Den Pasar - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Den Pasar - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Den Pasar

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

12 November 2012 | Indonesië, Denpasar

Goede morgen vanuit Denpasar, Bali.
Nu gaat het goed met mij, maar gistermiddag heb ik de eerste tranen, nog net niet laten vloeien, maar de ogen waren zeer vochtig en ik kon geen woord uitbrengen.

In het vorige verslag vertelde ik van de terminal medewerker de man in het witte overhemd, niet lachen) hij heeft mij twee dagen op een leuke manier Surabaya laten zien, zie foto's.
Maar zondag heeft hij mij opgelicht. Dus ik was even de controle kwijt die ik graag wil hebben!
Hij had mij 25 gevraagd om een super bus te regelen naar de plaats waar de boot naar Bali vertrekt. Dacht daar ga ik maandag gezellig nog eens fietsen in kleine stukken naar Denpassar.
Hij regelde zondagochtend het kaartje met de bushelper ( de jongen die helpt met de servise in de bus en bagage) Goede reis gewenst een aardige tip gegeven en de bus vertrok. Voor mijn bestemming de goede richting uit. Het oosten.
Maar na 4 uur stopte de bus op een terminal en allen stapte uit, niet mijn bestemming. Vraag teken? Ja er is voor u geregeld dat u nu de helft betaald er is in Surabya voor u half betaald!!!!!!!!!!!!!
WAT, toen gingen alle emoties door mijn lijf...
Maar er staan altijd 5 heren voor je klaar, die hebben de volle laag van mij gekregen, arme mannen, maar ja, toen mocht ik mijn verhaal in het Engels doen.
En begrepen we allen dat ik er in geluist was. Voor 23 I.R ongeveer 20 euro, niet zo erg dat geld, maar het geloof in de mens was even wiebelig. De jongen van de eerste bus 3 geven. En de heren van deze laatste hebben mijn geloof in busterminal people weer terug gebracht.
Ga mee naar Denpasar zeiden ze. Nee zei ik, alleen naar waar de boot vertrekt. Is ook goed, dan is dat 2. Oke ik geef 5, omdat jullie nu een gewone prijs rekenen. Op naar de boot, 6 uur rijden. Je kan er hier uit, oke?
Ik ga mee naar Denpasar, ik heb mijn buik even (dag) vol van Java.
Super was het antwoord, dat doe je goed, begreep ik.
De boot tocht was heerlijk, koel, rustig water en donker 19.00 uur, ik was al 12 uur onder weg. Bali was in het donker al mooi, maar wel heuvelig, lekker in de bus niks doen een beetje dommelen. TAxi was goed, hotel eenvoudig, maar met vrouwen, gister avond niet. Dus vanmorgen viel alles wel weer mee. Ik heb er weer een les bij geleerd.
Nog wel moe, wat voor het eerst liet ik mijn pas in de automaat zitten. Lieve winkeldame zag het en gaf hem terug, toen ook maar even de offertjes gefotograveerd. Toen de was weg gebracht, nu internet en daarna ga ik een voor Bali bedenken en uitrusten van gisteren.
Morgen een nieuwe dag, veel liefs en de Indonesie-ers zijn (h)eerlijke mensen En jullie een fijne maandag, Cobi

  • 12 November 2012 - 11:53

    Jaap En Tiny Bult:

    Hallo Co
    Wat maak je een mooie verslagen,en wat maak je een mooie dingen mee onderweg op een enkel incident na.
    Wat je foto,s betreft ze zijn prachtig ,je doet er goed aan om ze af en toe op schijfjes op te slaan.
    Met ons en de kinderen gaat alles goed wij hebben net een mooie vakantie in Turkije achter de rug.
    Volgende week zondag hebben wij een feestje Bertha en Bob zijn dan 25 jaar getrouwd.
    Het ga je verder goed en een dikke kus van Tiny en van mij.
    m.vr,gr
    Jaap

  • 12 November 2012 - 12:19

    BerthaBob:

    Hoi Co
    Weer een heel mooi verslag van je.
    Maar je kan je toch ook vergissen in de mens
    Jammer datje 18nov niet kan komen hadden we wel leuk vonden (25jr)
    Maar een retourtje Alkmaar zit er niet in waarschijnlijk
    Het allerbeste van ons en we blijven je volgen
    Pas goed op jezelf
    Groetjes Bertha/Bob

  • 13 November 2012 - 00:32

    Annelies:

    Mooie tocht verder! Moet gauw naar bed. Snel toch nog even je foto's bewonderd en.... gooi het weer over schoud en verder. Goed gedaan!. XX Annelies.

  • 13 November 2012 - 02:58

    Cobi Bult:

    Jammer dat ik niet in Nederland ben volgende week, dan kom ik volgend jaar de foto's bekijken, is dat oke?
    Berta en Bob een hele fijne dag zondag met gezin, familie en vrienden.
    Ik heb drie kleine kaartjes bij mij, dat is lekker klein en past in mijn portemonnee, de foto's. En in N.Z. zet ik ze op cd. Bedankt voor jullie reactie. En was Sint Maarten ook gezellig en te doen met het weer voor de kinderen in Limmen. Zijn ze allle vier geweest of zijn de jongens daar al te oud voor?

    Annelies, het is al weer weg gezweet en gedoucht. Gisteren was het weer top, even kunnen skypen met Olga op de mini computer van de nachtwaker, een student, die dat als bijbaantje doet.
    Zo een fijne dag iedereen, ik blijf nog twee dagen langer in Denpasar, want de stad heeft mij verrast.
    Cornelli de sate saus vanmorgen was super, tot nog toe de lekkerste, met rijst, boontjes, kip en kroepoek.
    Nu ga ik op zoek naar een koffie

  • 13 November 2012 - 16:16

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    Dat was even spannend! Gelukkig ging het om niet al teveel geld en je hebt al je papieren nog! Je hebt het goed opgelost. Gisteren is mijn buurvrouw Monique afscheid komen nemen voor haar reis naar Vietnam. De nodige zenuwen met het inchecken via de computer wat niet lukte, je kent het wel.
    Sylvie en ik zijn naar de tentoonstelling van Rafaël in Haarlem geweest, een beetje druk maar wel mooi, voornamelijk tekeningen en voorstudies van zijn fresco's, die ze groot in reproductie hebben opgehangen.
    Aan het eind van de week ga ik weer naar Riet voor haar operatie.
    Geniet van Bali! Liefs, Trieneke

  • 13 November 2012 - 19:33

    Margreet:

    Hoi Cobi,

    Hartelijk bedankt van de bloemen voor mijn moeder, die was jarig, maar zij was bij ons, want zondag (4 nov) gingen Fokke en ik naar Granada en ma oppassen. Zaterdag weer terug, alle kranten gelezen en nu jouw mail gezien. Wat een verschil hè met mensen, bij sommige krijg je van alles en anderen pikken je geld gewoon, ba. Jammer ook, je durft ook niet goed meer. Afijn, leuk om te lezen en prachtige bloemen. Groetjes Truus en Margreet

  • 14 November 2012 - 05:30

    Cobi Bult:

    Dank jullie wel Truus, Margreet en Trieneke voor de mail. Het internet, is hier gewoon weer internet i.p.v. Warnet. En de stoelen staan klaar met de fan. Zo het is geen straf om even het internet op te gaan. Doe het graag, zo dadelijk ga ik even de kranten in kijken, want al twee weken is er weing wereld tv nieuws. Geen Algazera en BBC op de tv.
    Groeten voor Riet, sterkte en ik denk aan jullie, veel liefs, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 157687

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: