Servie - Reisverslag uit Negotin, Servië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Servie - Reisverslag uit Negotin, Servië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Servie

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

02 April 2012 | Servië, Negotin

Zo ik ga er een beetje inkomen in het verslagen maken.
Daarom een aanpassing. Ik ben namelijk nog steeds in Servie. En morgen wordt het pas Bulgarije. Maar een beetje verwarring geeft niet, toch?
En de computer doet het prima.
Servie is iets langer dan ik gedacht had, maar mijn aardrikskunde is weer een beetje bijgewerkt.
Belgrado is de hoofdstad, erg mooi, met veel invloeden OUdduitse, habburgse, Turkse Koffie, brood, baklava, en schoenen uit, russische, de gebouwen, gelukkig al een beetje inverval. De Habburse worden gerestaureerd. En dan zie al invloeden in de winkels van de chinezen. OOk interessant, lijkt een beetje op Suriname, als ik daar in ga.
Verder heb ik al verteld van de vriendelijkheid en hulpvaardig zijn van de serven.Alleen de honden, die liggen dood langs of op de weg. Als zij je zien rennen zij met je mee en dan die auto s. Ook af en toe een poes, egel of zo n klein met mooie vacht diertje, die heb ik dinsdag van de weg gehaald voor dat hij helemaal plat wordt gewalst. Netjes van de weg gehaald.
De wegen zijn goed te doen, af en toe iets minder, maar goed tot prima.
IK kijk erg naar uit hoe het allemaal is geregeld voor mij in Bulgarije?
Even met iets leuks eindigen.Het is heel leuk als de mensen geen duits of engels praaten. Dan gaat het echt met gebaren en concrete dingen in mijn hand. En het lukt toch altijd weer om het te regelen met elkaar.
Veel liefs volgers, Cobi

  • 03 April 2012 - 17:49

    Hendrik Jan En Peter:

    Ha die Cobi,

    Wat leuk om je verhalen te lezen. We lezen niets over zadelpijn dus dat zal wel meevallen.

    HIer gaat alles z'n gangetje. We hopen dat we je blij kunnen maken met ons besluit om in Den Haag op de Suez te blijven wonen. Net van de week besloten dus vers van de pers. De kade ziet er mooi uit met de nieuwe bestrating. Wel wat kaal zonder riet en groen, maar dat is volgend jaar vast weer helemaal als vanouds.

    voor nu veel plezier en blijf schrijven want dat vinden we leuk!

    Groet, P en HJ

  • 05 April 2012 - 21:43

    Trieneke:

    hoi cobi,
    leuk al die foto,s, dan krijgen we een beetje een indruk hoe het eruit ziet.Voorlopig nog vrij vlak lijkt me en je hebt steeds gezelschap? We hebben vanavond weer met z'n 4en gezongen. Sarah wil de groep toch nog even aanhouden, vraagt steeds hoe het met je gaat. Je bent nog niet vergeten... Fijne (paas)dagen en goede reis verder.
    Veel liefs, Trieneke

  • 06 April 2012 - 11:40

    Klarina:

    Lieve lieve Cobi,
    Ik ben op dit moment op "wereldreis" naar Zeeland voor een heerlijk lang paasweekend! Onderweg in de trein en bus ben ik al jou mooie verhalen aan het lezen en je foto's aan het bekijken. Dat zijn er nogal wat want heb echt al te lang niet op je blog gekeken *schaam* Maar dat zorgt wel voor enorm leuk tijdverdrijf tijdens mijn reis nu! ;-)
    Ik zie dat je ondertussen ook al hebt uitgevonden hoe je nieuwe reisverslagen aanmaakt! :-) Ik vind je belevenissen heel leuk om te lezen en je hebt ook prachtige foto's! Ben best een beetje jaloers hoor! ;-) Maar ben vooral heel blij om te lezen hoe geweldig je het hebt en dat het goed met je gaat! ;-)
    Ik ga proberen om je blog dit keer vaker te bezoeken! Heel veel plezier verder en tot het volgende bericht! ;-)
    Heel veel liefs Klarina

  • 06 April 2012 - 16:38

    Cobi Bult:

    Hendrik Jan, zie vorig verslag.
    Trieneke iedereen de groeten, vooral Annelies, als jullie gaan wandelen.
    Klarina, mijn dochter heeft even via Skype geholpen in Boedapest.

    Allen een super weekend, liefs en groeten, Cobi

  • 08 April 2012 - 11:13

    Gitta:

    CiaoCobi!
    Leukom de foto/s te zien van waarjijnu uithangt! Ziet er erg leuk uit... en er staat zelfs een reisVERSLAG!

    Wij zijn nu in Kladovo, Servie en het is echt een prachtig land met vriendelijke mensen!!

    Hopelijk tot gauw ergens op de fiets!

  • 09 April 2012 - 09:57

    Bertha&Bob:

    Hoi ,Cobi
    Je ben al aardig opgeschoten .
    We volgen je vanaf nu .
    Nelson heeft jou gegevens aan ons
    dorgegeven vandaar
    Nou geniet van je nog te af te leggen km
    Succes ,en groetjes uit Alkmaar

  • 09 April 2012 - 11:03

    Cobi Bult:

    Gitta, ik ben morgen in Kladavo, dan is het dinsdag.
    Jullie een fijne reis verder en tot misschien in Istanboel.
    Berta en Bob leuk dat jullie mij gaan volgen.
    Mijn Paasdagen waren goed. Eerste dag veel regen en zonder regenkleding wordt je nat. Maar in de middag harde wind voor, dus eind van de middag alles weer droog om mijn sokken en schoenen na. Even buiten in de zon en wind, sokken gewassen en later beiden op de verwarming. Voor slapen was alles al weer droog.
    Vandaag harde voor de wind en ben nu al klaar met fietsen en een super computer.

  • 09 April 2012 - 11:07

    Cobi Bult:

    Volgers het loopt een beetje door elkaar. Want ik ben denk ik pas aan eind van deze week in Lom.
    Het belangrijkste is dat we contact hebben en of dat in mooi Servie is of al in Bulgarije, maakt niet uit. De Donau is over al super mooi en interessant aan hele leuke mensen.
    Zoals de instructeur, zie foto, die ons uitnodigd om iets te drinken en jaaaaaa, het wordt toch een strek drankje, driemaal een vingerhoed glaasje met wat sterks. Maar wat nog leuker was hij gaf ons een giropraktische aanpak aan handen en rug. Zo alles voelde weer pico bello. Het fietsen ging ook wel vlot.
    tot de volgende computer, liefs voor jullie die mij volgen.

  • 10 April 2012 - 19:45

    Stella:

    hoi Co,

    gelukkig ben je weg! hier regent het continuuuuuuuu....
    kusjes, guus stella

  • 10 April 2012 - 20:06

    Trineke:

    Hallo Cobi,
    Heb met veel bewondering je verslagen gelezen. Hoop dat je niets ernstigs hebt overgehouden van je val en dat je ondanks blauwe plekken toch goed op je zadel kunt zitten.
    Wat leuk dat je zulke aardige mensen ontmoet, waarmee je een deel van je tocht op kunt trekken. Nog heel veel plezier en mooi weer toegewenst.
    Trineke

  • 10 April 2012 - 20:23

    Josephine:

    Hoi Cobi,
    Wat fijn, dat het nog steeds goed gaat. Van Liesbeth en mij krijg je de hartelijke groeten. We hebben al gebridged met Cecile en mijn zus valt voor jou in.
    Liefs en groeten, Joesephine

  • 11 April 2012 - 15:28

    Cobi Bult:

    Stella, Trieneke en Josephine, veel liefs voor jullie.dBedankt voor jullie reactie.
    IK heb het een nalaatste verslag van titel veranderd. En nog wat dbij geschreven.
    Volgers, veel liefs, Cobi
    dFietsen na de badkamer val gaat goed, voel het bij het oddpstaan.
    En de groeten voor je zus Josepdhine.

  • 12 April 2012 - 10:41

    Jodelarini:

    Zomaar een berichtje van een onbekende. (Nederlandse in Oostenrijk.) Wat gaaf en stoer - deze reis die je op de fiets maakt!!!

    Heb al een wereldreis van een jaar achter de rug maar niet op de fiets) en mijn grote droom is met mijn pensioen dit langzaam over te doen op de fiets.

    Ik ga je tocht volgen! :-)

    Groetjes!

    jodelahiti.wordpress.com

  • 12 April 2012 - 14:00

    Trieneke:

    Leuk die nieuwe foto's, zo langs het water. Die tunneltjes lijken me trouwens wel een beetje gevaarlijk. Hoe kijken ze daar tegen fietsers aan?
    En ook nog kunst onderweg...
    Liefs, Trieneke

  • 12 April 2012 - 14:51

    Cobi Bult:

    Olga en Eric,
    Olga bedankt voor je sms. Het gaat lekker en tot nu toe zonder al te veel problemen. Gewoon iedere dag je stukje fietsen. Liefs en groeten ook voor je familie, cobi

  • 12 April 2012 - 14:53

    Cobi Bult:

    Welkom om mij te volgen en sta open voor goede raad.
    Ook die van uit Oostenrijk. en goed geregeld fietsland. En een hele mooie hoofdstad, met koets en paard. Groeten, Cobi

  • 12 April 2012 - 17:55

    Jodelarini:

    Leuk! Een nieuwe update!

    Weet niet hoe je route verder gaat, maar ben o.a. in Oost-Turkije, Kaukasus, Iran, Turkmenistan, Kazachstan geweest. Dus mocht je t.z.t. tips nodig hebben voor die landen of m.b.t. het Russisch (handig voor Kaukasus en Centraal Azie), dan zit je bij mij goed. ;-)

    Veel plezier in Servie nog!

  • 12 April 2012 - 19:46

    Cecile:

    Hoi Co wat een leuk verslag van de laatste paar dagen, hoe is het met je rug? Hier alles prima, ik vind het te koud en heb nog steeds een kachel aan, ik hoor van jou niets over het weer, zal vast wel goed zijn, nog nooit weggespoeld? of gewaaid? kijk weer uit naar je volgend verhaal, liefs en een kus van cecile

  • 14 April 2012 - 16:03

    Bertha &Bob:

    Hoi Co leuk al foto's dan krijgenwe een beetje de indruk war je ben en tegelijk ook een beeeld van de omgeving.Gaat het een beetje met je blessure.we dachten datje nogal vast in het zadel zat ???
    nou goede reis en we blijven je volgen.

  • 14 April 2012 - 18:17

    Marike:

    Hoi cobi,
    Je maakt al lekker kilometers! Elke keer weer gaaf om te lezen hoe het met je gaat en wat je zoal ziet en meemaakt. Nog veel plezier en voorzichtig met natte badkamervloeren, liefs, Marike

  • 15 April 2012 - 11:05

    Annelies:

    Zondag 15/4. Hoi Cobi, lees net je reisverslag bij Trineke . Heb je vraag, mobiele tel. vandaag doorgegeven. wordt aan gewerkt. Ik las je telefoon pas 's avonds, want die dag geen zondagse wandeling, maar wij beiden hadden andere paasactiviteiten. Wat gezellig en boeiend ziet het er allemaal uit bij jou! Om naar te verlangen voor ons! Maar hier ook niet onaardig. prachtig zeil- en fiets- (bloembollen) weer. VAnAVOND ZULLEN WE JE MISSEN BIJ ANNEMIEKE THUIS. ik: WALDORF SALADE EN WITTE WIJN TRIENEKE EEN BAVAROIS de rest is nog een verrassing. Lieve groetjes en veel plezier en sterkte met die enge tunnels. We zijn trots op jou! Annelies.

  • 15 April 2012 - 12:31

    Paula:

    Lieve Cobi,

    wat leuk om je reisverslagen te lezen en de foto's te zien. Wat moet het een heerlijke, indrukwekkende, tijdloze ervaring zijn. En al die positieve dingen die je meemaakt.
    Ik had je een poosje niet gevolgd, maar ongelooflijk wat jij in korte tijd allemaal doet. Zal je zien , op de fiets gaat alles goed. Tja, de meeste ongelukken gebeuren nog altijd in huis!
    Ik ben het paasweekend met Alwin in de Vogezen gaan wandelen. Het is ongelovelijk , maar er lag op de toppen nog sneeuw en van zaterdag op zondag was er sneeuw gevallen. Waardoor de weg met de auto onbegaanbaar was en we af en toe tot onze knieen in de sneeuw liepen! De conditie gaat heel langzaam gelukkig steeds beter. Daarna waren we wel heeel moe.

    Goede reis en tot lees ze ,

  • 16 April 2012 - 14:01

    Carla Vasetti:

    Lieve Cobi,
    Je recente reisverslag en fotoboek bekeken,leuk hoor. Wat geweldig dapper van je om dit te doen.
    Wens je een goede reis verder en tot je volgende verslag.
    Liefs en een knuffel van je schildervriendin, Carla Vasetti

  • 16 April 2012 - 19:22

    Stella:

    we zijn geen volgers, maar cobi-fans
    kusjes stella
    p.s. je mail doet het?

  • 17 April 2012 - 09:48

    Cobi Bult:

    Dank jullie wel lieve fans,
    Leuk jullie berichten te lezen. In komend weekend hoop ik in Istanboel te komen, van Ruse met de bus over de grens en makkelijk Istanboel te bereiken. Dan ga ik op visum jacht en een beetje vakantie houden. Mijn voorlopige keus is Turkije, Gerogie, Azabaidan, Turkmenistan, Oezbekistan, Kazachstan, China enz.
    Voor Turkmenistan en Oezbekistan probeer ik in Istanboel een visum te organiseren. En van uit Istanboel wil ik ook met de bus richting de Zwarte zee, Trabzon, de grens met Georgie, Maar dan is het al begin mei.
    Mijn russisch ben ik al aan het ophalen.
    O ja en Bulgarije begint al op Turkije te lijken, brood, salade en de mensen spreken ook al turks. Of lijkt turkije op Bulgarije?

    Veel liefs voor mijn fans en een fijne middag, Cobi

  • 18 April 2012 - 14:13

    Ron:

    Ik volg je met grote interesse en blijf dat doen totdat je e rbent. Veel succes vanuit mijn luie stoel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 157673

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: