bulgarije een - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Cobi Bult - WaarBenJij.nu bulgarije een - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

bulgarije een

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

17 April 2012 | Bulgarije, Sofia

Goede middag, wat zij Stella ook al weer? Fans?
Fiets al gezellig een aantal dagen in Bulgarije.
Vrijdag de 13de over de grens gegaan, zonder problemen, berg af en voor de wind. En een heel gezellig en zorgzaam motel gevonden. Binnen aan de koffie, begon het te regen. De vogende dag, heuvel op en lang heuvel af, er op gaat meestal met 10 of meer %, maar er af gaat meestal langzaam over een groot aantal km. De wegen zijn niet altijd geweldig tussen de dorpen, maar voordeel, de autos hebben er meer last van. Ik kan al aardig de gaten ontwijken of er net tussen door. Gaten van 40 tot 80 cm en allerlei vormen.
De honden zijn georganiseerd meer, lopen niet veel los, dus ook geen dooie langs de kant. Gisteren mijn eerste confrantatie met twee loslopende honden. Ik dacht wat zou Cesar doen: dus vervolgens mijn ruimt op geeist, figuurlijk en met mijn mond, zij luisteren en dachten als jij op de fiets stap dan slaan wij onze slag. Dus net zolang tegen ze te keer gegaan en dat ik super goed, mijn leerlingen huilde ook wel eens als ik iets te hard mijn stem gebruikte. Zo eerst moesten zij afdruipen, en dat deze zij. En vervolgens ben ik op mijn fiets gestapt en rustig verder gefietst. Ik weet niet of het altijd zo makkelijk gaat. Maar in slevenie hebben wij, een pepperspray aan geschaft voor het geval mijn stem geen indruk maakt.
Zo dat waren de honden, veel kikkers maken ook nog steeds muziek, de ooievaars zijn er zeer regelmatig.
en ik heb Twee keer pasen gevierd. het afgelopen weekend was het hier Bulgarije. Hen een paar keer gekookte, gekleurde eieren gekregen. Lief en lekker samen met Pretsels ( van wege het zout) Pretsel met smeerkaas is ook lekker.
En als jullie van Seringen houd, ik wel dan is Bulgarije het LAND. In veel kleur, wit rose lila en paars.
Tot in Ruse ( donderdag / vrijdag.

  • 17 April 2012 - 10:13

    Ilse:

    Wow Cobi! Ik lees met veel plezier en bewondering je verslagen. En wat een leuk foto's!
    Ik schrijf dit inmiddels in ons nieuwe huisje bij jou om de hoek. We zijn er nu een week. En de meeste dozen zijn uitgepakt.
    Sterkte met de honden en nog vee plezier op de fiets.

    liefs, Ilse

  • 17 April 2012 - 16:54

    Brighart:

    coby ,ik ben jaloers op je.

    brigitte

  • 18 April 2012 - 07:17

    Cobi Bult:

    Kees, Koos, Cecile, Brighart en Ilse en alle andere fans, een fijne dag, liefs en tot het volgende internetcafe of bib.
    Cobi

  • 01 Mei 2012 - 11:11

    Lieke:

    Leuk dat het zo goed gaat. Ik heb 't in de atlas opgezocht. Wat een afstanden. Ik ben net terug uit Zurich. Vivien al weer 2 jaar. Leuk dat Hayri er was. Hij heeft ons ook weer goed geholpen. Je bent al weer onderweg. Succes. Veel liefs Lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 157673

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: