Kiama-Wollongong - Reisverslag uit Shellharbour Village, Australië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Kiama-Wollongong - Reisverslag uit Shellharbour Village, Australië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Kiama-Wollongong

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

21 December 2012 | Australië, Shellharbour Village

Sydney is bijna inzicht. Zit nu in de bib. van Shellharbour en fiets al weer dagen aan de oostkant van Australie, met veel strand, heuvels en water.
Gisteren en vandaag goed te doen met de fiets. Daarvoor twee dagen afzien, lange afastanden, 65 en 70 km, met op en neer, heen en weer.
Gisteren ook voor het eerst hulp gevraagd om een drukke weg, met een afschuwelijke heuvel erin te overbruggen. Maar helaas, de man zij sorry ik ga de andere kant op. Krijg..., maar dan ga je tocht maar weer lopend, met al het verkeer langs je heen razend, de heuvel op.
Eraf denk je dan, die zit weer.
Gisteren een mooi motel, met super tv, leuke programma's over Australie, andere delen dan waar ik fiets, zo zie ik het toch nog een groter stuk dan op de fiets. Vanavond weer een hostel, met .....
Shellharbour is voor vandaag op de helft, van wat ik doe, heb al koffie en een ...op.
Je ziet leuke sporters onderweg, want het is zaterdag, ook veel fietsers zonder bagage!
Je hebt ook bij de bib leuke ontmoetingen, zoals met een 83 jarige man, die 6 broers in de oorlaog had van 40-45 en alle zes kwamen terug, toen zijn ze samen 5 jaar Australie door getrokken en overal gewerkt, vervolgens getrouwd en hij is op het mooiste deel van Australie gaan wonen, dat is Kiama, hij speelt ook nog op 7 instrumenten waaronder de doeldelzak, voorouders kwamen uit Schotland. Hij schrijft een boek.
En gistermiddag bij de Info centrum een Duits echtpaar met dochter. De man zij ik heb u twee dage geleden zien rijden en mag ik vragen......
en mag ik een foto nemen van u....
Nu fans een fijne kerstvakantie en dagen, liefs en groeten, Cobi

  • 22 December 2012 - 10:01

    Loes & Léon:

    Hoi, Cobi...
    War leuk toch allemaal om dit zo weer teug te lezen en te zien. Zeker in de buurt waar je nu weer zit -Wollonogong- komen de herinneringen van ons bezoek ddaar boven. Zo denken we geregeld aan jou en hoe gezellig wij het met je (met jullie) vonden op je eerste fietsstop en dankzij jou aan onze Australische momenten. Goed om te zien dat het je nog steeds 'voor de wind' gaat, hoewel je zo te lezen soms pittige heuvels hebt. Heel benieuwd hoe je de komende kerstdagen daar gaat ervaren. Ach, hier ligt ook geen sneeuw, dus dat mis je in ieder geval niet.
    Veel sterkte en tot schrijfs.
    Groet uit Houten.

  • 22 December 2012 - 17:55

    Wim Harfterkamp:

    Hallo Cobie.
    Wat ben jij een ongelofelijke km vreter zeg !! Je houdt er vast helle sterke beenspieren aan over.
    Heb je .ook nog kikkers van de barbeque gegeten ? Je gaat straks Kerstmis in de zon vieren denk ik ,
    lijkkt me toch een apparte belevenis ,lekker warm onder de kerstboom.Wens vast ook een gezellige Kerst en nog veel veilige kilometers naar Sydny.
    groetjes van Ria en Wim.

  • 23 December 2012 - 10:36

    Josephine:

    Cobi,
    Vanuit Scheveningen wensen we je fijne Kerstdagen en een gelukkig en gezond 2013 toe. We hopen je over een paar maanden weer te zien. Groeten van Liesbeth en Josephine.

  • 23 December 2012 - 16:00

    Joke Knoppert:

    Ha die lieve Cobi, wat was het er lang niet van gekomen op je site te kijken. Maar bij het kerstzingen miste ik je natuurlijk wel en zag ik Trieneke en gingen mijn gedachten dus weer naar je uit. Lekker in Australie, wat heerlijk. En nog even dan zie je dochter weer toch? Hele fijne tijd bij haar, goede feestdagen en een dikke zoen van mij! Liefs Joke

  • 24 December 2012 - 07:01

    Cobi Bult:

    Dank jullie wel voor de reactie, warm is het wel, maar een beetje Ned. warmte, wind, dat is zo lekker.
    Ik heb geen kikkers gegeten en de verslaggeefster had er eerst ook wel moeite mee en helemaal met de rupsen, zij was half Aborr., zij moest wel!
    Loes en Leon dat is lang geleden dat wij bij jullie waren, als Cornelli zin heeft dan komen we langs, zo rond mei? Om verslag uit te brengen.
    Veel liefs voor iedereen in Scheveningen en Den Haag.
    En mijn familie in Limmen, geniet van de feestdagen.

  • 24 December 2012 - 19:35

    Margreet Terpstra:

    Hoi Cobi,

    Hè, hè en tijd om te typen. Hartelijk bedankt van de mail en de mooie gele bloem die je voor mij had gefotografeerd, prachtig. Fokke en ik hadden vrij sinds donderdag de 20ste, Vivian was vrij per vrijdag om 11.00 uur. Nou, geen sneeuw, wel de week ervoor na de Sinterklaas, helaas iemand tegen de auto gereden, maar het maar niet door gegeven/gebeld of gezegd, balen, maar er zijn ergere dingen, dat is ook zo hoor. Jij hebt lekker weer, genieten hoor. Wij hebben allemaal vrij tot maandag 7 januari, zalig. De groeten van mijn moeder, die is geweest van donderdag tot zaterdag.
    Prachtig hoor al die dieren die je zo dicht bij ziet fantastisch. De groetjes en gezellige kersdagen van Fokke, Chantal, Vivian, Truus en Margreet

  • 03 Januari 2013 - 15:11

    Marlene:

    luitjes, hopelijk komt dit bericht wel aan. Het allerbeste en geniet van elkaar. Onze complimenten vanuit winters Ned. Het is hier niet echt koud. 10 graden valt toch mee en als het niet waait valt het toch mee. Heel veel plezier en lol samen. Brasa Marlene en Purcy.



  • 08 Januari 2013 - 01:28

    Cobi Bult:

    Dank je wel Marlene, het bericht is aangekomen.
    Het is echt genieten, hier, zo super vriendelijk, maar dat komt ook dat ik relaxt ben, dan is de ander dat ook. Maar iedereen vraagt "how are you" Nou goed, want ik heb een leuke fiets reparatie zaak gevonden. De jonge man zet even de nieuwe ketting erop, vanuit Ned. mee genomen en even wat andere onderdelen die ook mee waren vanuit Ned. Dan maakt dat weer gelijk plaats voor wat ik hier in New Zealand heb gekocht, zelfs een party jurk, super mooi, voor Lieke's verjaardag, hoop dan dat eerste Paasdag, een mooie zonnige dag is.
    Margreet ook de beste en liefste wensen voor 2013, met veel gezondheid. Hebben jullie weleens N.Z. bezocht, anders een keer doen, super de moeite waard en als je dan toch hier naar toe gaat, doe ook een stukje Australie.
    Sterkte met het weer in Nederland, groeten voor je moeder, de meiden en je man, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 157666

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: