een nieuw land - Reisverslag uit Batoemi, Georgië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu een nieuw land - Reisverslag uit Batoemi, Georgië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

een nieuw land

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

13 Mei 2012 | Georgië, Batoemi

Goed middag, fans het is gelukt, gewoon de grens met Turkije en Georgie over te fietsen.
Geen visum nodig, dat wist ik vanuit Nederland.
Even afscheid van de vriendelijke douanemannen. En dan welkom als begroeting van de Gorgische douane jonge dame. De ontvangstwas mooi ingericht, leek een beetje op Schiphol. Buiten even euro gewisseld, ook mijn restje turksgeld.
En toen op de fiets, zie foto's. Een hele andere taal, ook geen russische opschriften. De wegen zijn niet zo goed, maar dan gaan de auto's ook niet zo hard. Koeien lopen op de weg, dus let op! Koeien poep ook!
De lieve mensen helpen weer om mijn slaapadres te vinden. Ook gelukt zie foto, doet mij denken aan Suriname. Ook dat de voetpaden er nog niet zijn, wel de plek maar daar staan ook auto's.
het was een korte fietstour vandaag, morgen ga ik 60 km proberen. En het is hier al twee uur later dan in Nederland.
Ik ben nu ongeveer 5.425 km van Nederland verweiderd. 1800 met het openbaar en auto vervoer. En 3.625 km gefietst.
het gaat ergens op lijken. En het wordt ook nog leuk.
Heb in mijn hostel met twee jonge Amerikanen kennis gemaakt. Zij geven Engelse les, zijn hier vanaf oktober 2011 en gaan in juli terug. Zij hebben de winter mee gemaakt in het dorp waar zij werken. Nu hier in Batumi voor een lang weekend.
Veel liefs uit Georgie, o ja het meisje waar ik koffie dronk zei trots dat zij wist dat de vrouw van de president uit Nederland komt.
dit was Cobi vanuit Georgie

  • 13 Mei 2012 - 19:31

    Bertha&Bob:

    Hoi ,Co Het gaat lekker zo te zien
    Nog een paar dagen dan is het feest
    Lang zal ze leven !!!!!!
    Nou nog veel veilige km en doen voorzichtig,
    Gr Bertha & Bob

  • 14 Mei 2012 - 14:38

    Cobi Bult:

    Hi ik zal voorzichtig zijn, want ik wil nog veel km fietsen, liefs en groeten, Cobi

  • 15 Mei 2012 - 19:49

    Josephine:

    Leuk verslag weer, Cobi. Je wordt nog een beroemdheid. Misschien ontmoet je de vrouw van de president nog. Ze is aardig. Ze komt uit Terneuzen. Wie weet. Hoe is het weer? Hier weer koud. 10 graden. Liefs van Josephine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 157675

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: