Gleichen - Brooks - Reisverslag uit Brooks, Canada van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Gleichen - Brooks - Reisverslag uit Brooks, Canada van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Gleichen - Brooks

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

23 April 2015 | Canada, Brooks

Lunch tijd, frieten met een salade, na 70 km fietsen, vanmorgen om 8 uur vertrokken, met bijna geen wind, dinsdag en gister, veel wind, van voor, opzij en af en toe schuin achter, dan hang je met de fiets, schuin in de wind, lijkt op zeilen, dacht van morgen ook, toen ik om mij heen keek, hel veel lucht en een vlakte, waar bijna niets gebeurt, zoals op een watervlakte, maar er gebeurt natuurlijk wel wat, het lijkt dus meer op een kano tocht; de hayway is het water en wat er langs het water te zien is.
Leuke dieren, die niet in zijn holletje schoot, maar op de foto wilde, mooie vogels, interessante insecten, zwart als zij zit, oranje als zij opvliegt, oort krekel denk ik. Voortsnellende bruinharige rupsjes, die ik zo veel mogelijk ontwijk. Dan koeien, gasvlammen, jaknikkers, lange treinen, en super mooie vrachten op auto's.
En o ja hele lange treinen, met veel geluid, die langzaam door het landschap trekken.
Ben nu al 300 km voorbij Calgary. De grens VAB 2.000 km gepasseerd met de fiets, erop of er naast lopend.
Maandag middag, na 100 km fietsen, was er geen hotel maar, wel volgens Google, maar volgens de mevrouw in de winkel niet meer. Ben wel die richting uitgefietst, zag er niet leefbaar uit, ik een zijweg in voor meer info. Zie ik een aardige mijnheer staan. Ja ik denk het niet dat hier iets is. Ook niet een bed & breakfast.
Nee, maar ja, je mag ook hier komen. We hebben niet op je gerekend, dus niets opgeruimd, je bent welkom. Ik heb wel een slaapzak, dan is dat niet zoveel organisatie voor u.
Komaan help ik even en bel mijn vrouw, dat je mee eet.
Met een kop thee hebben we veel gebabbeld,te veel om nu te vertellen. Zijn vrouw Karen heeft heerlijk gekookt en met hun zoon zijn het fanatieke sporters en sportkijkers. Ik weet nu iets meer van curling op het ijs.
O, Els van harte Gefeliciteerd en nog een fijne avond.
Ik ga nog ongeveer 45 km doen, dan ben ik bij gastgezinnen Medicini Hat.
Volgers een fijne avond, liefs, Cobi

  • 24 April 2015 - 15:57

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    Wat leuk dat je weer gastvrije mensen ontmoet als je ze het hardste nodig hebt! En heerlijk om weer eens vlak te fietsen lijkt me. Het is hier nu ook mooi weer maar dat zal niet zo lang duren, er is al weer regen en afkoeling voorspeld. Dank voor de mooie kaart. Hij kwam helaas pas de 21e, net na ons bezoek aan de tentoonstelling. A.s. maandag is het koningsdag dus geen schilderen en kan ik hem pas in mei meenemen (of ik moet hem scannen). Mijn volgende tentoonstelling in de planning is de late Rembrandt met Ludo's vrijkaartjes op 30 april. Voor 18 mei heb ik Onno, mijn toneelmaatje weten te strikken voor portrettekenen. Een planning voor andere technieken/onderwerpen moet ik nog maken.
    Veel fietsplezier en ben erg benieuwd naar je "warm shower" ervaringen.
    Liefs, Trieneke

  • 24 April 2015 - 18:37

    Paula:

    Hoi Cobi,

    wat mooi om te lezen deze ervaringen met mensen die goed zijn. Zo is de wereld mooi. Geef het door.

  • 25 April 2015 - 05:46

    Cobi:

    O, de warmshowers zijn echt verwarmend.
    Ik lig al in bed en krijg kramp in onderbeen, dus tot later, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 157644

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: