Russell-Kawakawa-Whangerei - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Russell-Kawakawa-Whangerei - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Russell-Kawakawa-Whangerei

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

17 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Russell is een heel mooi plaatsje met veel histori van de eerste Europeanen, veel mooie gebouwen, kerkje in een super mooie natuur.Daar heb ik een rondleiding in een busje gedaan en als we dan de heuvel op en af gingen dan dacht ik dat is relaxt, morgen naar Kawakawa zal het wel anders zijn, zie video ( als het lukt met er op zetten )
Kawakawa is een lange slinger weg door het plaatsje met een trein een keer in de twee uur door de hoofdstraat heen en dat is ook de Hayway nr. 1, met veel vrachtverkeer, o.a. melkcontainers en houtvervoer.
Maar Hundertwasser heeft daar een klein wonder verricht, een mooi openbaar toilet, wat de inwoners zeer waarderenen hem ook eren, want het plaatsje is nu over de hele wereld bekend, veel mensen komen nu naar Kawakawa.
Hundertwasser heeft hier 25 jaar gewoond en heeft een hele mooie tekst.
"We live in paradise,
But we don't know it
We live in paradise,
But we constantly destroy it." Hundertwasser

Ik was even stil toen ik de brochure gelezen had. Hij waardeert de natuur enorm, die is hier natuurlijk heel erg aanwezig. N.Z. was helemaal bedekt met bomen en grassen, struiken, 800 jaar geleden.
Nu zijn er al heel wat bomen omgegaan en zijn er weilanden ontstaan met vee. De bomen en planten groeien hier ook een half keer zo snel dan ergens anders op de wereld. Een Amerikaanse den groeit hier in 40 jaar tot volwassen boom, in Amerika doe de boom dat in 60 jaar.
Van Kawakawa tot Whangarei heb ik weer de bus genomen, geen probleem, de fiets kost 10 dollar en hoefde ik niet langs Hayway nr. 1. Dat doe ik zondag wel, want dan ga ik weer een stukje richting Auckland naar Waipu. Maar eerst hier Whangarei verkennen.
Hier heb ik ook weer een hostel geboekt en slaap ik gezellig met 3 jonge mannen op een kamer. Hoeveel het er vannacht zijn weet ik niet. Het was alleen mogelijk om een mixkamer te boeken.

  • 17 Januari 2013 - 23:10

    Cobi Bult:

    foto's gaan hier in de bib niet lukken, eerst een koffie en later een internet cafe. Fans tot later, Cobi

  • 18 Januari 2013 - 03:20

    Cobi Bult:

    Sorry, het lukt niet met de video, krijg een bericht, maar begrijp er de ballen niet van!
    Sorry voor de drie foto's op de zijkant, liggend, lukt vandaag ook niet, heb alle probeersels, die ik kan bedenken gedaan. Misschien morgen beter, het systeem.
    Denk altijd dat het aan mij ligt, maar daar ben ik bijna vanaf, de techniek laat je wel eens in de steek, snik, snik. Ik ga lekker naar de tuin, met bloemen. Fijn weekend fans, liefs en groeten, Cobi

  • 18 Januari 2013 - 16:37

    Wim Harfterkamp:

    Ik volg regelmatig je reisverslagen.Jammer dat de vidio niet gelukt is , maar je foto's zijn ook mooi.
    Dit moet toch ongetwijfeld de reis van je leven zijn , zoveel wat je allemaal ziet en beleeft is toch
    geweldig en nog ben je niet uitgereist ?
    Wens je nog heel veel veilige belevenissen toe.
    Met vriendelijke groeten van

    Ria en Wim Harfterkamp

  • 18 Januari 2013 - 18:26

    Trieneke:

    Hoi Cobi,

    Fantastisch, je foto's van Hundertwasser (en de rest natuurlijk ook) Die boomvarens herinner ik me nog van jouw eerdere foto's en van Jaqueline. Het lijkt me inderdaad een heerlijk land. Ik heb aan Millicent het adres van haar zus gevraagd maar aangezien ik haar emailadres niet ken heb ik het via Sarah laten lopen met het verzoek of zij het door wil sturen naar jouw emailadres. Ik hoop dat het allemaal terechtkomt. Het lukt me nog niet om het blog van mijn buurvrouw Monique aan je door te sturen. Zij heeft een hele andere, ingewikkelder dan die van jouw. Het opgegeven adres kwam weer terug. (voor mij heeft ze hem zelf op m ijn computer geïnstallleerd). Haar blogname is : monique follows her nose.
    Ze heeft het even helemaal gehad met Vietnam (te weinig privacy, teveel herrie, bijna iedereen wil iets van jou, rijke westerling) en gaat nu naar Maleisie.

    Veel plezier de komemde tijd!
    Liefs, Trieneke

  • 18 Januari 2013 - 22:23

    Annelies:

    Hi Cobi,
    Weet ik niet meer of ik je bedankt heb voor je mooie kaart. Hierbij ook voor een mooi jaar gewenst met weer mooie nieuwe dromen en ervaringen en gezellige ontmoetingen.

    Wat een pracht stuur je allemaal weer: cultuur en natuur. Heb genoten. We leven hier weer naar de voorjaarsvakantie toe. Nu dikke pakken sneeuw, gladheid en griep epidemie. (Deze keer ik ook).
    Jij ziet er lekker uit op de foto's, gezond en mooi bruin. Hier op werk veel onrust door fusi Zadkine & Alberda. (En terug naar kleinere voegere mbo- systeem (bv. MEAO)
    Liefs Annelies

  • 20 Januari 2013 - 01:25

    Cobi Bult:

    Ria en Wim, ja het is wel de fietstocht van mijn leven, nog niet klaar en iedere dag weer iets nieuw. Steeds een hele mooie natuur. Kan wel iedere km een foto maken.
    Wim doe je de mensen van de schidersclub de groeten op maandag en ik hoop weer 8 april aanwezig te zijn.
    Trieneke, van Millicent al een mail gehad, dat heb je super geregeld, bedankt en je hebt het al zo druk met zorgen. Ja in die landen zien ze je wel als een wandelende portemonnee. Heb ik zelf niet zoveel last van gehad, omdat ik fiets denk ik en ook dat ik niet zo lang op een plaats was. De contacten waren oppervlakkiger. En hier en in Australie, is het leven veel duurder, maar zijn de salarissen ook hoger.
    Annelies het is hier lekker weer en ja dan blijft het kleurtje vanzelf op je lijf zitten.Jij sterkte met de fusies, maak je niet druk daarom, het gaat alleen om het geld van de schoolbesturen!
    Blijg vooral leuke dingen doen en relaxte omgeving cree-eren.
    Jullie allemaal veel liefs en groeten, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 157665

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: