Saint Jean Babtista - Reisverslag uit Saint-Jean-sur-Richelieu, Canada van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Saint Jean Babtista - Reisverslag uit Saint-Jean-sur-Richelieu, Canada van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Saint Jean Babtista

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

11 Mei 2015 | Canada, Saint-Jean-sur-Richelieu

Saint Jean Babtista is de laatste overnachting in Canada
Gistermiddag is Bert met me mee gefietst naar het volgende gastgezin, Bert is de vriend van Judi. Dat was een makkie weer voor mij, zo 10 km een gids naar het zuiden van Winnipeg. Een stad die de moeite waard is om nog eens langer te bezoeken en in een ander seizoen.
In dit nieuwe gastgezin, een broer van Judy, zijn vrouw, 2 poezen en een hond was weer even hartelijk. Als alle anderen, maar dit was weer extra van wege de dieren. Waar ik nu ben zondag, ook weer 2 honden en heel leuk 2 jonge kinderen, met gezellige ouders.
Ze stonden al te zwaaien toen ik de straat inreed.
Later hebben we gezellig met z'n allen een tekenfilm zitten kijken.
Morgen ga ik de grens over, terug naar de USA, met een noorder wind, naar het zuiden. Ik heb al4 dagen uit gestippeld richting Minniapolis.
Voor morgen een fijne dag, volgers.
En Astrid, jij een leuke verjaardag, de 12 de en ook Anna een fijne verjaardad.
Groeten, nog een keer vanuit Canada, Cobi

Gisteren regenden het en niet zo zuinig, daarom 2 foto's van mijn motel-museum, van vannacht. Gezellig, de kamer was ook museum, met een stoel uit een kaperszaak, met nog een asbakje in de armleuning. Ik dacht eerst dat is een stoel waar je schoenen gepoetst worden.
De overnachting was 25 dollar, dus ook een voor oorlogse prijs. Met een aardige eigenaar, Mike. de dames van het benzine station gister middag, waar ik thee dronk hadden mij dat aan geraden. Aardige heren die daar weer koffie dronken en ik kwam ze ook weer vanmorgen om 7 uur tegen, toen zaten zij ook al weer aan de koffie.
Vandaag de zon, het landschap is nog bijna het zelfde, iets meer bomen, nog wel een spoorlijn, langs de weg, maar nog geen trein gezien.
Ik heb er al 40 km opzitten, nog 60 te doen, dan ben ik weer vanavond op een prive adres.
O ik zit nu in een winkel, waar zij art en craft materialen verkopen, daar mag ik de computer een uur gratis gebruiken, is dat weer even wat anders, dan een bibliotheek.En ik ga even snuffelen of er nog wat voor mij zit, hier in de winkel.
Fijne dag, Cobi

  • 11 Mei 2015 - 11:22

    Brenda :

    Zo Cobi ik volg je af en toe fijn dat alles goed verloop ik zie jou poes smorgens vroeg in de vensterbank naar buiten kijken verder gaat alles zo zijn gangetje nieuwe buren in de straat we hebben zon dan wind en regen geniet van je fiets reis groetjes Brenda

  • 11 Mei 2015 - 12:52

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    had ik net een heel verhaal zitten schrijven en ik "post" hem zonder mijn naam zodat hij verdween. Je schiet al lekker op. Jammer van die sneeuw, wel mooi op de foto maar niet om mee te fietsen. Had je er in je planning wel rekening mee gehouden of kwam het onverwachts? Gelukkig maken al die leuke, lieve mensen veel goed. Dat soort slaapplekken zijn natuurlijk veel plezieriger dan een motel. Hier zijn ze net begonnen met mijn kamer. Het was een heel gesjouw om alles leeg te maken, waar laat je het, en dit is nog maar de helft... De achterkamer doen ze daarna want anders was het niet te doen. Daar hoeft ook geen nieuw plafond in, dat scheelt, maar het geeft een hoop rommel en stof. Meteen een aanleiding om me van een aantal overbodige dingen (foto's, boeken) te ontdoen en ik moet nog veeeel lezen. Ca. iedere 2 weken een nog ongelezen, of niet uitgelezen, boek en dan heb ik een jaar nodig. Vandaag niet naar de schilderclub vanwege de klussers. Volgende week komt Onno model zitten en dan gaan we 's avonds voor de laatste keer naar Leiden met Cornelli en Annelies.
    Ik moet nog de poster maken voor ons concert van 14 juni maar Sarah heeft de gegevens nog niet aangeleverd. Ik had gehoopt ze zaterdag bij onze zangworkshop te krijgen maar ze weet het nog niet precies.
    Veel plezier en vooral een beetje lekker weer. Het is hier vandaag warm, morgen ook nog en dan wordt het weer minder.
    Liefs, Trieneke

  • 11 Mei 2015 - 14:02

    Cobi:

    Dank je wel Brenda, voor je bericht dat Saar voor het raam zit. En voor het weerbericht. Het is hier ook up en down daarmee. Maar dat maakt het ook leuk. Ik heb er rekening mee gehouden Trieneke, maar het is toch een verrassing. Ik dacht dat zie ik in Galgary, sneeuw, maar daar was het warmer, toen ik begon. Maar dit jaar viel mee, vorig jaar was del winter langer in heel Canada. Zo 3 dagen kou, op deze tocht van 3 weken, dan is het prima verlopen, dit deel. En in de avond eten met z'n allen is heel gezellig! Dat is echt genieten.
    TRieneke sterkte, ik weet wat je doormaakt, hetblijft je ook nog een beetje achtervolgen als alles klaar is. Verbouwen is een grote stress factor in het leven van mensen. Veel liefs en de andere Trineke sterkte met de verhuizing.
    Fijne week voor de volgers en morgen een bericht uit Amerika, liefs, Cobi

  • 11 Mei 2015 - 16:22

    Annelies:

    Hi Cobi, Veel plezie, succes en gezelligheid in US! leuke foto's Annelies.
    PS I love your hat!!


  • 11 Mei 2015 - 16:49

    Cobi:

    Ja, wat ik op mijn hoofd heb is natuurlijk helemaal niet dier vriendelijk, verre van dat. Het verhaal is, dat Bert in Winnipeg zo'n 50 km per dag aflegd en alles wat langs de weg ligt en na wassen een tweede leven kan ingaan, mee neemt.
    En het hoofddeksel wel heel erg Canadees is, daarom kon ik de verleiding niet weer staan om er een foto van te maken. Zo ik voel me nu ingeweid ( of is het met ij) als een beetje Canadese, want bij een inleiding hoort iets wat eigenlijk niet kan. Als ik aan andere in......denk op deze aarde!
    Wat ook zo leuk is aan deze reis, dat er bijna overal WiFi is en tijdens mijn pauze even kijk, hoe ik verder ga of even jullie reacties lees.
    Ben bijna op de grens, spannend!
    En mijn postzegel opgemaakt, richting Zoetermeer, groeten, Cobi

  • 11 Mei 2015 - 17:43

    Wim Harfterkamp:

    Hallo Cobi
    Zo even een paar heel leuke maar ook drukke dagen gehad. Vrijdag met de trein naar Dordrecht geweest en daar het Dords-Museum bezocht, echt een belevenis prachtige tentoonstelling schilderkunst van de Haagse
    School mooie portretten maar vooral veel landschappen van onder anderen Louis Apol ,Floris Arntzenius,
    Arnold Gorter,Johannes van Mastenbroek en van Rossum du Chattel. Van de eerst en laatst genoemde
    schilders heb ik op de schildersclub de twee werkjes schoongemaakt en wat opgeknapt.
    OP Moederdag op uitnodiging van onze oudste zoon heerlijk gebruncht in de tuin van het Goudse Museum.
    Een echte aanrader. Alles om je heen is daar monument en ook niet onbelangrijk het eten is van prima kwaliteit.
    Cobi je hebt het de laatste dagen erg koud gehad maar de ontmoeting met leuke mensen maakt dan weer een hoop goed voor je.Als je richting het zuiden fietst met de wind uit het noorden dan rijd je denk ik met de wind in de rug?. Hoop voor je dat het weer snel beter wordt met een lekker zonnetje er bij doe voorzichtig en
    nog veel veilige kilometers gewenst van
    Ria en Wim.

  • 11 Mei 2015 - 22:41

    Marike:

    Hai Cobi, We waren even een midweek in Zeeland in een huisje op het strand en nu ben je al aan de andere kant van Canada! Dat ging snel! Heb je alles gefietst?
    Ik mis geloof ik een stukje. Dat is leuk van de posts van je vrienden, want straks ga ik op zoek naar die foto met je bijzondere hoed.... en hoe je daar zo snel kwam.
    Vandaag is school weer begonnen. Ik zit nu 2 dagen op de Hooftskade terwijl de examenleerlingen ploeteren en de andere leerlingen nog vakantie hebben. Deed me denken aan zomerschool :)
    Donderdag en vrijdag is iedereen weer vrij. Jennifer heeft een grote fiets gekregen, dus als je terug bent in Nederland, kunnen we een stuk(je) fietsen. Of spacescooteren haha!
    Het is hier heerlijk weer, hopelijk bij jou ook.
    Fijn dat je zoveel mooie en lieve mensen ontmoet ( en dieren). Succes met 't vervolg van je tocht!
    Liefs uit Monster, marike


  • 12 Mei 2015 - 13:18

    Cobi:

    Goede morgen, Wim, Ria em Marike,
    Het weer is nog fris, daar kan ik goed tegen, beter dan te warm.
    Ik ben ook geboren op 19 mei en toen lag er een vliesje ijs op de sloten, 's morgens vroeg.
    Dat zal het zijn!
    Ja de examens zijn begonnen, zondag, was ik bij een leraar/ familie met de overnachting en dan komt het schoolleven ook ter spraken, hij geeft veel vakken en het is een school waar Frans de voertaal is.
    Wat leuk dat de fietstocht door gaat van de zomer, met z'n allen.
    En de workshops gaan ook weer verder als ik terug ben.
    Ik denk eerst maar yoga op het strand en Marrokaanse koekjes bakken, jullie horen later van mij de rest.
    Fijne dag, Cobi

  • 12 Mei 2015 - 16:44

    Yvonnevan De Steeg:

    Ha Cobi ik heb net je foto's bekeken, prachtig weer om te zien. We missen je erg bij de Spil, er zijn inmiddels 2 nieuwe clienten bij gekomen. Wij zijn net terug uit Israel , we hebben een 12 daagse rondreis gemaakt, erg indrukwekkend, wat een mooi land!Ik begrijp dat je 2 juni weer naar huis gaat, dat is al heel snel, geniet nog van de tijd daar.
    Groeten van Yvonne van de Steeg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 157590

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: