Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Calgary

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

20 April 2015 | Canada, Calgary

1de foto's, na 3 x proberen, mislukt.
Dan eerst even bijpraten. Zaterdag een leuke fietstocht doot de stad gemaakt.
s avonds mijn spinazie gedeeld met Danile, zij gaf mij een blikje bier, dat smaakte super en hebben we gezellig zitten kletsen.
's morgens vroeg op, 6 uur, halfacht met de sky trein naar het vliegveld, fiets mag hier gratis in de trein.
Op het vliegveld gaat allles naar wens, fiets een beetje toetakelen, 50 euro voor de fiets en de baggage was oke., de vlucht ook en bij aankomst weer het stuur recht zetten de trappers er opdraaien en de banden oppompen, dat gaat met een klein pompje. Dus die zijn dan nog wel aan de zachte kant. Dat lossen we maandag op.
De fietstocht richting de hostel gaat goed, weer een beetje uitpakken en voor de rest, iets drinken, eten en wat handwerk, haken gedaan.
En kijken hoe we dinsdag de stad uit fietsen.
Het is hier super vlak, na 6 weken, heuvels, bergen en bossen beleefd te hebben.
Vanmorgen was het eerst de fietsenwinkel op het programma.
Ook nog leuke dingen gedaan, de skytower op om ook te kijken hoe de wegen lopen die ik morgen ga nemen. En vervolgens na een lekkere maaltijd bij een klein Vietnamees restaurantje naar de schaatshal/baan van Calgary, even buiten het centrum, op het universiteits terrein.
En nu in de bib, waar het nog niet lukt met de foto's.
Ik prober het nog een keer en dan ga ik weer de zon in.
Hoe was de excursie naar het Mauritshuis?
Volgers een fijne week, liefs en groeten, Cobi

Gelukt de foto's, in de hostel, gratis!

  • 21 April 2015 - 14:34

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    Blij dat je de vliegreis met fiets en toebehoren goed heb doorstaan, maar dan weer een ander probleem...Ik kreeg al lezende meteen kriebel! Vergeet ook niet je helm te ontsmetten maar daar zal je zelf wel aan denken. We hebben een leuke dag achter de rug. Gezellige lunch bij Havanna en de Frick Collectie, niet erg groot maar wel een paar mooie stukken. We gingen in twee groepen naar binnen maar het was gelukkig niet overvol. De nieuwe entree en verbouwing vind ik erg mooi, ik weet niet of jij al binnen bent geweest. Daarna nog even de vaste collectie waarvan sommige stukken ook verplaatst waren. Het puttertje heeft nu een prominentere plaats gekregen.
    's Avonds naar "Ins Blau", Jozef was mee i.p.v. Cornelie. Deze voorstelling is een enorm succes: een groep van 3 mannen en 1 vrouw die allerlei scènes neerzetten die steeds absurder werden zeer fysiek en "over de top" maar ook heel knap. Een uiterst simpel decor dat ze heel gemakkelijk konden verbouwen en op diverse wijze gebruiken. Het hing als los zand aan elkaar maar ze schakelden moeiteloos van het een naar het ander. Ondertussen werden ook allerlei thema's en dagelijkse ergernissen aan de kaak gesteld van irritant rinkelende poortjes, verkopers die je iets aan willen smeren tot verwaarlozing in de zorg en , letterlijk, opgeveegd worden. Het begon met "Ik heb een man bij u gekocht maar hij doet het niet, kan ik hem nog ruilen"..
    Je foto's zien er weer goed uit. Lekker eten. Zijn de Canadezen wat toeschietelijker dan de Amerikanen?
    Veel fiets plezier voor het volgende stuk en leuke avonturen.
    Liefs, Trieneke

  • 21 April 2015 - 15:24

    Cobi:

    Goede morgen, hier, de fiets staat klaar over een kwartier kan ik ontbijten, dat is beter dan in Am. De mensen zijn gelijk even vriendelijk, met uitschieters, zo als Julie en de fam. Van Kate .ja ik heb de tentoonstelling gezien en vind hem bijzonder met een bezoek er bij en het nieuwe deel, mooi om te doen.
    Ja ik tref allerlei maatregelen om het probleem uit te roeien.
    Het stuk wat ik nu ga fietsen is weer spannend voor de eerste dagen, zo nieuw. Ik heb er zin in, na 10 dagen lummelen.
    Jij en alle volgers, een fijne avond.
    Ik fiets weer naar een nieuwe tijdzone, Calgary is al een tijdzone, 8 uur verschil in tijd.
    Liefs, Cobi

  • 21 April 2015 - 21:18

    Jan Vos:

    Hoi Cobi,
    Ja je weet na de vakantie moeten de ....moeders er aan te pas komen om op beestjes te controleren. Mijn dochter doet dat elke keer. Zal ik haar bij je langs sturen? Immers je bent ook op vakantie.
    Wat jij nu meemaakt van Amerika naar Canada, heb ik omgekeerd ervaren toen we van Canada naar Amerika reden om via een omweg weer naar Toronto te gaan. Canada mooi en verzorgd. Amerika met bumbs in THE road en armoedige trailercamps.
    Wij waren hoofdzakelijk in het oosten rond de grote meren. Daar zitten aardig wat familieleden van ons. Uitgestrekt, bossen en bossen. Water en water. Weinig mensen, maar vriendelijk en behulpzaam.
    Cobi, geniet ervan. Ook nu zal je mooie foto's kunnen maken.

    Ik kijk nu naar buiten naar een ondergaande zon, die een prachtige rode streep boven de zee maakt. Het wordt langzaam donker. Het is zonnig maar er waait een koude noorden wind.

    Groetjes Ernestine en Jan Vos

  • 23 April 2015 - 06:10

    Cobi:

    Jan fijnst dat het op Scheveningen goed gaat. Met mijn kat gaat het thuis ook wel goed, er zijn een aantal lieve mensen die voor haar zorgen en misschien wel verwennen.
    Hier heb ik al 2 dagen tegen wind, gelukkig loopt het wel iets naar beneden zodat ik nog wel voor uit kom. 'Morgens als ik begin fris, later loopt de temp op tot 22 graden, fiets alweer met blote kuiten..
    Fijne dag voor alle volgers, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 157666

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: