Cronulla-Sydney - Reisverslag uit Shellharbour Village, Australië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Cronulla-Sydney - Reisverslag uit Shellharbour Village, Australië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Cronulla-Sydney

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

24 December 2012 | Australië, Shellharbour Village

Zijn jullie er klaar voor ( boodschappen en kerstcadeaux ), hier is het bijna 17.00 uur. Ik zag veel lange rijen bij de vishandel en bakker, op mijn weg naar Het centrum van Sydney en ook veel kerstbomen.
Gisteren een trein genomen van ongeveer 70 km, dat was mij zelf even verwennen, ook nog een berg, de trein deed dat met gemak, mooie uitzichten, zo langs de kust en ik hoefde niet op de weg te letten.
Vandaag de laatste 40 km gedaan, dat was genieten, niet te moeilijk, redelijk aan gegeven. En zo niet dan werd ik begeleid door fietsende Australiers.
De hostel van gisteren was een jonger soos bijna, veel surfers, ook les voor ouderen. Doe ik volgend jaar, als ik deze kant uit ga, wie gaat er mee?
Vanmorgen was ik om half zes op het strand, om de zon op te zien komen, zonder foto apparaat, maar het was schitterend, ook nog in de zee met golven gezwommen, dan heb je na afloop een badpak met veel zand erin. Kwam een man tegen, die al vanaf 1950 hier woont en wist nog wel wat nederlands te zeggen. Maar hij heeft er geen spijt van dat hij hier woont, was maar 1 x terug geweest in Nederland.
Dat is wat anders dan mijn Marokaanse en Turkse vrienden die bijna ieder jaar terug gaan. Ja, ik krijg nu al heimwee als ik er aan denk, dat ik morgen Australie verlaat. Maar dan wacht mij weer een ander super land, met een super dochter.
Jullie allemaal een fijne Kerst, doe het rustig aan en veel plezier met de vrije dagen, Cobi

  • 24 December 2012 - 09:20

    Hannah:

    Merry Christmas !!! Wou dat ik daar was :-)

  • 24 December 2012 - 10:32

    Nelson En Rita Bult:

    Hallo Coba,
    De reis volbracht, petje af hoor!!!!
    Ik zie je op de foto bij het Operahous staan, wij hebben daar in febr van dit jaar ook gestaan.
    Uiteraard zal je ook Darling Harbour wel bezocht hebben en The Harbour Bridge.
    Sydney een mooie en vooral vriendelijke stad.
    Nu nog een vliegtochtje naar Auckland en de reis zit er op.
    Wij beginnen onze koffers voorzichtig voor gaats te halen.
    Ben benieuwd wat ik moet inleveren om de cadeau's voor de kleinkinderen te kunnen bergen.
    We kijken uit naar onze ontmoeting in Auckland kunnen we het Limmer nieuws even door nemen.

    Tot kijk,

    Rita en Nelson.

  • 24 December 2012 - 10:41

    Kees Quartel.:

    Hallo Coby.
    Je bent bezig met de laatste loodjes en we merken dat je enthousasme met de kilometer
    toeneemt kan ik me voorstellen met het eind van de reis in zicht.
    We hebben genoten van je verslagen en de foto s .
    Ik hoorde van Tieneke dat je in N.Z. ook nog gaat fietsen,samen met je dochter?Ik vertelde je een andere keer dat ik een broer daar heb,misschien kom je in de buurt wil je dan de groeten doen van ons.
    Dat is dan Richard Quartel 602Gordon road Hastings.Kijk maar wat je er mee doet.
    Bij deze gefeliciteerd met je prestatie ,hele fijne dagen met je dochter en zoon.
    Hartelijke groeten van Koos en Kees uit het Haagje

    P.S. Ik ben 27 dec. jarig(kijk maar wat je er mee doet)

  • 24 December 2012 - 14:24

    Bertha/Bob:

    Hoi Cobi, geweldig hoor dat je hethebt gered.
    Veel plezier in Auckland bij Olga.
    We hebben je gevolgd vanaf de eerste dag ,heel boeiend die verhalen .
    En dan natuurlijk de vele foto's Prachtig.
    Bedankt en geniet maar in Auckland . Fijne feestdagen en een goed 2013 voor julie allen

    Groetjes uit Alkmaar

  • 24 December 2012 - 16:13

    Bart En Magda:

    Ja Coby, we snappen heel goed dat je Sydney geweldig vindt. Dat vonden wij ook. Wij zijn gisteren weer thuis gekomen na een bezoek aan Sydney van 20 tot 24 november en een cruise vanaf Sydney tot Hong Kong. We hebben genoten.
    Maar jij doet het allemaal op een sportievere manier. Knap hoor. Nu het laatste stuk nog en dan ben je bij Olga. Doe haar de groeten van ons en voor jou en haar zoenen van ons beiden en we wensen je fijne feestdagen en een geweldig 2013. Liefs van Bart en Magda

  • 24 December 2012 - 18:08

    Marike:

    Ha die cobi,
    Nog n klein eindje dus;)
    Wat n bijzondere reis is het! Heel veel plezier met je dochter en hopelijk blijf je wel af en toe nog even een update plaatsen met verhalen uit NZ. En daar is het lekker zomer...
    Fijne feestdagen, liefs, marike en de rest en succes en veel plezier

  • 25 December 2012 - 11:36

    Peter En HJ :

    Ha die Cobi,

    Waarschijnlijk ben je nu in Nieuw Zeeland. Het is hier eerste kerstdag. We willen je een geweldige kerst toewensen met je dochter. Wanneer komt Bas?? Of is hij er al? Ik neem aan dat je de komende maanden nog wel je logboek bijhoudt. Al is het al om wat berichtjes te kunnen uitwisselen. Veel plezier daar en een geweldig 2013 gewenst!!!! Hartelijke groet van je buurmannen uit den haag.

  • 25 December 2012 - 14:19

    Elly En Siem Van Ham:

    Hoi Cobi,

    Vanuit Schagen een Kerstgroet en wat geweldig wat jij allemaal gedaan hebt. Geniet nu maar lekker bij Olga( en Bas is er ook heb ik begrepen).Fijne dagen en alvast een heel gelukkig nieuwjaar.

    veel liefs Elly.

  • 25 December 2012 - 21:45

    Cobi Bult:

    Het is nog volop KERST , hier tweede kerstdag, boxing day ook nog in Australie en dan zijn de winkels open met een de grootste uitverkoop van het jaar. Dat doen wij vandaag, want er is veel versleten, schoenen, fietsbroek, bh, onderbroeken en t.shirts.
    Bij jullie zit de eerste dag van Kerst er bijna op.
    Bedankt voor alle goede wensen via blolg en email.

    Bas komt pas in maart langs in N.Z. en ook de goede wensen van Olga aan mijn fans.

    Mijn blog hou ik bij, want in januari begin ik aan een aantal km in N.Z. te fietsen.
    Eerst hier met de boot, kayak de omgeving van Auckland te verkennen.

    Wij, de fiets en ik hebben er nu ongeveer 8.500 km erop zitten, de rest in ander vervoer. Olga heeft gegoolgeld en het is een afstand van 18.000 km Nederland-Nieuw Zealand.

    Veel liefs van ons Olga en Cobi en een fijne voortzetting van jullie Kerstdiner in Nederland, Duitsland, Zwitserland, Suriname, Gerorgie, Bulgarije, Servie, Kroatie enz.

  • 06 Januari 2013 - 19:11

    Annelies:

    Cobi Fantastisch dat je er bent!!

    Vanmiddag ben ik net thuis gekomen en zit nu vanavond de achterstallige mail weg te werken.

    Vppr jou en Olga de beste wense voor 2013 en een fantastiche tijd samen gewenst!

    Liefs en groeten Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 157661

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: