Monterey-Santa Cruz - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Monterey-Santa Cruz - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Monterey-Santa Cruz

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

14 Maart 2015 | Verenigde Staten, Monterey

Goede morgen, eerst de foto's proberen er op te zetten.
Gelukt, vanuit de hostel hier op zaterdag morgen.
Gisteren met een pannekoek ontbijt vertrokken uit Monerey, waar ik de banden bij de vriendelijke jongeman heb laten oppompen, dat rijdt een stuk makkelijker, dan even de vogels bewonderd. En toen naar het fietspad, dat had ik de dag eerder, mijn vrije dag verkend. Dat gaat lekker de eerste 10 km, dan even zoeken.
Fietst een heer voorbij en zegt dit pad is mooier. verder van de Hway af, volg maar en dan wordt het een leuke ochtend, eerst nog een extra mooi plekje, langs de kust, daar groeien plantjes, eigenlijk overal hier, die uit Z. Afrika afkomstig zijn en met schepen, die bond van hieruit naar Z. A. brachten en geen lading terug hadden en daarom de planten met water en al hier naar toe brachten. Zij doen het goed en houden het zand vast in de duinen.
Vervolgens ben ik door Hans uitgenodigd voor een koffie en een broodje. Deze laatste zijn groot, dus was de lunch ook geregeld voor onderweg. En Hans stopte me ook nog een chocola toe, we zaten in de Duitse winkel, die hier al weer een aantal jaren draait. Hans nam halverwege afscheid, omdat hij op zijn werk aankwam.
Toen ging het even langs de H.way, toegestaan en een stuk waar het niet toegestaan is. Waar het niet toegestaan is, wordt ongeveeer 100 meter verder op verteld, dus dan ga ik niet meer terug en ga er de volgende aflslag af. Er zijn brede "shoulders" met moie versiering er langs.
En het is echt hier een luilerland voor aardbeienliefhebbers. een paar dagen terug dacht ik nog, misschien moet ik ga mee helpen plukken, maar het is toch meer gevangenis werk, zulke enorme velden, zo ver het oog reikt, niets anders dan aardbeien!!!!
De hostel is weer prima, met hele leuke meiden en aardige oude heren.

Zo nu ga ik Santa Cruz ontdekken en jullie nog een fijne avond, liefs, Cobi

  • 14 Maart 2015 - 18:10

    Wim Harfterkamp:

    hoi Cobi.
    Je foto's net bekeken en ze zijn goed gelukt, bij die jongeman in de fietsenzaak heb je vast staan te genieten van al dat moois echt een luilekkerland voor voor fietsfanaten.
    Ben je nog aan het kayakken geweest deze week.. Lees je verslag later want Ria heeft het eten opgeschept.
    Prettige dag nog en groeten van ons beiden.

  • 14 Maart 2015 - 18:19

    Cobi:

    Dank je wel Wim , goreten voor Ria
    De taxischauffeur in L.A. zei dat ik beter een fiets daar kon huren i.p.v. 50 euro uit te geven om de fiets mee te nemen in het vliegtuig.
    Maar mijn fiets krijgt ook veel bewondering van de mannen ui de fietswinkel of verhuur bedrijven.
    Vooral de banden dontvangen bewondering.
    Wim ook de groeten voor alle schilders en schilderessen maandag, liefs en groeten, Cobi

  • 15 Maart 2015 - 16:16

    Trieneke:

    Lieve Cobi,
    Het eten ziet eruit als echte amerikaanse porties. Daar kom je de dag wel mee door! Mooie tocht en mooie foto's. Ook het hostel lijkt me prima. Wij hadden vrijdag een hele mooie dag. Langs het strand gewandeld en met Annelies in Kijkduin afgesproken, in de avondzon een wijntje gedronken en uiteindelijk daar blijven eten. Nu geniet ik van een "schilderloze dag". Je kan vandaag met het Boekenweekgeschenk gratis in de trein maar ik had er uiteindelijk geen zin in. Wel boeken gekocht van mijn cadeaubon, lekker thuis genieten.
    Veel plezier en tot volgs,
    Trieneke

  • 16 Maart 2015 - 17:00

    Jan Vos:

    Hoi Cobi,
    Vanmorgen bij het schilderen hoorde ik hoe ik jouw blog kan vinden. Gevonden dus. Wat een mooie foto's. Zie er daar mooi uit. Toch leuk dat medereizigers leukere routes weten. Is ons in Canada(lang geleden) ook overkomen. In plaats vana een ellenlange autoweg gingen we toen door een prachtig landschap en later met een groot schip over een van de grote meren in Canada.
    Zo te zien is het ook lekker weer.
    Ik ga je nu verder volgen en soms wat schrijven.
    Groetjes ook namens Ernestine,
    Jan Vos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 157584

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: