Poging tot inbraak - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Poging tot inbraak - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Poging tot inbraak

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

30 September 2012 | Maleisië, Kuala Terengganu

Het gaat lekker in Maleisie, het eten, drinken en slaapplaatsen vinden is niet moeilijk. Donderdag had ik een geweldige lekkere Pizza, even mijn kaas behoeft op peil gebracht, want dat mis ik wel, kaas. Vrijdag ook lekker gefietst de fiets kan ook overal binnen staan. Dat komt soms wel erg goed uit. Gisteravond, de kamer kon niet super op slot en er waren niet veel mensen in dit resort, een beetje alternatief, maar het zag er zo gezellig uit, zie foto's.
Maar goed als de kamer niet zo goed opslot gaat dan zet ik de fiets er dwars voor. Mijn sleutel nr 15 van de trappers demonteren op bed. Deed nog een Arabisch schiedgebetje en ben in slaapgevallen. Toen, wakker geschrokken, door ja wel de fiets, die werd door de deur verplaatst en gelijjk stemmen, en ik: Wat moet dat, donder op. vanuit mijn tenen. En gelijk gaat de deur weer dicht. Ik klaar wakker en dacht wat nu. Is het een vergissing of iets anders....
Ben in het donker rustig blijven wachten wat er verder zou gebeuren. Wel wat stemmen, gekuch...verder stil. Ja er gebeurde niets, maar mijn fantasie sloeg op hol. Dus mijn hersenen moesten aan wat anders denken, heb veel plannen voor de toekomst gemaakt. En na een uur, ben ik weer in slaap gevallen met de gedachte; morgen ga ik verhaal halen bij de.....
Vanmorgen, mooi weer en een schitterend uitzicht van uit mijn kamer, en naast mijn kamer stonden 3 paar slippers voor de deur en heb ze maar laten slapen. Dat waren vast de boosdoenders van gisteravond!
Vanmorgen een leuk ontbijt en mijn nacht weer vergeten. Maar pas heb ik wel goed gekeken hoe de kamer op slot gaat. En een aardige oudere mevrouw zit beneden, in het hotel in Kuala Terengganu.
Ik heb nu bij elkaar ongeveer vanaf maart 6.500 km afgelegd. En Maleisie lijkt veel op Thailand wat natuur en eten betreft. Maar ik denk aan wat ik zie aan huizen, auto's en mensen dat zij het beter hebben hier in Maleisie.

Ik kom ook tijdens het fietsen wel eens op leuke gedachten. Zoals toneelspelen. Gisteravond was in het begin echt niet leuk, maar nu zie ik het als een leuk toneel gegeven. Ook hoe de mensen mij begroeten en hoe ik stuntel met de taal en probeer duidelijk te maken, dat ik simpel b.v. thee wil hebben.
Verder spreken hier meer mensen jong en oud, zelfs oudere dames een beetje Engels en er komt ook veel Arabisch voor, dat is wel weer leuk om te zien langs de weg, de borden.
De weg vinden was ook even wennen, maar is na 3 dagen, oke, 3 x vragen en dan ben ik in de stad op mijn bestemming waar ik wil zijn.
Jullie allemaal een fijne week, liefs Cobi, nu nog wat foto's

  • 30 September 2012 - 17:28

    Annelies:

    Hoi Cobi,

    Ookal lijkt Maleidië op Thailan, ik geloof dat je je veel beter voelt hier (excl. deurgerammel). Of het waren toen, opmonent van mijn lezen de hitte en vermoeidheid die je parten speelden. Hoop dat het goed gaat en volg je. Heel mooie foto's. Ook een fijne week; Lieve groet, Annelies.

  • 30 September 2012 - 17:52

    Trieneke:

    Hoi Cobi,

    Ik ben weer helemaal "bijgelezen". Dat was wel even spannend vannacht. Ik zie het helemaal voor me: in het donker met de sleutel in je hand en bonzend hart. Gelukkig is het met een sisser afgelopen!
    De vrucht lijkt op een lichee of ramboetan maar met een andere schil. Vanmorgen weer uitgewaaid op het strand, er stond een harde wind maar het was heel lekker. Weer thuis moet ik even "op gang" komen. Met Sylvie naar een Bachconcert geweest op oude instrumenten. Heeeel mooi.
    Hou je taai en veel liefs,
    Trieneke

  • 30 September 2012 - 17:52

    Trieneke:

    Hoi Cobi,

    Ik ben weer helemaal "bijgelezen". Dat was wel even spannend vannacht. Ik zie het helemaal voor me: in het donker met de sleutel in je hand en bonzend hart. Gelukkig is het met een sisser afgelopen!
    De vrucht lijkt op een lichee of ramboetan maar met een andere schil. Vanmorgen weer uitgewaaid op het strand, er stond een harde wind maar het was heel lekker. Weer thuis moet ik even "op gang" komen. Met Sylvie naar een Bachconcert geweest op oude instrumenten. Heeeel mooi.
    Hou je taai en veel liefs,
    Trieneke

  • 30 September 2012 - 17:52

    Trieneke:

    Hoi Cobi,

    Ik ben weer helemaal "bijgelezen". Dat was wel even spannend vannacht. Ik zie het helemaal voor me: in het donker met de sleutel in je hand en bonzend hart. Gelukkig is het met een sisser afgelopen!
    De vrucht lijkt op een lichee of ramboetan maar met een andere schil. Vanmorgen weer uitgewaaid op het strand, er stond een harde wind maar het was heel lekker. Weer thuis moet ik even "op gang" komen. Met Sylvie naar een Bachconcert geweest op oude instrumenten. Heeeel mooi.
    Hou je taai en veel liefs,
    Trieneke

  • 30 September 2012 - 17:53

    Trieneke:

    Sorry, te ongeduldig, vandaar dit verslag 3x!

  • 01 Oktober 2012 - 07:57

    Trineke Collet:

    Hallo Cobi,

    Wat een spannende nacht! Niet leuk, maar als ik je goed begrijp hebben je buren zich waarschijnlijk vergist en meenden ze voor hun eigen duer te staan.
    at vind ik jou een kei, alweer 6500 km gereden sinds maart. Wel fijn lijkt me, dat er in Maleisie meer mensen zijn, die Engels verstaan.
    Heb een goede reis verder.
    Hartelijke groet,
    Trineke

  • 01 Oktober 2012 - 18:00

    Wim:

    Hallo Cobie

    Wat zal jij geshcrokken zijn zeg.Ik denk dat ik niet meer in slaap gekomen zou zijn.Lijkt me niet leuk om zoiets mee te maken , maar ik denk dat je door zo'n gebeurtenis weer een stukje alerter wordt.

    Wens je nog veel goeds voor de voortzetting van je reis.

    Met vriendelijke groet

    Wim harfterkamp.

  • 02 Oktober 2012 - 09:42

    Cobi Bult:

    Ja ik was wel klaar wakker. Maar na een uur, met verder geen vervolg, dacht ik de fiets staat er goed en ben wel weer in slaap gevallen. Tijdens mijn uur wakker liggen kwam ik wel op hele nieuwe ideeen, voor de toekomst. Had wel wat..
    En ik kijk nu ook meer naar hoe de deuren op slot gaan. Naast hoe het bed en de douche voorziening er uit zien.
    Verder gaat het lekker, morgen blijf ik een paar dagen denk ik op de zelfde plek en ga ik jullie weer foto's sturen.
    Wim,Trieneke en Trieneke veel liefs en mijn andere fans ook een fijne dag, liefs, Cobi

  • 02 Oktober 2012 - 22:23

    Trees Lokker:

    Hallo Cobi,
    Je bent weer lekker op dreef zeg,ik vind het geweldig hoor ik zou zo met je mee willen.Maar ben daar 'n tikkie te oud voor,het is geweldig om zo veel verschillende landen te zien.
    Beste meid blijf voorzichtig en kom heelhuids in N.Z. aan.
    groetjes,
    Trees.....van de schilderclub.


  • 03 Oktober 2012 - 08:55

    Cobi Bult:

    Annelies, bedankt voor je woorden, Maleisie gaat makkelijker, en ik zit nu weer in een leuk hotel, in een stad en ga eens een boekje Maleisisch in een week aanschaffen.
    Trees ik ga mijn best doen om in NZ goed aan te komen, heb vandaag voor twee nachten geboekt om uit tes rusten en wat te gaan lummelen. Voor iedereen op de schildersclub de groeten en voor jou een kus, Cobi

  • 10 Oktober 2012 - 23:59

    Lydia:

    Ik denk dat ik de vrucht herken nl een lychee
    Cobi gelukkig is het goed afgelopen, wel even schrikken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 157662

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: