Mc Gregor - Reisverslag uit Brandon, Canada van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Mc Gregor - Reisverslag uit Brandon, Canada van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Mc Gregor

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

07 Mei 2015 | Canada, Brandon

Ik lig languit, super voldaan na een verwendag door lieve en leuke Canadezen.
Gisteren na de bib, naar het visiter centrum, waar ik weer gratis routes kreeg, water n fruit gekocht en toen zag ik een Art and Craft superwinkel. Ja daar heb ik nieuw materiaal ingekocht.
Keek mijn ogen uit, heb niet alles gezien, ook om niet meer te willen inslaan, want hoe neem ik het mee. Het lukt nog wel met een beetje duwen.
Toen naar Judy, een super gastvrouw, hadden na het eten al het gevoel dat we elkaar al jaren kenden.
Zij had heerlijke gerechten, daar heb ik weer iets bijgeleerd.na het eten een kleine rond leidin door een deel van de stad, een lekkere roze en aan eenstuk gebabbeld, zij maakt tassen, eigen knopen, van hout en kunstklei en doet nog veel meer.
'S morgens zijn we samen vertrokken tot aan de lunch. Eerst een koffie stop, daar kregen we na onze verhalen de koffie van een aardige dame. Judy wist omdat zij ook fietst, welke route namen, dus mijn blik was alleen maar volgen. Een heerlijke lunch, die ook door Judy werd betaald. Zij is nu " verplicht" om naar den haag te komen, zij heeft het laaste Hopje van mij gekregen, lieve dames van de Spil.
Na de lunch alleen verder, het laatste uur in de regen, maar kom ik de plaats aan, waar is de overnachting?
Zie geen motel of hotel, zal dan iets verder aan de hayway zijn?
Maar ik zie wel dat de bib nog open is. Daar naar binnen, de mevrouw zegt ik ben nog 10 minuten open.... O en hoe laat u weg? Over een half uur, dus je mag wel iets langer blijven en je mag N. Praten, want daar kom ik ook vandaan. Zo dat is leuk, weet u dan ook of je hier kunt overnachten?
Ja, dat kan maar het motel aan de haway zou ik niet kiezen. Ja maar wat dan? Is er bed & breakfast?
Nee maar het restaurant is iets gestart, iets verder op in de straat. Ik zal even voor je bellen en Antoinette regelt dat ik kan komen. Dank je wel Antoinet en we nemen afscheid.
Zo dat is super geregeld, lieve jonge vrouwen en de douche een pizza besteld en gezellig zitten praten met een mooi ouder stel van de plaats over van alles.
8 uur sluitings tijd wij nemen afscheid en de mevrouw zegt ik heb voor je betaald. Ik ben even stil.... Mevrouw een big hug en mijnheer een hand. O, ja mag ik uw adres, dan stuur ik een kaart met......
Zo is dat niet een super zonnige dag..?
Morgen een korte fietsdag met op het programma een bibliotheek en een wasserette.
Wat doen jullie volgers?
Voor morgen een fijne dag, liefs en groeten Cobi

  • 07 Mei 2015 - 09:44

    HJ En Peter:

    Ha Cobi!

    Volgens mij nader je het meren gebied van Canada, als ik de kaart bestudeer. Lijkt me gaaf om daar doorheen te fietsen. Grappig dat je dan weer iemand ontmoet waarbij je gewoon Nederlands kunt praten. Volgens mij is de regen meegevallen. Wij zijn een paar dagen op pad. In Valencia op dit moment, mooie Spaanse stad. Wellicht ben je er wel doorheen gekomen toen je naar Marokko fietste jaren geleden. We gaan vandaag het oceanium bekijken. Vissen kijken en vooral hele grote! Volgens mij lig jij nu te slapen. Trusten dan maar en blijf vooral schrijven, je verhalen volg ik graag. Groet, de buurmannen!

  • 07 Mei 2015 - 09:53

    Annelies:

    Lieve Cobi, wat ik vandaag? Veel minder opwindende en uitdagende zaken, maar ook gezellig. Mijn eerste afspraak om 9.00 uur vanmorgen werd afgebeld wegens een dubbele (medische) aan de andere kant. Ik had daardoor tijd om eens rustig te ontbijten en vroeg de mail te doen, waaronder die van jou borde vol interessante plekken en aardige mensen en gezelligheid te beantwoorden ik kreeg er een blij gevoel van!
    Als ik hiermee klaar ben doe ik ook nog snel een huishoudelijke klus en misschien meer voor ik naar het Zuiderpark fiets voor de training om 10.30. Die start aan de rechterkant voor bij de blauw brug.
    Ik kom nu sinds oktober wekelijks in het Zuiderpark en nu in het voorjaar is dat echt genieten.. Elke keer kijk ik mijn ogen uit en ga ik het mooier vinden. Mijn uitdaging dit voorjaar is langer kunnen lopen, dus om 10.00 uur ga ik de deur uit. Erna drinken we altijd even koffie bij Parkoers en dan natuurlijk even de lunch thuis. En voor de middag had ik afhankelijk van het "verrassende" sterk wisselde weer misschien een bezoekje in gedachten. Het weer is vandaag heel zonnig windkracht 5 tot 6 schat ik. De kade staat vol bloesems: rose donkerrood en wit. Prachtig tussen het lichte lente groen. En met die wind is de straat dus ook vor een groot deel rose van de Prunisblaadjes. (Ende portiekhal ook) Gisteren kwamen er plotseling vreselijke stortbuien met ook hele grote regendruppels. Ze hielden ook heel snel weer op.(Snel doornat, ik moest de stoelen die door de tuin waaiden aan de kant gaan zetten voor he tonweer losbrak). Vandaag ziet het er gezellig uit. Ik ben nog benieuwd naar de temperatuur en neem mijn regenjack en broek maar wel mee in een rugzakje.
    PS De ceremonie van Mart was mooi, haar mooiste schilderijen stonden om haar heen. De broer een nicht en Jan hielden een toespraak, die mee rinzicht gaf in hoe haar leven was verlopen. Een heel interessante en moderne vrouw voor haar tijd. Mooi om te horen.
    Liefs en groetjes, Annelies
    Cobi ik ga aan de slag. Een hele fijne dag, een mooi gezellige volgend traject en ik hoop dat je een leuk warm, logeeradres weer tegenkomt. Liefs Annelies.

  • 07 Mei 2015 - 18:46

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    Wat fijn dat je zulke leuke, lieve mensen ontmoet, dat maakt je reis veel aangenamer want ik denk dat de omgeving waarin je fietst op den duur een beetje eentonig wordt.
    Hier hebben we storm en korte, felle buien gehad. Gisteren op de terugweg van de Sparring zelfs even hagel. Ik was in een mum van tijd doornat. René had er geen probleem mee nog een theekist te maken zei hij. Zaterdag hebben we een extra zangrepetitie. Sarah komt steeds met nieuwe liedjes aan, ook wel bekende maar dan meerstemmig. Of we dat er nog allemaal inkrijgen, de uitvoering is 14 juni al... Ik moet ook met de poster beginnen maar heb nog geen gegevens. Maandag gaat het laatste gedeelte van mijn verbouwing van start dus dat betekent kasten uitruimen en spullen wegzetten. Ik begin me nu pas te realiseren hoeveel werk het eigenlijk is maar dan is het maar gebeurt en kan ik meteen gaan opruimen.
    Fijne dagen en ik kijk uit naar je foto's.
    Liefs,Trieneke

  • 07 Mei 2015 - 18:51

    Bas :

    Hi Co,

    Wat een mooi verhalen allemaal weer.
    klinkt of je echt aan het genieten bent.

    Een kind kan zich geen mooiere Moeder wensen.
    Warmhartig/reislustig/ondernemend, niet bang om nieuwe dingen te doen.
    zo het is bijna Moederdag.

    Hier gaat alles rustig aan, lekker weer aan het worden.
    wel veel wind op 5mei - gezellig gegeten te Purmerend en ook nog even live muziek.
    Morgenavond weer even Pokeren en Eten te Haarlem.
    Zondag even voetbal kijken bij mijn club.
    en zo is er weer een week voorbij.

    Groetjes
    Bas




  • 07 Mei 2015 - 21:43

    Paula:

    hoi Cobi,

    Wat een mooie ontmoetingen als ik je verhaal van vandaag weer lees. Hier wordt je toch alleen maar blij van. Dat is het leuke van zo'n reis alleen op de fiets. Krijg ook zin.
    Ouzin en ik gaan zaterdag een weekje naar Texel. en het schijnt nog mooi weer te worden ook.
    Heerlijk er even uit. Verder ben ik veel bezig , ook s nacht in mijn dromen met de verbouwing.
    Tegels, badmeubels, etc etc. afmetingen, maat tegels. etc etc. Wat komt er veel bij kijken.
    Maar het wordt vast heel mooi straks.
    6 weken zonder douche,wc en keuken straks. Maar we mogen het huis van de Russische bovenbuurvrouw gebruiken. Die is zelf in rusland. En hoefde geen minuut na te denken over mijn vraag waar ik lang over had gedaan om hem te stellen. Menslievendheid noemde zij het, dat is het zeker.
    En dat terwijl we nooit meer dan dag hebben gezegd. Ook dicht bij huis gebeuren mooie dingen.

    Veel liefs en tot gauw, Paula

  • 07 Mei 2015 - 22:03

    Cobi:

    Ja, als het dan een dag regent, zoals vandaag, gelukkig is het af en toe ook droog, maar de wolkent hangen hier dan ongeveer 100 meter boven het wegdek.
    Wat een lieve verhalen zijn het vandaag.
    Die van Bas vind ik natuurlijk de aller mooiste verklaring naar mij toe. Bas bedankt en jij bent een super zoon.
    Trieneke het is gelukt, 3 x foto's, binnen een half uur, jij sterkte met het opruimen en aanpakken van het huis.
    Paula succes, ik week dat het een waanzinnig stressig is, maar met z'n bovenbuurvrouw, valt dat lekker mee. De russische keuken is ook heel lekker. In dit dee van Canada zijn veel Oekraische invloeden, van de mensen die hier ook rond 1860 naar toe zijn gekomen.
    Valencia staat nog op het programma, maar niet meer met de fiets, misschien de auto?
    Peter en Hendrik Jan geniet, en Peter een fijne verjaardag.

    Ook voor mijn achternichtje in Limmen Nina, gefeliciteerd van uit Canada. En de hele familie daar een fijn weekend. Vier het uitbundig, liefs Cobi

    Zo Annelies, dat was vanmorgen genieten wat jij doet. Ja het Zuiderpark is een mooi stukje Den Haag.
    Laten we daar ook eens gaan picnicken of ......
    Volgers een fijne dag, liefs en groeten, Cobi

  • 07 Mei 2015 - 22:16

    Jose Sewalt:

    Lieve Cobi, vol bewondering lees ik net weer je verhalen. Wat een avontuur! En wat een leuke mensen kom jij tegen. Ik heb ook net een klein avontuur achter de rug. Ik ben alleen naar mijn dochter in Ohio gevlogen. Moest in Detroit overstappen . Daar ik best bang ben om te vliegen vond ik het een heel avontuur. Het is gelukkig goed gegaan en ik heb heerlijke dagen beleefd vooral met de kleinkinderen was het heel fijn.
    Morgen ga ik weer zingen,daar hebben wij toch heel veel plezier. Wij missen jou hoor Cobi! Maar geniet nog van je mooie reis. De laatste vrijdag van juni hebben wij na de zang een lunch in het inloophuis. Ben jij dan al terug?
    Nou Cobi nog heel veel plezier en doe voorzichtig !!! Hartelijke groeten van Jose je zangbuurvrouw xxx

  • 12 Mei 2015 - 13:28

    Cobi:

    José, vliegen is ook niet mijn meest ontspannende bezigheid,fietsen is vele malen leuker.
    En 2 juni is de terugkomst, dan ben ik de 2 vrijdag van juni al aanwezig bij het zingen.
    Bedankt voor de mail en de gezellige uitnodiging, de laaste vrijdag, voor de vakantie periode, liefs en groeten voor het koor en de begeleiders, big hug, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 157593

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: