gisteravond steeds warmer tot heel zacht werd. Vanmorgen vanuit mijn bed, gezien dat de zon er weer veel belovend stond (gordijn nog gesloten.) Maar wat viel dat tegen, toen ik op de fiets naar yoga ging ...in de regen en kou!!
    Ik ben nu een uurtje thuis en de zon laat zich af en toe weer zien, dus even afwachten wat voor een dag het wordt, wat het weer betreft. Jouw cruise klinkt niet slecht. Een leuke afwisseling lijkt me en je kunt ondertussen even bijkomen. Jammer van de regen, maar toch een fijne drie dagen gewenst. í Is in ieder geval wel weer even wat anders: lekker struinen door de musea. Big Hug, Annelies.

  • 11 April 2015 - 20:27

    Cobi:

    Goede morgen Trieneke en annelies,

    Hier ook wisselvallig weer, de buitjes duren niet langer dan 3 minuten, dus goed te doen.
    Ik zit nu in de bib. mag er de hele week komen, volgens de kaart, 2 uur lang.
    Ga kijken of ik wat foto's er op kan zetten.
    Ik ga ook foto's er afhalen, want ik mag er totaal 150 opzetten en daar zit ik bijna aan.
    Ga morgen lekker wandelen, dan smaakt de koffie veel lekkerder.
    en Trieneke laten we het museum samen laten vallen met het Noorder Festival of een ander fetival, bij Manou in de buurt. Doen we gewoon, met de fiets heen en terug met de trein of andersom.
    Of de fiets mee in de trein.
    Ik ga maandag of dinsdag hier "vrienden op de fiets" uitproberen. 4 adressen mee genomen uit Den Haag.
    Hier zijn al tulpen in bloei, de narcissen zijn al uit gebloeid, hoe is dat in Nederland?
    Het was en is altijd voor mij ook een beetje zenuwen als ik een grens over ga. Hoe werkt het hier en zie ik als ik aan kom, minder dan als ik een nachtje geslapen heb. o.a geld opnemen, de bib, de winkels, waar zijn ze. Koffie mogelijkheden en uiteten meer dan genoeg. Maar ik wil vandaag en morgen zelf iets maken in de hostel. Maar vanmorgen zag ik genoeg A.H. soorten.
    Zo een boodschappen doen, maaltijd maken, musea bezoek en wat haakwerk staan vandaag op het programma.
    En voor alle volgers, wat staat er bij jullie in dit weekend op het programma?
    Veel liefs en groeten, Cobi

  • 12 April 2015 - 14:14

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    Lekker om even ergens te "blijven", al is het maar een paar dagen en zelf je potje te koken. Ziet er vriendelijk uit in Canada en dat borduurwerk, daar zit vast een verhaal achter...
    Morgen gaan we portrettekenen. Het is een rommelige maand voor de schilderclub, vorige week Pasen, volgende week naar het Mauritshuis en ma. de 27e is het koningsdag dus zal ook wel niet doorgaan.
    Deze maand ook weer een voorstelling in Leiden en een van mijn "oude" groep waar ik met Onno naar toega. Fietsideeën voor Groningen e.o. vind ik prima.
    Fijne dagen, liefs,
    Trieneke

  • 12 April 2015 - 17:33

    Wim Harfterkamp:

    Hallo Cobi.

    Je reisverslag net gelezen en je hebt weer veel beleefd , jammer dat het weer niet meezit voor je , hier is het vandaag zonnig maar aan de frisse kant.Gisteren is mijn oudste kleinzoon (een fervent mountainbyker)
    20 jaar geworden en daar hebben gefeest en heerlijke hapjes gegeten met familie en vrienden .
    op de heenweg veel regenbuien gehad maar Delfgauw is gelukkig niet ver van Den Haag.
    Hier staan de tulpen nog in bloei hoor maar de narcissen staan in de vrije natuur al aardig te verwelken.
    Maandagmiddag naar de tandarts en woensdag de hele dag met m'n oude werkgever richting Arnhem en een
    bezoek aan het Rozet een gebouw dat door de Bond van Nederlandse Architecten tot gebouw van 2014 is uitgeroepen We krijgen een rondleiding door het gebouw waar ook een openbare bibliotheek gevestigd is.
    Die woensdag wordt een warme dag voorspeld 20 graden dus dat wordt genieten.
    Voor jou Cobi hoop ik dat het wat het weer betreft de komende tijd ook genieten wordt,
    Met warme groet
    Wim.

  • 12 April 2015 - 19:25

    Cobi:

    Wim en Trieneke doe allen de groeten morgen.
    En was er een zondag wandeling?
    Het kunstwerk hing in een bib, onderwerp was, het plastic in de oceaan en andere rommel wat aanspoelt.
    Canada ziet er overzichtelijk uit om te reizen, wat fiets en boot betreft, kijken wat van de week nog meer komt.
    In ieder geval een 50 plus bioscoop, heb hier een dag extra genomen van wege de bios.
    Film over een jongens koor, in de middag op maandag, 5 dollar. Kan ik een vergelijking maken met Ned.
    Fijne avond, met z'n allen, Cobi

  • 13 April 2015 - 23:12

    Lieke:

    Hoi Cobi,

    Wat goed dat je al in Canada bent. Ik ga weer eens googlen om te zien waar je langs komt.
    Weer lekker geschilderd vanmorgen. Je wordt gevolgd.
    Ik krijg zin om van de zomer weer eens met je mee te fietsen, misschien op de terugweg naar Nederland. Wie weet. We hebben hier de nodige verjaardagen achter de rug. Dus vele malen met elkaar gegeten. Gezellig.
    Anouk, Dan en de kinderen waren rond de Paas ook hier. We gaan volgende week weer eens richting Frankrijk. Daar is het weer iets warmer dan hier. We zullen zien. Ik hoop dat je veel goed weer hebt, geniet ervan, Veel groeten van Hans en Lieke

  • 14 April 2015 - 07:05

    Cobi :

    Goede morgen, bijna bij jullie in Nederland. Ik lig in het onderste bed in de hostel, nog steeds in Victoria. Lieke wat leuk dat de schilders club mij nog niet vergeten is. En fijn dat jullie richting het zuiden gaan.
    Lieve mensen op de Spil in Zoetermeer een fijne dag met elkaar, liefs voor Janine, ook natuurlijk een big hug voor jullie allemaal. De Hopjes zijn bijna op.
    Morgen iets uitgebreider verslag, want de iPad werkt niet erg mee, vanavond.
    Fijne dag, allen, liefs, Cobi

  • 14 April 2015 - 11:35

    Keramiekgroep:

    Thirza: Ik maak spaarpotvarkens een jongen en een meisje.
    Linda: Ik ben aan het utteren want weet niet meer wat ik wil gaan maken. ideeën zijn een beetje op.
    Yvonne: ik probeer een pauw te maken. en gisteren heb ik twee prikken gehaald voor Israël.
    Truus: Ik mis jou heel erg met het handwerken! Je bent zo gezellig altijd.
    Berthus is nieuw hier en hij maakt hele mooie schalen.
    Olof mist je!
    En ik natuurlijk ook!
    Ik stuur je nog een mail
    liefs van ons allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 157630

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: