Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

13 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Zo Queenstown is bereikt, maar ik denk dat ik nog zuidelijker fiets.
Gisteren kwam ik een Fin op de fiets tegen en die zei " Bent u wel eens in Noorwegen geweest met de fjorden" en ja daar ben ik geweest, heel lang geleden. " Wel die zijn vele malen mooier en indrukwekkender dan die van N. Z".
Zo ik denk dat ik dan nog naar Invercargill fiets, maar volgens Olga kan ik dan nog wel even door fietsen echt naar het zuid punt van het Zuider eiland en dat is Bluff.
Zo dat is de planning voor deze komende week, het weer gaat wel veranderen, volgens de tv weerberichten.
Gisteren was een gezellige dag. Leuk ontbijt met Markus uit Zwitserland, Bodemzee. Daar heeft hij een bedrijf met Appelbomen en Weinachtsbaumen. Leuke combinatie, hij was net als ik in een optimistische stemming. Hij wilde vroeg op was een beetje laat, 8 uur. Maar de N.Zealanders zijn niet zo vroeg, zei ik. "Ja maar ik wil wat bedrijven hier bezoeken". Hier is veel fruitteelt en wijngaarden in de omgeving van Cromwell, richting Queenstown.Hij zei, see you aan de Bodemzee. Dus dat wordt een bezoek aan Zwitserland op de fiets, al Maya, Beat en nu Markus.
Vervolgens een lange babbel met de Fin langs de weg naar beneden, dit keer. Hij heeft veel ervaring met fietstochten in W. en O. Europa. Mijn wens is ook nog eens rond de Oostzee te fietsen. Wat info aan hem gevraagd. En dan gaan we weer verder, hij richting Cromwell en ik geef hem de papieren info van C. en hij geeft zijn info van Q. aan mij.
En in de Backpacker een gezellig praatje met een werker uit Dunedin, die voor zijn werk in Q. town was.
Ik zit nu in een internet centrum, geen koffie, dan maar de foto's er op zetten, fijne dag als jullie opstaan, liefs en groeten, Cobi

  • 13 Maart 2013 - 10:51

    Evi:

    Hi Cobi, geweldig dat je nog steeds zoveel nuttige en lieve mensen ontmoet! Maar zeg eens, moet je echt zo ver van huis gaan om Zwitsers tegen te komen?! Je hebt wel wat met ze, geloof ik, en zij met jou! Take care en kom weer goed terug naar huis... niet nu maar binnenkort.
    Met een dikke knuffel en een Zwitsers Grüezi u Sali du, Evi

  • 13 Maart 2013 - 22:29

    Cobi Bult:

    Evi het gaat Zwitserland worden en dan hoop ik ook dat het te combineren is met dat jij een bezoek aan je moederland brengt. Een tour de Swiss!
    Met de trein, fiets mee en iedereen die dat ook wil, we fietsen de berg af en langs de Rijn naar beneden.
    Hoeveel km? Even googlen, als ik tijd heb.
    Vandaag nog een rustdag en dan morgen weer gezellig fietsen, liefs en groeten,Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 157662

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: