Van Saki naar Oguz - Reisverslag uit Oğuz, Azerbeidjan van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Van Saki naar Oguz - Reisverslag uit Oğuz, Azerbeidjan van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Van Saki naar Oguz

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

07 Juni 2012 | Azerbeidjan, Oğuz

Eerst wat foto's van Saki en het eindigd met Oguz.
Je ziet hier meer mannen dan vrouwen en zeker in de theetuinen. In de eerste plaats riepen ze me voor de thee, maar zij zijn hier gereserveerder de mannen. Ik sliep in een echte opgeknapte Caravansaray, een slaapplaats voor mensen onderweg en voor de dieren. Het was wel even weer wat anders, maar de mannen waren voor het eerst heeeel onvriendelijk.Zij wilden me zelf voor de tweede keer laten betalen. Toen heb ik even een toneelstukje gehouden wat er gistermiddag afspeelde. En ja toen begreep de man van de ontvangst wel hoe het ook al weer was. Dus er zijn ook gelukkig nog niet zulke ....in Azarbeijan. Ik was er helemaal van geschrokken en moest dat even verwerken op de fiets, dat gaat snel, want de wereld en hier ook bestaat uit meer dan hele leuke mensen. Gezellig even thee gedronken, werd op brood en kaas getrakteerd, lekker als de weg weer om hoog gaat. Iedereen groet met woorden of zwaaien en ook weer sneeuw gezien.Het blijft bij zien en nu logeer ik een nacht in het Istanboel hotel in Oguz, met tv en honderde kanalen, maar ongeveer allemaal de zelfde ....
Ik heb ook al een aantal kussentjes gehaakt, lekker klein na de deken.Niet meer nodig gehad, want het is hier echt te warm na 11 uur in de morgen.Morgen weer vroeg op, fijne dag verder voor iedereen, die vandaag het blog bezoekt, Cobi

  • 07 Juni 2012 - 11:38

    Marike:

    Misschien had je die hond van gisteren wel mee moeten nemen en af moeten richten als waakhond, dan kun je m op 'onvriendelijke oplichters' afsturen! Of voor je de fiets laten trekken, de weg op;))
    iig heb je warm en zonnig weer. Super van je dat je ons steeds, dagelijks, op de hoogte houdt. En dan ook nog met leuke foto's! Lieve cobi, hopelijk blijft het bij deze twee honden en onvriendelijke mannen ervaringen en zie je vanaf nu weer gezellige theedrinkende mensen! Succes!

  • 07 Juni 2012 - 21:04

    Josephine :

    Hoi Cobi, met belangstelling je verslagen gelezen. Ik was een week achter. Je bent inmiddels weer een stuk verder. Wel eng, die onvriendelijke mannen. Maar gelukkig is niet iedereen zo.
    Vanmiddag hebben Cecile, Liesbeth, Elles en ik weer gebridged. We missen je wel, hoor.
    Groeten van ons allemaal.

  • 08 Juni 2012 - 05:44

    Annelies:

    Hallo Cobi, Gelukkig dat je zo bijdehand bent en die kerels je begrepen en bijdraaiden. Er schuilt een talent in je! (toneelspel). Ik hoop dat je zulk gedrag verder niet tegenkomt en goed wordt ontvangen. Het ziet er wel weer prachtig uit allemaal. In Turkije ben ik ook in een caravansaray geweest. Werkt erg op defantasie bij mij, leuk (Ali Baba en de 40 rovers; met al die paarden en ezels met rovers in de tassen) Cobi hou je haaks en pas op. (Maar dat doe je wel)
    Lieve groet, Annelies.

  • 08 Juni 2012 - 08:15

    Peter En HJ:

    Ha die Cobi, dank voor je felicitaties en de foto met allerlei lekkere etenswaar. Ook je kaart is van de week aangekomen. Je had hem per ongeluk aan de buurman geadresseerd, maar hij kwam toch netjes met een oplegbriefje van Erik aan. Vandaag werk ik thuis en kan ik ook even jouw verslagen lezen. Ziet er nog steeds avontuurlijk uit. De foto's en verhalen zijn leuk om te lezen en te zien. Met mijn verjaardag was het mooi weer en hebben Peter en ik heerlijk in een sauna in Barendrecht gezeten. Is erg mooi, kan ik je aanraden als je weer terugbent. Je kunt er ook op de fiets komen (ahum). Nu hier lekker nederlands zomerweer; half bewolkt, zonnetje en 19 en soms 20 graden. Hoop dat er nog wat bijkomen. Tot horens, hoi hoi!!

  • 08 Juni 2012 - 10:01

    Cobi:

    Ja ik ga het bridgen ook missen en een sauna is ook een van mijn lievelings wensen, als ik terug kom, van mijn reis. Die mannen vallen wel mee, maar je moet even op je streepje staan. En er zijn altijd andere mensen in de buurt.
    En HJ, ben je aan het werk of zoek je uitvluchten? Ik mis jullie ook wel, maar ik doe het er maar mee.
    En bij de foto had ik nog moeten schrijven, HJ ik zit met een verrassings ontbijt op je te wachten, neem iedereen van de buurt mee. Er is genoeg!
    Annelies, bijna vakantie?
    Marike, toch maar liever een Nederlandse hond, als ik thuis kom.
    Veel liefs, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 157687

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: