Palembang-Indonesie - Reisverslag uit Palembang, Indonesië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Palembang-Indonesie - Reisverslag uit Palembang, Indonesië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Palembang-Indonesie

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

17 Oktober 2012 | Indonesië, Palembang

Zo het is gelukt, had er een hard hoofd in. Om 5 uur in pikke donker opstaan en wegfietsen, naar een airport. Als je niet van vliegen houdt.
Maar er was weinig verkeer, alleen de laatste 2 km, veel "schurende" taxi's. Was begonnen bij de verkeerde afdeling, maar een supertreintje brengt je dan naar een andere vertrek hal, een kind kan de was doen in S. air.
Dan de fiets weer een beetje ontmantelen van trappers, stuur om en lucht uit de banden. De dame van de intseck hielp mij met de "fietshoed", zij kwam gezellig achter de bali vandaan. En andere medewerkers namen de fiets mee.
Dan vliegen, tussen heren op leeftijd, heel galant!
En op airport Palembang, waren ze heel blij met mij, er gebeurde weer eens wat anders dan het gewone.
Foto's maken en toen op de fiets zonder Ind. geld, met alle drukte vergeten. Dan maar met dollars water gekocht, want dat was op, kan niet mee het vliegtuig in en is wel op de fiets het belangrijkste.
LEUKE en lieve mensen tot nog toe ontmoet, ook twee dames voor het vliegen en met een afgesproken om langs te fietsen, een kleine omweg wordt dat.
Maar deze stad Plaembang is hecktisch, en het geld is heel erg wennen, met die nullen, maar als ik het goed heb dan is 1000 roepia 10 euro cent.
En ga ik straks 2 miljoen pinnen, Hoeveel euro is dat?
Wie mij dat het eerst meldt, voor degene ga ik iets leuks kopen hier in Indonesie, en breng ik mee naar Nederland.
Het hotel is weer prima en het eten is lekker, ieder dag Bogor uit Den Haag, de hele dag, van morgen begonnen met nasi-goreng en een geroosterde boterham met honing toe bij de koffiie.
Jullie veel liefs en nu nog even kijken of het met de fot's lukt, een nieuw land, .........
En ja het licht ging uit en zit ik nu in een ander internetcafe. Moet nog even melden dat mijn neuspuntje is verbrand, op de laatste fietstochtje in Singapore waar de foto's ook nog van zijn. Stom he..Annet?
Ik dacht nog het loopt niet zo'n vaart, maar ben nu gewaarschuwd, smeer mij in, zet pet op en loop in de schaduw zoveel mogelijk. Mijn koortslip is weg, hier is veel fruit te koop en te drinken, lekker.
Even de foto's nog een ondertitel geven. En ja ik had wat schelpen verzameld van Thailand en Maleisie, maar heb ze achtergelaten in Singapore, niets meenemen van aardse waar, als je vliegt.
En gistermiddag en avond was ik zo moe dat ik 2 films heb liggen kijken, het regende ook, leuk wel een beetje hollands. Een film van Beans, als een soort 007, die was echt gaaf. En een" moeder en dochter" film, weet de titel niet meer.
Het is wel leuk om zo een aantal weken de tv programma's te zien van een land, op de zelfde tijd van de dag, zo na het fietsen en douchen. Zo raak je ook aardig in geburgerd in het land. De Maleise taal gaat bij mij niet in een week lukken. Het gaat langzaam..... net zo als fietsen.
Nu nog de ondertitel en ik zag dat Olga al een antwoord heeft gegeven. Z een tweede kans voor de Europeanen, fijne dag allemaal, dit was Cobi uit Indonesie

  • 17 Oktober 2012 - 05:52

    Olga:

    Hi Co,
    2 miljoen Rupiah is 159.50 Euro
    Leuke photos :D
    Veel plezier in Indonesie.
    Veel liefs,
    Olga

  • 17 Oktober 2012 - 13:04

    Tiny En Jaap:

    Hallo Co
    Wij wensen je veel plezier en geluk toe op je trip in Indonesie.
    Wij gaan vandaag voor twee weken naar Turkije het is een bridge vakantie in Kusadashie.
    Groetjes Tiny en Jaap

  • 17 Oktober 2012 - 15:21

    Trieneke:

    Hoi Cobi,

    Leuk dat je nu in Indonesie bent. Mooie foto's en mooie bloemen. Ik typ dit op de computer van Riet. Ze heeft het dit keer moeilijker gehad maar nu gaat het weer. Ga morgen (via mijn zus Marijke) naar huis.
    Geniet van alles en van het eten.

    Kus en groeten van Trieneke en Riet.

  • 17 Oktober 2012 - 19:20

    Peter En HJ :

    Ha die Cobi,

    Wat geweldig dat je alweer in Indonesië bent. Ik ben nooit op Sumatra geweest, maar Java is so wie so geweldig en op Sumatra heb je heel veel jungle van horen zeggen. Hier gaat alles prima. Het weer is koud en nat dus daar mis je werkelijk niets aan. Ik ben al weer te laat voor de roepia prijs, maar je begrijpt bij de volgende vraag ben ik nr 1. Olga was me nu voor. Sumatra heeft ook veel oerang oetan parken, schrijf je dat zo?? Geniet er van, we vinden het leuk om je verhalen te lezen,

    Groet, Peter en HJ

  • 17 Oktober 2012 - 22:53

    Wim Harfterkamp:

    Volg met veel aandacht regelmatig je reisverslag en geniet in stilte met je mee.Het moet toch een heerlijk gevoel geven om met 2 miljoen rupia in de knip rond te reizen , dat klinkt toch beter dan 159,50 euro.
    Je foto's vind ik ook altijd meer dan het bekijken waard.
    Let op het puntje van je neus want je weet "wie zijn neus schend , schend zijn aangezicht.
    Ik wens je nog vele mooie reisdagen toe en doe voorzichtig en ik zal de schilderclub vertellen waar je nu
    zit.

    met vriendelijke groet
    Wim

  • 18 Oktober 2012 - 09:44

    Cobi Bult:

    Wim, H.J en Peter, Marike, Trieneke, Jaap en Tiny bedankt voor jullie reactie.
    Ja Olga loopt voor met de tijd, maar Marike, ik weet van de site, maar toch die nullen erbij, dat is even wat en ik sjeck even voor de zekerheid. Daarom aan jullie de vraag.
    Het is hier warmer dan ik tot nog toe heb gehad, maar de tijd is vervroegd hier, dus ik was vandaag af om half zeven op de fiets en het kan nog vroeger, dat doe ik morgen.
    Jaap en Tiny een fijne vakantie en ik denk dat ik dat volgend jaar ook maar eens ga doen of wie weet in New Zealand.
    Volgens mij moet er nog een g op het einde van de Oerangoetang, het lijkt mijn puzzelboekje wel. Kijken jullie af en toe ook nog even om de hoek bij Hayri, bedankt alvast daarvoor, liefs voor jullie drie-en.
    Wim liefs en groeten voor de schilders, artiesten en hun leraar, a.s. maandag
    Het zijn wel veel roepiah's, maar ze vliegen ook zo mijn portemonnee uit.
    Andere fans jullie ook de groeten, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 157661

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: