Nelson en de Abeltasman Bay - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Nelson en de Abeltasman Bay - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Nelson en de Abeltasman Bay

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

25 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Nelson

Zo, Olga is al weer aan het werk in Auckland na een super weekend, met z'n drie-en en andere weekendvierders.
Wij wachten op de boot, maar hebben tijd over, zo eerst het internet op.

De foto's er op zetten, gaaf ik na drie pogingen op, doe ik later op het noord eiland van N.Z.

Wij zijn vrijdag in Nelson aangkomen en Olga zaterdag ochtend, met vliegtuig, vervolgens zijn wij naar de zaak, waar zij voor werkt gegaan en heb ik een leuk soevenier gekocht. Daarna naar het strand en opgezocht waar we zondag vandaan starten met de kayak.
Zondag met de kayak langs de kust van de Abeltasman bay gepeddeld, een mooi vogel eiland met heel veel vogelgeluid, mag ook niet bezocht worden door mensen. Eens in de zoveel tijd gaan zij, vrijwilligers met honden op zoek naar ratten, muizen en ander ongedierte die loopvogels als vijand hebben.
Langs het water op de rotsen waren de "Seals", wat moeders en veel babies van drie maanden oud. Een soort creche, de moeders passen afwisselend op, doen zij dat niet, dan gaan zij zelf verder weg om zich aan vis te goed te doen, om vervolgens de andere moeders weer af te lossen. Vaders waren nog veel verder op zee( houden niet van gekrijs, denk ik ).
Na de kayaktocht een wandeling, op en neer, dat voel je goed, als je down gaat, dat zijn mijn benen niet gewend, alleen de fiets omhoog duwen kennen zij. Naar beneden, hoefden zij nooit te werken, het laatse jaar. Dus dat heb ik gevoeld, zondag was het alleen wandelen en ook af en toe in het koude water, mmmmm, heerlijjk is dat!
We hadden een overnachting op het water met een stel gave mensen, uit Duitsland, Engeland en veel N.Zeelanders.

Zo ik ga Bas weer opzoeken, tot volgende week maandag, voor de genen die dat willen, kunnen koffie drinken met mij op het strand van Scheveningen, tijd en plaats volgt nog, fijne dag, liefs en groeten, Cobi

  • 26 Maart 2013 - 10:53

    Annemiek:

    Hoi Cobi,
    Wat een bijzondere ervaringen maak je mee op deze wereldreis.
    Lees af en toe je berichten en geniet van de mooie foto's die je maakt onderweg. Verder sla ik veel van je avonturen op in een map, zodat als ik even tijd heb, zie waar je bent geweest.
    Het zit er bijna op voor je, zal wel weer wennen voor je zijn, maar jou kennende komt er vast wel een vervolg.
    Hoop dat je reis verder fantastisch mag verlopen en zie je graag bij de koffie in Scheveningen.
    Liefs van Annemiek.

  • 26 Maart 2013 - 20:57

    Bertha & Bob:

    Hoi Cobi , Tot op heden hebben wij genoten van al je verslagen en foto"s.
    Bijna weer het einde van een geweldige reis , maar je kan terug kijken op een leuke tijd
    met af en toe wat spanning maar ook ontspanning .
    Van ons dan ook een hele goede reis naar Scheveningen ,het zal wel vreemd zijn in het begin
    maar de herinneringen blijven .
    Groetjes Bertha & Bob

  • 29 Maart 2013 - 02:11

    Cobi Bult:

    Annemiek bedankt voor de reactie en tot zondag, eerste Paasdag, rond 11 uur, bij" Wij " aan het strand, richting noorder Havenhoofd,ten noorden daarvan, daar stond de strandtent in 2012.
    Anders gewoon daar in de buurt, ik zet mijn fiets op de boulevard met iets speciaals eraan, zodat je hem gelijk ziet.
    Berta en Bob het was een super leuke tijd en ik ga daar even van na genieten heb ik besloten en dan volgend jaar misschien een vervolg te maken. Jullie ook fijne lente dagen in Alkmaar. Op z'n N.Z., see you, Cobi
    Alle fans leuke Paasdagen en veel eieren, liefs en groeten, Cobi

  • 29 Maart 2013 - 15:11

    Rian:

    Lieve Co!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Welkom terug in je stad achter de duinen....................................
    Ik zou zeggen trek dikke sokken aan, dikke muts en wollen trui en ga dan lekker rustig zitten..............
    want Het leven is goed!.


    Veel liefs alvast van mij, dikste zoen, tot gauw
    Ik laat me nog horen aan je over 2e paasdag
    ik ga zo naar een huisje in Bakkum met de familie van Mark,
    doe doe



  • 30 Maart 2013 - 00:44

    Cobi Bult:

    Rian, dat is leuk dat je naar Bakkum gaat, daar heb ik 21 jaar gewoond, nou ja 2 km er vandaan, Limmen.
    Fijn weekend, voor jou en alle andere lieve mensen.
    Op dit moment sta ik in Singapore, met een tusse stop van ruim 12 uur. Lekker even bij komen van een lange zit. Straks verder voor de andere helft. Groeten, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 157657

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: