Queenstown-Invercargill - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Queenstown-Invercargill - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Queenstown-Invercargill

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

18 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Invercargill

De fietstocht is nu op maandag tot een eind gekomen. Gisteren nog het laatste zuidelijke stuk richting Bluff gemaakt. Met een beetje regen onderweg, het plaatsje heeft een Scheveningse kunstenaar, Taal, die in de jaren 60 naar hier is verhuisd, eerst gewoon werk, later met metaal kunst gaan maken, veel vis en vogels, was mooi, maar ik heb een aardewerk vogeltje aan geschaft daar in de "Light House". Dacht gelijk weer, wat zal ik met mijn ruimt gaan doen op de Columbusstraat. Want ik heb daar gezellig zitten praten met de eigenaar. Er was veel handwerk, kunstwerk en gebruiksvoorwerpen te zien, zo....mijn fantasie sloet al weer op hol...
Verder zit ik in een super Backpacker verblijf voor drie nachten, hier in Invercargill, schrijven gaat goed, uitspreken nog een soepje!
En ook weer leuke ontmoetingen met Petra en Marie, gisteren met Julia. Allemaal jonge dames die een jaar door N.Z. reizen. Ook werken, gisteren vertelde Julia dat zij op een farm met koeien werkte. En dan de koeien met behulp van een hond van het ene naar het andere moet dirigeren, de hond had eerst geen zin om te assisteren. En stond zij daar met haar laarzen in de blubber een beetje te friwielen, de koeien bewogen wel, maar niet in de juiste richting. Zij komt zelf uit Berlijn en daar heb je dat niet! Gelukkig de hond kwam in actie. Ik laat jullie ook zo'n schat zien op de foto. Ik had hem eerst niet door, toen ik een waterstop maakte. Maar hij blafte, van zie je mij niet, groet mij even!

De jonge man uit Queenstown met zijn computer was ook nog ontdooid, zie foto. Hij had bij die eerste confrantatie met mij zijn lenzen nog niet in en wist niet dat ik iets tegen hem zei. Verder hebben we een leuke bonte avond gehad met kaarten en een video film met Cloony in de hoofdrol, een overval op de casino's in Las Vegas. Dat was ook weer genieten met veel duitse, zwitserse en franse Bp.travelllers.
Het doet bij mij de herinneringen oproepen van meerdaagse schoolreisjes, alleen je hoeft geen orde te houden.

Vanmorgen ben ik het museum, het rozen park en de ondergoed winkel "Farmers" ingeweest. Want na een jaar is er wat versleten.
Nu in de bib., straks in het internetcafe de foto's er op zetten.
Morgen ga ik met de bus en een hele grote omweg ( over Dunedin) naar Queenstown terug en ga ik Bas ontmoeten na 7 maanden. Jullie een fijne dag, liefs en groeten, Cobi

• 18 Maart 2013 - 09:58

Nelson En Rita:

Hallo Cobi,

Je fietstrip ten einde, heel knap hoor petje af.
    Lazen nog wel enigzins jalours je verslagen vanwege het weer en wat je zag en deed.
    Hier is het nog steeds nat en koud, je heb nog even te gaan voor je weer terug komt.
    Hopelijk is het weer hier dan wat beter, anders wat mooi weer mee nemen.
    Neemt niet zoveel plaats in, je zal wel weinig plaats hebben veronderstel ik.
    Nog veel plezier met Bas en later ook Olga.
    Een fijne verjaardag van Olga met jullie allen, over een week.
    Toch makelijk zo'n stamboom kan je nog wat terug zoeken.
    We spreken en zien elkaar nu wat dichterbij.
    Groetjes uit Limmen,
    Rita en Nelson.

• 20 Maart 2013 - 06:45

Cobi Bult:

Ja het is nog steeds mooi weer, Bas geniet er nu ook van. Hij in de zon en ik achter de computer.
    Ik kom op de fiets naar jullie toe net zo als in Auckland, tot over een aantal weken, liefs en groeten Cobi

Hi Olga, we zitten op het holiday park in Haast. We hebben geen bereik met de telefoon, Morgen weer wel ergens verder op, liefs van ons, tot morgen

• 20 Maart 2013 - 19:16

Trieneke:

Hoi Cobi,

Je fietstocht ten einde. Een geweldige prestatie en een leuke afsluiting met Bas en Olga! En dan gaan jullie nog kajakken tenslotte? Vliegt Bas met je terug of heeft hij nog langer vakantie? Klopt het dat Amerika even van de baan is ? ik hoor je daar niet meer over. In Zwitserland fietsen kijkt me wel heftig, voor mij altans, mijn conditie is niet zo top als de jouwe. Wat me wel leuk lijkt is noord Duitsland, daar schijn je ook mooie Hanzesteden te hebben en goed te kunnen fietsen voor gewone mensen zoals ik. Van mijn toneel heb ik de maand augustus "vakantie" en Oerol staat ook op mijn lijstje voor juni. Manou mailde nog voor buitenkunst, het weekend net vóór Oerol, ik heb nog niet gereageerd.
    Ik heb Sylvie "naar binnen gesmokkeld" bij de 50+ bioscoop. We hebben de film "Lincoln"gezien, zeker de moeite waard.
    Heel fijne dagen nog en sterkte met de terugreis! Ik zie je 2e paasdag!
    Liefs, Trieneke

• 21 Maart 2013 - 22:22

Cobi Bult:

Leuk die actie met de 50+. Ja ik weet zelf nog niet wat ik wil. Maar even terug in Nederland lijkt mij lekker.
    Maar hier is het ook nog te gek, alles is dubbel, volgende week vrijdag vlieg ik dan dat hele eind terug. Met een lange tussen stop in Singapore, van 9 in de morgen tot 9 uur avond. Dan ga ik daar het zwembad uitproberen. En haak ik een aantal uren aan elkaar. Tot volgende week.
    Ik denk om 2 de Paasdag iet in "Wij" de strand tent te willen organiseren. Kan jij nog kijken of die er al weer staat op Scheveningen?
    Dat zou geweldig zijn als je dat zou willen doen. Liefs voor alle bekenden en mijn fans, Cobi