een dag in Batumi - Reisverslag uit Batoemi, Georgië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu een dag in Batumi - Reisverslag uit Batoemi, Georgië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

een dag in Batumi

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

14 Mei 2012 | Georgië, Batoemi

Goede middag, ben vandaag een dagje Batumi in gegaan na het ontbijt. Eerst een afspraak gemaakt met de Amerikanen om ze woensdag in hun dorp te gaan opzoeken, stukje platteland.
En daarna de stad in. Eerst naar het I.cafe en Olga gevraagd foto's van de blog te halen zodat ik jullie wat foto's van Batumi kan laten zien.
Het is mooi weer, er was vanmorgen alleen koud water en ik wilde mijn haar wassen. Daarom ben ik opnieuw naar de kapper gegaan. Dat was heerlijk, hoofd massage er uit zien of dat je naar een feest ga.Ik pas wel in het straat beeld met een gekapt hoofd, voor de rest niet met mijn korte broek uit de jaren '90.
Maar dat is makkelijk, je past dan ook weer nergens bij.
Het is hier nog goedkoper dan in Turkije, de kapper (wassenn en fohnen) 3 euro.
Batumi lijkt op Suriname, Italie of New Orleans

  • 14 Mei 2012 - 14:32

    Cecile:

    Wat leuk zo vaak een verslag en dan nog wel van een dame met mooi haar in een bermuda. Geweldig. Wat leuk dat je iedere keer weer kennis maakt met andere mensen die weer een heleboel van de door jou gekozen omgeving weten. Soms ben ik jaloers op jouw durf en energie. Ga zo voort.
    liefs en groeten ook van J.We lezen echt iedere mail wel 10 keer met de atlas erbij. Leuk hoor.

  • 14 Mei 2012 - 14:42

    Cobi Bult:

    Hi Cecile, hier moet ik nog naar de kapper. Het zit nu strak van de perfectie, durf er geen foto van te maken, zo helemaal mij niet. Maar wel leuk om te doen, je komt hier tog geen bekenden tegen. En als ik terug ben gaan we wie mee wil een tour door Nederland maken. Langs vrienden op de fiets. Liefs en fijne avond, Cobi

  • 14 Mei 2012 - 15:04

    Evi Fonatsch:

    Hi, met je mooie kapsel. Zal je ook goed staan in 't grijs. Als voor een feest, zeg je, nou dat komt er toch al aan over enkele nachtjes slapen! We wensen je alvast heel veel geluk met je verdere reis! De felicitaties gelden nu dubbelop, want m'n vorige verjaarsmail bleef helaas in de (internet)lucht hangen omdat ik de naam erboven was vergeten.
    Heel veel liefs, ga zo door! Evi en Martin

  • 14 Mei 2012 - 17:23

    Klarina:

    Hoi Cobi,

    Staat je goed dat korte kapsel! :-) en wat een prachtige foto's heb je er weer op gezet! Ben blij dat er nog iemand is die van goed weer kan genieten, hier is het nog steeds niet bijster goed gesteld met het weer! Af en toe een mooie dag ertussen, maar ik hoop nog steeds op een goede zomer! Tot die tijd doe ik het wel met jouw zonnige foto's! ;-) Veel plezier nog verder!

    Liefs Kla

  • 14 Mei 2012 - 19:46

    Trieneke:

    Mooie foto's. Zijn dat die amerikanen op de 1e foto? De open beelden zien er ook erg leuk uit en die kleermaker(?)doet me denken aan onze reis naar Marokko. Met welke taal kan je daar terecht of alleen gebarentaal?
    Veel plezier verder en kus van
    Trieneke

  • 14 Mei 2012 - 20:04

    Bertha&Bob:

    Hoi Co , Als je haar maar goed zit!!!
    Weer leuke foto,s
    Gr.Bertha&Bob

  • 15 Mei 2012 - 14:40

    Trineke:

    Ik had een poosje je verslagen niet gelezen, ben nu weer helemaal bij. je haar zit inderdaad prachtig. Wat leuk dat beeld van het gulden vlies. Je zit dus in de streek Colchis neem ik aan. Zo te zien houden ze ook in Georgië van lekkere gebakjes.
    Met groet,
    Trineke

  • 15 Mei 2012 - 19:25

    Stella:

    Zo'n naaimachine heb ik in GR.....van mijn oma!!! hij doet het niet...maar die van jou wel, hoewel ik hem de laatste dagen niet gebruikt heb!
    veel kusjes, ik den aan je!

  • 15 Mei 2012 - 19:58

    Josephine:

    Wat een leuke foto's, Cobi.
    Wat staat dat korte haar je leuk. Ik had dat nooit bij je gezien. Zeker wel makkelijker. Zijn je fietsbanden nog niet versleten? Wat een afstand heb je al afgelegd. Veel plezier nog bij het vervolgen van je tocht. We blijven je volgen.

  • 15 Mei 2012 - 20:17

    Hanneke:

    Hoi Cobi,Wat zie je er goed uit! Alvast gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt Liefs, Hanneke


  • 17 Mei 2012 - 07:10

    Jodelarini:

    Ah, leuk Batumi! Pas je een beetje op met al die koeien op de weg langs de kust? ;-)

  • 17 Mei 2012 - 10:49

    Ineke Trumpie :

    Je ziet er nog goed uit dus het bevalt je nog steeds.
    Ik wil even alvast feliciteren met je verjaardag a.s. zaterdag een hele fijne dag.
    En we blijven je volgen dat is wel leuk met z'n block.

  • 17 Mei 2012 - 14:46

    Cobi Bult:

    Lieve fans, het is een groot kinderboedrderij gebeuren waar ik fietste. Het was de laatste twee dagen niet langs de hoofdroute naar Tiblisi, Daarom veel koeien, kippen, ganzen, varkens en geiten langs de weg, of op de weg.
    Vandaag had ik voor het eerst een aantal honden achter mij aan, ging wel berg afwaarts, maar het waren volhouders, gelukkig lagen er een aantal koeien op de weg en die vonden die honden ook niks, zij maakten wat herry. En de honden dropen af, dat gebeurden allemaal zo 200 m. achter mij. Wat een leuke koeien, ben zelf stier van sterrenbeeld!
    Mijn banden zien er nog goed uit, er licht in dit land ook minder glas langs de weg, dat is mooi mee genomen. Ja mijn kapsel gaat nog wel veranderen van vorm en kleur.
    Veel handgebaren gebruik ik met de communicatie, met de ouderen een beetje russisch, maar de jonge mensen leren engels, de amerikanen hebben projecten lopen, je kan als student een half jaar hier naar toe, je krijgt ook nog een vakantie van 5 weken vergoed ( de reis naar huis of een andere bestemming gelijk wat het naar huis kost) mijn A. vrienden Rachel en Patrick zijn naar India geweest voor 5 weken.
    Bedankt voor de felicitaties, zal jullie die dag wel een beetje missen.
    En ja het Gulden vlies komt dacht ik uit deze streek. Zij, mijn Georgianen spreken met trots er over dat hun land al heel lang bewoond is. Zij zeggen ook dat zij multicultureel gevormd zijn. Maar de Grieken enz. als ik daar over begin ( weet er zelf ook te weinig van) komt er geen reactie.
    Hoop voor jullie dat er zomer komt in Nederland, anders gewoon op de fiets naar Georgie, veel liefs, Cobi

  • 21 Mei 2012 - 13:37

    Joke Harperink:

    Ik was het weekend weg maar wil je alsnog feliciteren met je verjaardag. Je haar zit erg leuk, het staat je goed. Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Groetjes Joke Harperink

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 665
Totaal aantal bezoekers 157675

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: