Moose Jaw - Reisverslag uit Moose Jaw, Canada van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Moose Jaw - Reisverslag uit Moose Jaw, Canada van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Moose Jaw

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

28 April 2015 | Canada, Moose Jaw

Goede morge, lieve volgers, het is nog vroeg, ben bij een gastgezin.gisteren om 6uur gaan ontbijten bij waar ik had afgesproken. Lekker gebakken ei met kaas en koffie. Daar kwam Bob en gaf mij 4 zoete heerlijkheden, voor onderweg, stort Zeeuwse bolus. Hij wilde mij ook 4 gebakken eieren met plakken ham geven, daar heb ik voor bedankt, het leek mij iets te veel van het goede. Hij betaalde mijn ontbijt en ik vroeg aan de mevrouw, wie is die aardige mijnheer? O, dat is de eigenaar, maar hij was al weer weg. Zo Berta ik heb nu ook een Bob...
Na het ontbijt de weg op, 170 km stond er op het programma. Koek gegeten om dat voor elkaar te krijge. Een keer koffie gedronken, daar zat een groot gezelschap mannen, die drinken daar koffie en praten met elkaar en gaan dan weer aan het werk of naar huis. Ik vroeg of zij van een sportclub waren? Nee daar zijn we te oud voor en toen moest ik hun vragen beantwoorden. Na alle goede wensen ben ik toen weer op gestapt. Het was afzien deze dag, net mooi weer en een vriendelijke wind, kwam ik om half acht bij mijn gastvrow, die een heerlijk Grieks gerecht had klaar gemaakt, zij werkt in de gezondheidszorg, het deel waar ik vrijwillers werk in doe en Trieneke nu tijdelijk ook.
Lieve mensen van de Spil en Sparring een fijne week toegewenst speciaal vandaag en morgen.
Na het eten heb ik info gekregen over de geschiedenis van Canada. Ik ga straks de stad bezoeken met musea over de geschiedenis en een bib. Daarna 70 km naar Regina, waar een hostel is. Fijne middag en avond, liefs Cobi

  • 28 April 2015 - 18:57

    Annelies:

    Hi Cobi, Ik ben weer bij gelzen en gekeken. Je hebt een paar barre tochten achter de rug qua km en klimaat. (Over het klimaat vernomen bij een wijntje buiten zittend met een deken om bij Café E. Ik kwam vanmorgen terug van 30 minutenfietsen met tegen zijwind en...stuk. Ik had wel even tijd nodig om bij te komen. Daar moet ik dus wel wat aan gaan doen. Daarna deze verslagen lezend kwam ik dus wel onder de indruk.
    Gelukkig had je ook zeer leuke onderkomens gehad de laatste keren wen werd je lekker getrakteerd door lieve mensen. Zeer oppeppend en opwarmend na zo'n tocht lijkt me. De luitjes zagen er ook allemaal erg gezellig en gemoedelijk uit. En dan nu de Candese geschiedenis-cultuur douche in de musea. Ik denk een beetje: Vikingen, Indianen en walvisvaaarders en waarschijnlijk ook iets over witte stroom met de dammen en uiteraard de Fransen. Ik ga nog even googlen om te kijken of het klopt. Nou Cobi, succes, plezier en sterkte op je volgende traject. En natuurlijk ook nog groetjes en liefs van Annelies (We zullen je a.s. zaterdag missen.)

  • 29 April 2015 - 14:36

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    Wat een heftige tocht, gelukkig wel vlak, dat stevige ontbijt had je wel nodig! Je foto's doen een beetje Hollands aan wat betreft de koeien, weilanden en watertje, de huizen en afstanden natuurlijk niet.
    Hierna 70 km klinkt af of je daar je hand niet meer voor omdraait.
    Koningsdag in Dordrecht was voor mij natuurlijk een feest van herkenning op de televisie. De oude Statenhof, waar Nederland zo ongeveer gesticht is, is nu Museum Nederland geworden waar de Koninklijke familie nogmaals de statuten tekenden van vrijheid van denken, geloof etc. Iets om trots op te zijn. Leuk dat jij wat meer over de geschiedenis van Canada te weten komt.
    Vanmorgen bij de Sparring geweest. Mijn theekist begint al aardig te vorderen, in 2 of 3 keer is hij af.
    Je moet de groeten hebben van René, Angelique en de anderen en een knuffel van mij.
    Trieneke

  • 29 April 2015 - 19:08

    Cobi:

    Hi Annelies en Trieneke, ja de afstanden zijn verschillend, maar die lange afstand, daar was ik ook kapot van. En ja dan zijn de warmshower gastgezinnen geweldig lief, aardig en super gastvrij.
    Ik vertel later over wat zij mij vertellen.
    Ik wil ook een theekistje, kan dat?
    En Annelies gewoon voor de wind starten en het openbaar vervoer terug nemen.
    Liefs en een fijne avond, zaterdag, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 157571

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: