Kuantan - Reisverslag uit Kuantan, Maleisië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Kuantan - Reisverslag uit Kuantan, Maleisië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Kuantan

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

03 Oktober 2012 | Maleisië, Kuantan

Hi fans, vandaag voor twee nachten geboekt, wilde er drie, maar vrijdag was al geboekt, hier begint het weekend al vrijdag, dat had ik vorige week ook, dat ik niet terecht kon, maar hotels genoeg. En dan denk ik zo, dat betekend gewoon vrijdag op de fiets gaan zitten en de voeten bewegen. En dan het weekend fietsen en maandag gewoon weer een vrije dag nemen. Het was gister en eergister erg vochtig, de handwas moest verder op de fiets drogen. Maar het resort was mooi, langs het strand en een zwembad, gister was het eenvoudiger, maar met een heerlijke "Marokaanse rotti".
Vandaag zit ik in een grote stad, heb een cursusboek Maleis gekocht en ga daar aan beginnen. Want in Indonesie, spreken ze ook Maleis? Toch Manou?
Ik heb mij verder te goed gedaan aan een europese koffie in de stad en een heerlijke salade, hier in het guesthouse. En vanavond begin ik aan mijn cursus Maleis "op bed" en ga dat morgen in de praktijk brengen.
De bank werkt ook goed, om geld op te nemen, binnen pinnen met airco en bewaking. Heb ook nog een lekkere bakkerswinkel gevonden. En de meisjes hier hebben de Mall aanbevolen, maar dat weet ik nog niet....
Jullie een fijne dag ook, die van mij zit er bijna op, het is 6 uur verder hier dan bij jullie, liefs Cobi

  • 03 Oktober 2012 - 14:41

    Loes & Léon:

    Hoi, Cobi...

    We vinden het nog steeds dapper van je ;-))
    Wat heb jij sinds je onderwijsstop en je eerste overnachting hier in Houten al veel gezien en meegemaakt. We volgen het allemaal met heel veel belangstelling en zeker je trip door Indonesië zal bij Loes veel herinneringen oproepen aan haar reisverblijf aldaar. Als ik volgende week dinsdag op de koorrepetitie in het Maleis sta te zingen (een van onze specialiteiten) over de Bengawan Solo (rivier) of Lembé, lembé tojando jo (over vissers die hun waar op de markt aanprijzen) zal ik zeker aan je denken....
    Een goede reis

  • 03 Oktober 2012 - 16:46

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    Wat een mooie foto's heb je weer en wat een prachtige natuur. Waar waren de mannen zo bezorgd over, over je schoenen of over je welzijn...? Jammer dat die kleine meisjes al hoofddoeken dragen..
    Mijn buurvrouw die naar Vietnam vertrekt zal haar blog mailen zodat ik die weer naar jou kan sturen. Ze was vanmiddag even hier en vertrekt half november.
    Het is hier inmiddels herfst ( je weet wel, storm, regen, afvallende bladeren en de geur van paddestoelen). Ik ben een ajourvest aan het breien, vrij ingewikkeld maar gelukkig zonder mouwen.
    Liefs en tot mails,
    Trieneke

  • 03 Oktober 2012 - 19:10

    Joke Harperink (tekenles):

    Hoi Cobi, eindelijk heb ik weer eens tijd gevonden om jouw verslagen te lezen.
    Je maakt wel heel wat mee zeg. Wat goed dat je een cursus Maleis gaat leren. Lijkt me best moeilijk. Succes en ik hoop dat je nog veel leuke en interessante ontmoetingen hebt onderweg.
    groetjes Joke

  • 04 Oktober 2012 - 12:01

    Cobi Bult:

    Leuk Joke dat je een berichtje er opzet, doe je maandag aan iedereen de groeten.
    Trineke ze zijn bezorgd om mij dat er niets gebeurd, zo alleen en dan zeg ik; kijk ik heb al weer heel vier of vijf vrienden. En de wereld zit vol met vrienden en vriendinnen. Dan zijn ze er oke mee.
    Leon ik hoop nog een keer in Houten terug te komen, als jij of jullie een optreden hebben, na eind maart 2013.
    Wil je mij op de hoogte houden, daarvan?
    En heeft Loes nog tips voor Indonesie?

    Verder heb ik nog 6 foto's toegevoegd, bij dit verslag, omdat het dierendag is. En ik tijd over heb als ik niet fiets.
    Morgen ga ik voor drie dagen weer op de fiets zitten, gezellig een weekendje fietsen in Maleisie.
    Jullie ook een fijn weekend, liefs en groeten voor alle Fans, Cobi

  • 06 Oktober 2012 - 13:38

    Annelies:

    Hoi Cobi,

    Was benieuwd naar je nieuwe belevenissen, maar ik zie dat het vandaag je 2e van de 3 dagen fietsen is, dus weinig tijd denk (za. 6/10. Maar ik heb nogmaals bewonderd wat jij allemaal laat zien op je foto's + de laatste 6 en weer genoten.
    Ik ga vandaag even naar de stad om herfst/winterkleding te bekijken. (wel nodig, maar jammer want het zonnetje begint net te schijnen na een paar regendagen) Cobi een dikke zoen en een fijn fiets weekend. Ben benieuwd naar je vervolg. Zal iedereen de groeten doen.

  • 06 Oktober 2012 - 20:24

    Paula:

    Hoi Cobi,

    Wat een fietstijgerin ben je toch. Ik heb net de tijd genomen om al je verslagen te lezen. Wat een andere wereld. Wat een mooi landschap en mooie mensen. Ik denk veel aan je. Alleen de tijd dat jij opstaat lig ik nog lekker in mijn bedje de herstregen en storm te trotseren.
    Het is hier heel wisselvallig. Met alle uitersten die je je kan bedenken.
    Geniet ervan enne hoe ver je ook van je vrienden af bent, de "draadjes"die de vriendschap heeft gevlochten, zijn ook op verre afstand voelbaar.

    Liefs Paula

  • 08 Oktober 2012 - 06:34

    Cobi Bult:

    Paula en Annelies bedankt voor de reacties, is leuk om te lezen. En het fietsweekend zit er op.
    Ik doe eerst even mail kijken en bijkomen in de aerco, wordt bijna weg geijzeld, buiten is het snikheet. Overgang is even wennen.
    Morgen ga ik een nieuw verslag maken.
    Ik fiets nu in de dierentuin, de apen, slangen en dikke grote salamandersoort lopen in de berm. De slangen nog niet in levende lijven gezien, maar morsdood langs de kant. Er liggen ook heel veel slippers, een enkele, een keer een paar, van bromnietsers, die achterop zitten. Veel kinder slippers. Is ook een kunst om ze aan je voeten te houden. Tot morgen, liefs, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 157660

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: