Gast in Qax - Reisverslag uit Qax, Azerbeidjan van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Gast in Qax - Reisverslag uit Qax, Azerbeidjan van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Gast in Qax

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

05 Juni 2012 | Azerbeidjan, Qax

Hartelijk gefeliciteerd Anneke en Hendrik Jan met jullie verjaardag. De eerste foto is voor Anneke en de tweede is voor Hendrik Jan.
Ik ben nu bij een hele leuke familie in Qax. De dame in de winkel heeft mij voorgesteld aan de lerares, Duits. En zij vroeg mij: kom maar mee naar mijn huis. Je bent welkom. En zij heeft een man, een leuke zoon en een mooie dochter. Vanmorgen om half zeven vroeg, het was nog koud, lekker op de fiets vertrokken. En weer veel lieve mensen en een schitterende natuur beleefd.
Nog even wat foto's erbij gezet, want er werd echt een feestmaal bereid. Door moeder, dochter en de zoon hielp ook nog een handje.
Verder heb ik mij te goed gedaan aan de wodka en de goede wensen. En ik ben de Abla nu van de man, dat vindt Rena een goed idee. Haar man heet Seyulla, zoon Behbud en haar dochter Aysel. Er komen veel Turkse woorden voor in de Azarbaijanze taal voor. Er was net een dier geslacht toen ik aankwam, dus daar ook nog een foto van. Wat ja dat gebeurd hier veel, ook vandaag langs de weg, een schaap/
En lekker met elkaar kunnen kletsen over van alles. Vooral heel graag eens West Europa zien.
De laatste foto's zijn van de ochtend, de maan en de was. Want gisteren is mijn was gedaan en door Aysel gestreken, mijn broek heeft er nog nooit zo perfect uit gezien. Klasse en dan volgt er nu nog een nieuw verslag. Cobi

  • 05 Juni 2012 - 11:51

    Trieneke:

    Hoi Cobi,

    Leuk zo'n lerares Duits, dan kan je je toch iets meer verstaanbaar maken. Volgens de satelietkaart rij je aan de voet van een bergketen met sneeuw op de toppen (leve de computer). Waar ga je de Kaspische zee oversteken of is dat nog in de planning? Weet je ook wat voor bloemen het zijn?

    Liefs, Trieneke

  • 05 Juni 2012 - 20:08

    Lydia Van Der Harst:

    Cobi wat ben je al weer weg van ons allen.
    Wat een kilometers heb je al afgelegd, ongelooflijk!!!
    Je haar is goed kort staat je leuk, als je terug bent kunnen we het weer blond maken, dan is het rood ervast wel uit.
    Cobi veel plezier, mijn moeder is vandaag vertrokken naar Turkije voor een luie vakantie.
    Ik wens je veel voorspoed onderweg.
    Kusjes van ons allemaal xxxxx

  • 05 Juni 2012 - 20:25

    Trineke Collet:

    Lieve Cobi,

    Wat maak jij toch geweldig leuke dingen mee en wat een lieve mensen , die zomaar een vreemde te eten geven en soms ook nog onderdak. Jammer dat je dat bij ons bijna niet meer tegenkomt.
    Dat korte haar staat je ook heel leuk en het is natuurlijk veel makkelijker onderweg. Spannend wat je nu weer allemaal mee zult maken in Azerbeidjan. Ik hoop dat jij daar ook zulke aardige mensen zult ontmoeten.
    Liefs,Trineke

  • 05 Juni 2012 - 22:10

    Annelies:

    Hi Cobi,

    6 juni, 24.00 uur: Snel een inhaalslag gemaakt. Druk geweest.. Ben stevig onder de indruk van al dat moois en leuks, liefs Annelies.

  • 06 Juni 2012 - 13:04

    Trieneke:

    Hallo Cobi,

    Ik zie weer nieuwe foto's o.a. met veel vlees: lever, darm en nieren? Hoe ga je daarmee om als je dat voorgezet krijgt ( en met de sterke drank) ? Wordt daar ook zoveel gedronken of is dat toch meer in "het oostblok"? De mensen zien er allemaal heel aardig en open uit! Wat gastvrij dat je overal mag logeren!
    Ik kijk met plezier naar ieder verslag uit.

    Liefs, Trieneke


  • 06 Juni 2012 - 13:16

    Cobi Bult:

    De bloemen groeien aan een struik en weet dat nog niet, hoe ze heten. Fijn dat Sarah te vreden was met jullie optreden. Lekker eindigen zo. Ja en ik rij langs de bergketen met sneeuw erop en af en toe ga ik dan naar beneden en naar boven, maar dat is net iets meer en langer dan de duinen en dat is te overzien, tot nog toe. Ja en dan wat na Baki ( op zijn Az ). Ik fantaseer daar lekker op los, laat het weten zodra ik een ticket heb geboekt, want het wordt niet meer Turkmenistan, Uzbekistan en kazachstan. dat blijft even liggen voor nog iets te wensen.
    Ja kort haar is toch wel super makkelijk, maar welke kleur het gaat worden, misschien vraag ik je moeder wel om advies, want die had in het verleden ieder week ( even overdrijven ) een andere kleurschakering. En jullie XXXXX terug,
    Trineke, het is soms heel erg moeilijk, zo super zijn ook weer de mensen in Azarbaijan. de koffie en thee gratis en uitgenodigd als gast, Beatrix zou er ook nog van blozen wat de mensen dan allemaal voor je overhebben, je kleding strijken. Wat wil je eten? Je bed opmaken, de handdoeken uit de kast trekken, en de wodka laten vloeien!
    Ik zeg dan, want geven mag niet, ik kom terug, met de bus of de auto ( vliegtuig) en neem vriendinnen mee, en cadeaux.
    Annelies alles is hier super, heb nog geen, o ja de honden zijn niet super en iets je koeler mag ook, maar daar hoef ik bij jullie niet mee aan tekomen, in jullie winterkleding, of is het al weer iets beter?

    Liefs voor iedereen, cobi, vanuit het paradijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 1044
Totaal aantal bezoekers 157675

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: