Eureka - Reisverslag uit Eureka, Verenigde Staten van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Eureka - Reisverslag uit Eureka, Verenigde Staten van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Eureka

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

27 Maart 2015 | Verenigde Staten, Eureka

Vrijdag middag, aangekomen met de 2 de lekke achterband. Van de Hway opgehaald door de politie, zij hebben me met fiets en bagage, bij het motel 6 afgezet. Fiets is alweer gemaakt. En neem ik een douche, want ik ben uitgenodigd om te komen eten. Ga vanavond de rest van de lekke banden avonturen vertellen en morge kom ik een bibliotheek tegen, wie weet lukt het me foto's te sturen, want jullie lopen een stukje achter. Tot later, ...
Vanmorgen vroeg op gestaan, want ik wilde 80 km doen om in een plaats te zijn waar een bib is.
Het ging lekker, weinig open maar ik had nog van alles bij mij, na 30 km en als maar kunnen fietsen, een heerlijke koffie met koek in RIO Del. Ook nog een visit centrum, die motel 6 voor mij wilde reserveren, want ja daar was ik nog niet, weekend voor de deur, dan gaan de Amerikanen ook op stap.
Geregeld, wat kan er dan nog mis gaan.....ja dat kan, weer een lekke band, heb vervolgens 15 minuten geprobeerd aandacht te trekken bij de automobilisten, maar die hadden hun blik op de weg..ik was gestrand bij een telefoonpaal, misschien werkt het. Makkelijk in gebruik, een aardige dame, die vroeg wat er was,, ja ik heb een lekke band en wil hier vandaan gehaald worden, kan dat, is dat mogelijk, ...ja ik ben alleen en hier langs de weg kan ik niet doen. Waar wil u naartoe? Naar Eureka, vanmiddag. Na 15 minuten komt Hway control, die mannen zetten de fiets voor vast met riemen, waar ze anders speciale mensen mee vastbinden.
Voor ik in mag stappen, is de regel dat ik wordt gefouilleerd, alles oké en zo gaan we de laatste 25 km, richting mijn bestemming voor vandaag. De binnenkant van deze auto was indrukwekkend, liever geen foto maken, de buitenkant mag wel.....een super ervaring, maar ik hoop dat de banden nu vol blijven.
Nadat de fiets klaar was, ben ik shampoo gaan kopen, in een Mall, ik kon het niet vinen en een aardige dame Julie, wees mij de shampoo's en het fruit. Kwam terug en vroeg of ik vanavond wilde komen eten, met haar broeder Jef en een vriend Doug
Aan tafel, was de conversatie o.a. Dat een telefoon nodig was voor mij, zo voor het desert zijn we een prepaid telefoon gaan kopen, Doug heeft hem betaald. Want nu kan ik Julie bereiken als er iets vervelends gebeurt.
Zo ik heb veel km gemaakt, al bijna 1.100 km.
Maar nog belangrijker heel veel lieve mensen ontmoet, ik krijg er een kleur van en warmte.
Morgen ga ik via Arcata, naar Patrick's point en ben ik weer helemaal terug aan de kust.
Veel liefs, een fijn weekend en Trieneke zondag een fijne muziek middag met Sarah en alle andere muziek liefhebbers, big hug Cobi

  • 28 Maart 2015 - 11:45

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    Ik begon me al een beetje ongerust te maken maar had niet aan lekke banden gedacht... Voordeel was wel dat je nu hard opschoot met de "boevenwagen". Ik heb even op de kaart gekeken en volgens mij is het een pittig traject qua heuvels of is het niet veel anders dan je op eerdere reizen gewend was?
    Gelukkig ontmoet je ook leuke, lieve mensen! Je moet de groeten hebben van Ingrid Mostert, ze stuurde een kaart. Ze gaan verhuizen omdat ze hun plek toch te geïsoleerd vindt, maar hun huis moet nog wel verkocht worden.
    Veel fietsplezier,
    Liefs, Trieneke

  • 28 Maart 2015 - 12:01

    Anelies:

    Tjone Cobi, wat veel km.s al je hebt een flink traject in korte tijd gedaan zo. En ja, belangrijker, wat een inspirerende liefdevolle ervaringen met leuke mensen. Heerlijk! Die telefoon vind ik ook wel een fijn idee voor wat betreft je veiligheid. En wat aardig dat je Juli evt. mag bellen.
    Hier nattig en grijs, maar moet toch nog de copy-shop om een flinke stapel te kopiëren, dus niet zo erg voor mij. Ik kijk uit naar je foto's. Ik hoop dat je nog veel van die lieverds tegen komt. Big Hug, Annelies

  • 28 Maart 2015 - 17:41

    Wim Harfterkamp:

    Hallo Cobi.
    Je hebt al aardig wat kilometers de pedalen rond getrapt en veel leuke leuke mensen ontmoet en dat is altijd fijn om te horen. Jammer met die lekke banden voor je maar gerekend naar de afgelegde kilometers toch niet helemaal ongebruikelijk. Als ik je een wijze raad mag geven probeer bij de eerste de beste fietsenmaker een nieuwe binnenband te kopen en vooral ook de buitenband te laten controleren
    Wens je een gezellige avond bij die aardige mensen en voor morgen veilige kilometers.
    We zijn benieuwd naar je foto's en je verdere belevenissen.
    Met warme groet van Ria en Wim.

  • 28 Maart 2015 - 17:41

    Wim Harfterkamp:

    Hallo Cobi.
    Je hebt al aardig wat kilometers de pedalen rond getrapt en veel leuke leuke mensen ontmoet en dat is altijd fijn om te horen. Jammer met die lekke banden voor je maar gerekend naar de afgelegde kilometers toch niet helemaal ongebruikelijk. Als ik je een wijze raad mag geven probeer bij de eerste de beste fietsenmaker een nieuwe binnenband te kopen en vooral ook de buitenband te laten controleren
    Wens je een gezellige avond bij die aardige mensen en voor morgen veilige kilometers.
    We zijn benieuwd naar je foto's en je verdere belevenissen.
    Met warme groet van Ria en Wim.

  • 28 Maart 2015 - 17:42

    Wim Harfterkamp:

    Hallo Cobi.
    Je hebt al aardig wat kilometers de pedalen rond getrapt en veel leuke leuke mensen ontmoet en dat is altijd fijn om te horen. Jammer met die lekke banden voor je maar gerekend naar de afgelegde kilometers toch niet helemaal ongebruikelijk. Als ik je een wijze raad mag geven probeer bij de eerste de beste fietsenmaker een nieuwe binnenband te kopen en vooral ook de buitenband te laten controleren
    Wens je een gezellige avond bij die aardige mensen en voor morgen veilige kilometers.
    We zijn benieuwd naar je foto's en je verdere belevenissen.
    Met warme groet van Ria en Wim.

  • 28 Maart 2015 - 19:09

    Cobi Bult:

    Goede morgen, zo dat is een probleem vandaag om foto's op het blog te zetten.
    De computer geeft aan dat het niet kan, proberen, proberen en zie het resultaat, foto's in meervoud, sorry.
    Ik ga aan de koffie, het is 11 uur en laat de computer, de computer.
    De zon schijnt en ik ga op weg naar Patricks point, waar geen internet verbinding is.
    Waarschijnlijk de volgende 3 dagen ook niet.
    Maar ik heb een telefoon en heel veel lieve mensen op de weg.
    fijn weekend volgers, liefs en groeten, Cobi

  • 28 Maart 2015 - 19:09

    Cobi Bult:

    Goede morgen, zo dat is een probleem vandaag om foto's op het blog te zetten.
    De computer geeft aan dat het niet kan, proberen, proberen en zie het resultaat, foto's in meervoud, sorry.
    Ik ga aan de koffie, het is 11 uur en laat de computer, de computer.
    De zon schijnt en ik ga op weg naar Patricks point, waar geen internet verbinding is.
    Waarschijnlijk de volgende 3 dagen ook niet.
    Maar ik heb een telefoon en heel veel lieve mensen op de weg.
    fijn weekend volgers, liefs en groeten, Cobi

  • 29 Maart 2015 - 21:06

    Cobi:

    Hi volgers, het gaat lekker, leuke heuvels, aardige mensen, mooie omgeving, lekkere muziek zetten ze nu op. Bij mijn 2 de koffie met merenge- citroen taart, nog een klein stukje naar de volgende camping. Leuke France jongen op fiets ervaringen mee gedeeld, Piere.
    Vannacht was ik met Rob op de camping, gelukkig niet alleen.
    Jullie morgen een fijne week en lieve Janine, veel liefs voor jou, je moeder en de familie.

  • 30 Maart 2015 - 23:16

    Joost Biesta:

    Cobi,

    het is er tot nu toe niet van gekomen om te reageren. Ondanks de pech van lekke banden maak je een fantastische reis. Natuurlijk kom je veel mensen tegen die je helpen en adviseren, maar jij gaat jouw weg.
    Misschien ben ik wel een beetje jaloers op die ervaringen, maar door je verhalen te lezen geniet ik ervan.
    Ik wens je veel sterkte en vooral veel plezier en doorgaan met trappen.

    joost

  • 31 Maart 2015 - 07:12

    Fred Marken:

    Hi Cobi,
    Met you at the restaurant. Hope your trip is going well. I went by you on the way home from the beach you looked great pedding away. Remember you welcome to stop by the farm if your in this area.
    Have told many folks of you and your amazing journey.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 157572

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: