Eiland Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Eiland Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Eiland Ko Samui

Blijf op de hoogte en volg Cobi

16 September 2012 | Thailand, Ko Samui

Het is zondag en Evi het staat weer nu in mijn reisagenda, Mirella er worden veel daken van golfplaat gemaakt en die zijn hier veel blauw of blaugroen van kleur, dat is de rede denk ik.
Vandaag vroeg op en de start met de boot verliep prima. De hele wereld was vertegenwoordigd door jonge mensen, die met rugzakken Thailand doorreizen.
Het was een reis van ongeveer 5 uur, het begin viel reuze mee. Maar ik was uit voorzorg al in het midden gaan zitten. Halverwege de reis werd het iets ruiger, maar nog net te doen.
Even van de boot naar het hotel fietsen ( 15 km ) was lekker en goed te doen, wel heel veel touristen, maar die zijn ook hulpvaardig. Even de kaart bekijken en er stopt een brommer met Portugezen en vragen of zij kunnen helpen. Ja natuurlijk, .....opgelost!
Het hotel is prima en de computer beter dan gister, want de foto'a lukten gisteren niet meer. Mijn licht ging uit.
Morgen hou ik een rustdag en ga ik de route verder bekijken tot de grens met Thailand.
En wat doen jullie morgen, fans ?

  • 16 September 2012 - 13:08

    Rob:

    Morgen is het maandag, Cobi, en ga ik gewoon naar school. :)
    Veel plezier verderf!

  • 16 September 2012 - 13:12

    Marike:

    Hoi Cobi,
    Klinkt heel gaaf allemaal. Mèlisa toonde diep respect, dat bestond uit grote verbazing, over je rit van 90 km. Dat kan toch niet??? Tja, 10 jaar he...
    Waarschijnlijk ben je nu bezig met foto's uploaden, want die zie ik nog niet. En wat ik morgen ga doen? 8 uur Nederlands geven aan 3 verschillende klassen :) Gelukkig hebben we leuke, positieve en lieve leerlingen. Haha, nouja , niet allemaal, dat wordt dan zo saai!
    De studie 2e graads Nederlands hakt er wel in hoor. Ed is met de meiden zwemmen en ik behoor nu mn huiswerk te doen. Maar toen kwam er een nieuw bericht van jou en dat is veeeeeel leuker dan het analyseren van verhalen. Is de regenperiode alweer voorbij bij jou?
    Rust lekker uit en geniet van al het mooie, liefs, Marike

  • 16 September 2012 - 13:36

    Olga:

    Hi Co,
    Dat klinkt allemaal weer goed. Heerlijk dat je overal weer internet kan vinden. Hier zit het weekend er weer op en morgen weer aan het werk. Vanavond met vriendinnen naar de film geweest, dat was erg gezellig. Over zes weken is het tijd voor de Auckland marathon, dus ben ik druk bezig met de training. En over ruim 14 weken ben jij hier, zo als je ziet ben ik al aan het aftellen :D.
    Veel plezier voor van de week.
    Veel liefs en een dikke kus.
    Olga

  • 16 September 2012 - 22:11

    Annelies:

    Hi Cobi,
    Nog even voor het slapen kijken wat jij hebt gedaan vandaag? Leuk en gaaf weer. Die foto's.. moet ik ergens speciaal op klikken of ik ga ze nog te zien krijgen? Gelukkig dat iedereen daar de toeristen zo graag wil helpen. Bij jou verhaal valt mijn (met Trieneke) fietstochtje in het niet. Maar we hebben toch ook wel erg genoten. Niet te heet (18 graden of zo) en leuke oer (oud) Hollandse polderlandschappen, sloten met waterlelies en- vogels en leuke mooie tuinen bij de huizen langs de sloten, rommelmarktjes in aangrenzenden schuren of op het erf en planten-en groentenverkooptafeltjes langs de weg met een muntenpotje en de waarschuwing, dat meenemen zonder betalen wel stelen was! Dus we hebben betaald. (Overvoorde/bosroute, Delfsehout, Nootdorp, Pijnacker en weer Overvoorde .Pauzes: Dobbenplas en ook nog bij een grappige door groen ingesloten (selfsupporting-boeren-eco) uitspanning /restaurantje 200 meter achter Ikea het land in. Ik denk eigenlijk dat jij die route ook wel meerdere malen al gefietst zult hebben.
    Cobi, veel pleizer weer morgen. Het wordt wel weer spannend.. al weer een grens. Enwat leuk dat je dochter Olga al aan het aftellen is. Ik duik mijn bed in. Morgen start ik met lessen Ned.s.

  • 16 September 2012 - 22:11

    Annelies:

    Hi Cobi,
    Nog even voor het slapen kijken wat jij hebt gedaan vandaag? Leuk en gaaf weer. Die foto's.. moet ik ergens speciaal op klikken of ik ga ze nog te zien krijgen? Gelukkig dat iedereen daar de toeristen zo graag wil helpen. Bij jou verhaal valt mijn (met Trieneke) fietstochtje in het niet. Maar we hebben toch ook wel erg genoten. Niet te heet (18 graden of zo) en leuke oer (oud) Hollandse polderlandschappen, sloten met waterlelies en- vogels en leuke mooie tuinen bij de huizen langs de sloten, rommelmarktjes in aangrenzenden schuren of op het erf en planten-en groentenverkooptafeltjes langs de weg met een muntenpotje en de waarschuwing, dat meenemen zonder betalen wel stelen was! Dus we hebben betaald. (Overvoorde/bosroute, Delfsehout, Nootdorp, Pijnacker en weer Overvoorde .Pauzes: Dobbenplas en ook nog bij een grappige door groen ingesloten (selfsupporting-boeren-eco) uitspanning /restaurantje 200 meter achter Ikea het land in. Ik denk eigenlijk dat jij die route ook wel meerdere malen al gefietst zult hebben.
    Cobi, veel pleizer weer morgen. Het wordt wel weer spannend.. al weer een grens. Enwat leuk dat je dochter Olga al aan het aftellen is. Ik duik mijn bed in. Morgen start ik met lessen Ned.s.

  • 16 September 2012 - 22:11

    Annelies:

    Hi Cobi,
    Nog even voor het slapen kijken wat jij hebt gedaan vandaag? Leuk en gaaf weer. Die foto's.. moet ik ergens speciaal op klikken of ik ga ze nog te zien krijgen? Gelukkig dat iedereen daar de toeristen zo graag wil helpen. Bij jou verhaal valt mijn (met Trieneke) fietstochtje in het niet. Maar we hebben toch ook wel erg genoten. Niet te heet (18 graden of zo) en leuke oer (oud) Hollandse polderlandschappen, sloten met waterlelies en- vogels en leuke mooie tuinen bij de huizen langs de sloten, rommelmarktjes in aangrenzenden schuren of op het erf en planten-en groentenverkooptafeltjes langs de weg met een muntenpotje en de waarschuwing, dat meenemen zonder betalen wel stelen was! Dus we hebben betaald. (Overvoorde/bosroute, Delfsehout, Nootdorp, Pijnacker en weer Overvoorde .Pauzes: Dobbenplas en ook nog bij een grappige door groen ingesloten (selfsupporting-boeren-eco) uitspanning /restaurantje 200 meter achter Ikea het land in. Ik denk eigenlijk dat jij die route ook wel meerdere malen al gefietst zult hebben.
    Cobi, veel pleizer weer morgen. Het wordt wel weer spannend.. al weer een grens. Enwat leuk dat je dochter Olga al aan het aftellen is. Ik duik mijn bed in. Morgen start ik met lessen Ned.s.

  • 17 September 2012 - 00:08

    Klarina:

    Lieve Cobi,

    Wat een prachtige verhalen en foto's weer! Ik had al weer een paar weken niet gekeken dus had weer lekker veel om te lezen en bekijken!
    Ik ben morgen nog lekker een dagje vrij en mag dinsdag weer gaan lesgeven aan mijn "schatjes" ;-) overigens niet meer op de Hooftskade, lang verhaal maar ben daar nu weg en werk nu op het Heldring VMBO in Den Haag, dat is dicht bij jouw huis in de buurt aan het water bij die woonboten! Heb het er enorm naar m'n zin! :-)
    Jij nog een hele fijne reis verder en ben benieuwd naar je volgende verhalen!

    Liefs Klarina

  • 17 September 2012 - 08:44

    Cobi Bult:

    Lieve fans, dank jullie wel voor de reactie.

    Marike de foto's lukte gisteravond niet, omdat de batterij op was. Dus laden in het hotel, nu staan ze erbij.
    Klarina dat is helemaal te gek, dat je weer een andere school hebt gevonden, met vast net zulke leuke collega's als je had.
    Jullie vliegen allemaal uit.
    Annelies 3 x is wel veel, je lijk mij wel met het computergedoe!.
    En Rob nog 4 weken en waar ga je naar toe in de Herfstvakantie?


  • 17 September 2012 - 08:46

    Cobi Bult:

    O, Olga was ik jou vergeten. Ik ben ook al aan het aftellen, maar dan in maanden, nog drie maanden en een kleine week.
    Dan is de oversteek naar New Zealand, liefs en dikke kus, Cobi

  • 10 Oktober 2012 - 23:48

    Lydia Van Der Harst:

    Cobi wat een prachtige fotos en wat een avontuur.
    Ben blij dat het allemaal voorspoedig verloopt
    Je krijgt de groeten van mijn moeder. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 157685

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: