Kerawang tot en met Jatibarang - Reisverslag uit Jatibarang, Indonesië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Kerawang tot en met Jatibarang - Reisverslag uit Jatibarang, Indonesië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Kerawang tot en met Jatibarang

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

03 November 2012 | Indonesië, Jatibarang

Vandaag en gisteren ging lekker op de fiets, ongeveer 130 km afgelegd. Alleen het verkeer blijft enorm druk. Weet niet of ik volgende week nog fiets.
Morgen ga ik naar een iets grotere stad en kijk hoe de busverbindingen zijn richtin Bali. Want ik denk er sterk overna om gewoon maar vakantie op Bali te houden. Het gaat wel, want ik ben er nog, maar het verkeer is waanzinnig druk. Vrachtwagens, dag en nacht en vanaf 6 uur in de ochtend, de kleine busjes, met mensen, die overal in mogen stappen, daar fiets ik dan weer omheen. Dus meer op de weg, kijk wel uit maar het is niet je dat.
De mensen blijven mij enorm verrassen. Gistseren kreeg ik een lunch aangeboden omdat ik vroeg vertrek en niet ontbijt. En een koffie en 3 flesjes water. Ik zie er ook uit als ik insjeck, als een oververhitte motor. Vandaar het water denk ik. Maar vandaag versloeg alles, ingesjeckt, betaald en daar komt een jonge man en vraagt mag ik... Ja, mijn familie wil je vruchten geven en de gastheer geeft mijn paspoort terug met het geld voor de overnachting. O, ja wat kan je dan zeggen....ik was stil. Daarna nog wat kunnnen we voor je doen? Ja als je je voelt als een koningin, wat dan nog meer. Je fiets zit met elastiekjes vast, waarom. Ja Werkt niet zo goed. Mogen wij het repareren? Ja natuurlijk en zo is dat in 5 minuten gedaan. Mijn dag kan niet meer stuk! En o ja vandaag de hele ochtend bijna in de regen, was heerlijk, maar langs de weg weer iets....
Niet klagen Co, het internet doet het en morgen gezellig een zondagritje van 45 km, naar een grotere stad, Cirebon.
Verder had ik van Evi een bericht over een aardbeving, maar er was vandaag niets op de tv. Ik zit ongeveer 200 km ten oosten van Jakarta, vandaag en morgen. Maandag ?
Jullie allemaal een fijne voortzetting van het weekend, liefs Cobi

  • 03 November 2012 - 12:49

    Marike:

    Hoi Cobi
    Lang leve de bussen! :) Waarom zou je niet Bali vakantie vierend oversteken? Je hebt al zoveel kilometers gemaakt, het wordt je gegund! Bedankt weer voor je verslag. Geniet van al die lieve mensen. Het verbaast me niks, jij krijgt dan wat je verdient en wat je geeft! Hopelijk met wat minder regen en een prima fiets-temperatuurtje. Tot het volgende verslag! Groetjes en liefs (vanuit het ook regenachtige en koude Monster), Marike

  • 03 November 2012 - 15:09

    Jeannet Dooper:

    Dag Cobi,

    ondertussen jij maar fietsen, land in, land uit en nu al op naar Bali, dat gaat goed. Je verslagen gelezen en ik begrijp dat het voorspoedig gaat. Bijzonder dat je overal hartelijk wordt ontvangen en dat mensen het waarderen, ook al kom je uit het rijke Westen. Op een fiets rijdend zullen zij wel opvatten als dat jij een arme vrouw bent, die ook wat van de wereld wilt zien. Dat ontroert hen denk ik ook. Of anders uitgelegd, ze krijgen energie van jou en zien dat je met eenvoudige middelen een heel eind kan komen.
    Natuurlijk ben jij toe aan een luie vakantie op Bali, tenminste als jij nog energie voor het vervolg wilt overhouden. Laat je verwennen in een mooi resort met frisse drankjes, gezonde ontbijtjes en vrolijke mensen om je heen. De kans is groot dat je veel Europeanen tegen komt, die brengen daar hun vakantie om deze tijd door. Volgens men zijn de Noren en Zweden gek op Bali, al hoewel na dat drama daar een paar jaar geleden is de lol er af misschien.
    Hier gaat het goed, helaas mijn heup gebroken vier weken geleden, nog een maand dan hoop ik weer te kunnen werken. Het herstelt goed. In tegenstelling tot jou leid ik op dit moment het leven van een vrouw rond de negentig, al moet ik zeggen dat heeft ook zo zijn charme. De wereld beschouwen vanaf steeds dezelfde plaats levert in gedachten mooie plaatjes op. Wat maak je sprekende foto's, dank daarvoor.
    Cobi de groeten van Jeannet, ook van Jacolijn Post die ik kort geleden gesproken heb.

  • 03 November 2012 - 20:16

    Evi:

    Dag Cobi,

    Bedankt voor je antwoord eerder. Gelukkig dat je niets van de beving gemerkt of vernomen hebt. Daar ben ik gewoon blij om! Misschien wordt een diepe beving nauwelijks waargenomen. Zoiets als wat de mensen in Groningen ook kennen.
    En ondanks de warmte zie je er toch topfit en stralend uit daar aan de kop soep. Zo kom je ook nog eens aan een mooi tintje! En leuk die mannen die met zoveel plezier aan je fiets sleutelen. Ben wel benieuwd naar het vervolg in de bus richting Bali. Geniet van het vooruitzicht!
    Liefs en een dikke kus, Evi


  • 04 November 2012 - 08:15

    Cobi Bult:

    Marike, bedankt voor je reactie, morgen ga ik op onderzoek uit. Vandaag was een rustige dag, met redelijk weinig verkeer. Mooi hotel en lekker sanitair. Waar een mens al niet behoeft aan heeft.
    Jeannet, hoe kun je je heup breken, er ligt nog geen ijs? Maar kom ook revalideren op Bali?
    Ik schrok wel even van je heup, veel sterkte en morgen ga ik je een mooie foto sturen, rustdag. Voorbereiden op de bus.
    Jacolijn, jij weer een fijne werkweek, groeten aan de collega's uit mijn werkleven.
    En Evi het was een hele lichte schok, wel opgemerkt rond het gebied, maar was niet ernstig. Was het commentaar toen ik er naar vroeg.
    En het wordt denk ik wel, dinsdag Semarang, twee nachten, dan Surabaya, drie nachtaen en dan de boot naar Bali. Op Bali ga ik dan weer fietsen, is het idee, plan.
    Alle fans nog een gezellige zondag, liefs, Cobi

  • 04 November 2012 - 16:21

    Wim Harfterkamp:

    Hallo Cobi
    Wat ben jij toch een kilometervreter zeg , dat fietst maar en fietst maar ja en dan gaat af en toe het motortje warmlopen he.Maar gelukkig komt er dan altijd wel weer een waterdrager aan net als in de Tout de France.met drie flesjes water.Ook leuk al die hulp bij het repareren van je fiets van die lieve mensen.
    Als ik jou was zou ik zeker even wat dagen een time out nemen en lekker bij komen op Bali.
    Met lieve groetjes van Ria en Wim Harfterkamp..


  • 04 November 2012 - 16:50

    Trineke:

    Lieve Cobi,

    Ik had je eerlijk gezegd een tijdje niet gevolgd, maar ben weer helemaal onder de indruk wat jij presteert in de hitte en dat akelig drukke verkeer. Groot gelijk, ga lekker genieten in Bali, dat heb je toch dubbel en dwars verdiend. Wat geweldig dat jij ook in Indonesie van die ontzettend lieve mensen tegenkomt. maar dat komt natuurlijk omdat jij zo'n positieve uitstraling hebt.
    Geniet op Bali. Liefs,Trineke

  • 04 November 2012 - 18:47

    Stella:

    hoi Co, wat ben je rijk! kusjes, stella

  • 05 November 2012 - 06:16

    Cobi Bult:

    Ja het gaat lekker, morgen de bus, Trineke doe de groeten aan de bridgers. En Wim er zijn ook veel aanmoedigingen onderweg. Van roepen, vragen waar kom je vandaag, duimen op steken en klappen, als ik langs fiets, jonge mensen oude mensen , mannen en vrouwen. Heel Indonesie, zwaait, overdrijven is ook een vak.
    Stella, dikke kus terug en ook voor al de andere fans, liefs en groeten, Cob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 157584

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: