(Trabzon) werd Ankara - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Cobi Bult - WaarBenJij.nu (Trabzon) werd Ankara - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

(Trabzon) werd Ankara

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

28 April 2012 | Turkije, Ankara

Goede morgen
Vandaag ga k met de bus om 18.00 uur naar Trabzon. Dat ligt aan de Zwarte Zee oostenlijk en ongeveer 200 km van de grens met Gerogie.
Daar begin ik weer te fietsen.
Istanboel ligt ongeveer 1200km van Trabzon af. Dus dat wordt weer een lange ruk in de bus. Dan blijf ik zeker twee nachten in Trabzon en ga daar 1 mei weer weg.

Tot nog toe de afstanden die zijn afgelegd:
Met Cornelli heb we dacht ik 750 km op de fiets in Duitsland afgelegd. Vervolgens ben ik 200km in de trein gaan zitten. Van af toen tot in Ruse dat ligt aan de grens met Roemenie en aan de Donau gefietst.
Tussen Duitsland en Ruse B. heb ik Oostenrijk,Hongarije,Servie, Kroatie en Bulgarije gefietst.Dat is ongeveer 2400 km op de fiets.
n Ruse tot stanboel de bus genomen en nu neem ik de bus naar Trabzon vanmiddag. Dat is ongeveer bijna 2000 km, dus dat schiet lekker op.
k hoop en denk ongeveer rond mijn verjaardag 19 mei in Tbilisi te zijn en daar ga ik weer een poging doen om visa te organiseren.n juni gaat mijn visum voor Azarbijan in.
Mijn Werelddeken wordt al groter en past bijna niet meer in een gewone plastic boodschappentas. Verder regende het hier fantastisch gisteravond en schijnt nu weer vol op de ZON. Liefs en groeten uit zonnig Istanboel, Cobi

  • 26 April 2012 - 12:46

    Ron:

    Je mag het onderwijs best wel loslaten hoor. Ik vond Istanboel geweldig. Kom je ook in Capadocië, dat was mooi!!!!!!
    Kijk weer uit naar je volgende berichtje

  • 29 April 2012 - 12:41

    Cobi:

    Ja Ron, maar kinderen blijven leuk. Vooral is het een beetje comisch als de leerlingen nog steeds in bankjes zitten zoals wij 50 jaar geleden zaten. Een beetje terug in de tijd.
    Capadocie doe ik niet aan. Weet dat het mooi is. Ben er met het JWC en veel collega s in 1992 geweest.
    Veel liefs voor jou. En groeten voor de fans, Cobi

  • 29 April 2012 - 12:47

    Cobi:

    Er veranderen nog wel eens bestemmingen in mijn reis. Zit niet in Trabzon, dat moet nog even wachten. Maar in Ankara, daar ga ik morgen naar het Turkmenistan Consulaat. Voor de visa, heb vandaag een onderzoek gedaan hoe ik daar kom en een heleboel lieve mensen helpen mij op weg. Een jonge man, een zwangere vrouw, een jonge man ( sstuurde mj totaal de verkeerde kant op, dan zie je weer wat anders) Een oude Engels sprekende man een hele lieve gelijke leeftijd van mij die mij met de auto voor het consulaat afzette. terug nog een oudere man die heel graag zijn engels wilde practiseren met mij. Maar toen kwam de bus er al om terug te gaan naar het centrum.
    Liefs voor de fans, Cob

  • 30 April 2012 - 09:02

    Jodelarini:

    Zeker doorzetten wat betreft een transitvisum voor Turkmenistan!! :-) (Ik kan het je overigens ten sterkste aanraden van Azerbeijan via Iran naar Turkmenistan te gaan, mocht het lastig worden met de boot.)

  • 30 April 2012 - 19:17

    Josephine:

    Cobi, wij volgen je nog steeds met veel belangstelling. Donderdag gaan we bridgen bij Cecile. Dan zullen we het weer uitgebreid over je hebben.
    We wensen je een goede voortzetting en zullen elke dag aan je denken.
    Groeten van Liesbeth en Josephine.
    P.S. Jouw plaats wordt tijdelijk ingenomen door mijn zus Elles.

  • 01 Mei 2012 - 08:52

    Cobi:

    Goede morgen nog net. Hier wordt 1 mei gevierd en alles is vrij. ga lekker in het park aan mijn tweede puzzelboekje beginnen.
    Verder heb ik Bas gevraagd naar een vliegtuig vanuit Bakoe naar China. Denk erover naar om alle Stanlanden maar een andere keer te doen. Heb ik nog iets te wensen om te gaan zien.
    En er gaan vliegtuigen van Azarbeijan naar China. Bedankt Bas, lief van je om even op te zoeken.
    Maar er is niets veranderlijker dan een mens. En vooral dit mens. Daar weet Hayri ook over mee te praten. We hebben in Istanboel een heleboel uitgezocht. Geregeld en dan wil Cobi toch nog niet naar Trabzon, maar eerst naar Ankara.
    Ankara is een mooie en voor mij overzichtelijke stad. Met makkelijk openbaar vervoer. Bus en Metro en iedereen heeft tijd om je aan de juiste bus en metro te helpen.

    En ik ga het bridgen al een beetje missen. Doe alle dames donderdag de groeten van mij.
    En Jodelarini het is een beetje geduld hebben met de Stanlanden en dat is een van mijn slechtste eiegenschappen. Creatief zit ik dan aan andere oplossingen te denken. Want fietsen is zo heerlijk, leuk en ik mis de natuur!
    Morgen zal ik wat foto s plaatsen. Lefs en groeten Cobi

  • 01 Mei 2012 - 19:38

    Trineke:

    Hallo Cobi,
    leuk om je verslagen te lezen, spannend tot het laatste moment,
    omdat je je plannen af en toe wijzigt.
    Lijkt me leuk iedere keer weer nieuwe mensen te ontmoeten, die in de meeste gevallen aardig blijken te zijn. Maar je weet ik ben niet zo avontuurlijk.Hartelijke groet,
    Trineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 157577

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: