Auckland 12 januari, 2013 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Auckland 12 januari, 2013 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Auckland 12 januari, 2013

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

12 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Bas jij eerst Hartelijk Gefeliciteerd en mooie witte sneeuw toe gewenst. Met een zonnetje, liefs en groeten van ons uit Auckland vanaf het water.

Van de week maak ik dit verslag verder, maar nu is het al 22.00 uur en zijn we 7.00 uur de straat op gegaan om de bus naar de Kayakles te nemen, op het water, een meer met leuke zwarte zwanen, ganzen en eenden. En wij weer oefenen met peddelslagen, vooruit, acheruit, rond draaien, kort ronddraaien en remmen met volle kracht als er eventueel een aanvaring zou kunnen plaats vinden. En tot slot ook weer kopje onder, in donker zwart water, dat was even slikken voordat ik dat volbracht.
Morgen de laatste cursus dag op het water, open zee, oceaan? jullie een fijn weekend, liefs en groeten, Cobi

Maandag, 14 januari, 2013 vervolg
Goede middag vanuit Paihia, met de bus een paar uur geleden aangekomen.
Nu achter de computer om even over gisteren te vertellen, was een super dag met de cursisten en andere clubleden, want als je je certificaat
( gisteren behaald door mij op13-01-2013) heb, dan kan je aan alle beginners trips deelnemen. Het was zondag en een super mooie kayakdag, want het weer kan wel eens tegenwerken, zo ook de getijden, redelijk verschil met hoog en laag tij, hier ongeveer 40 km ten noorden van Auckland. Dan kan je wel eens droog komen te liggen met de kayak of de rotsen onder water raken. Maar de begeleiding is super, geen zorgen daar over.
We hebben ook nog wat theorie gedaan over de wind. Dat had Cornellie mij wel eens uit gelegd, de lijnen, die harde en rustige wind aangeven. Dus het was te volgen, want ik heb nog steeds een beetje moeite met het verstaan van het gesproken Engels, als het te snel gaat. Het accent ligt ook weer anders dan in Australie.
Een echte Engelse serie is nog het makkelijkst op de tv te volgen.

Morgen ga ik naar het uiterste puntje.met een dagtrip.
Woensdag een ferry trip en hou ik het blog bij met foto's.
Jullie een fijne dag, volgers, groeten, Cobi

  • 12 Januari 2013 - 16:17

    Annelies:

    Hi Cobi,
    Gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon Bas.
    Na 2 weken Cyprus was het weer even afzien deze week, maar ben er nu weer aan gewend om lekker actief te moeten zijn.
    Je leuke kaart met mooie wensen was een verrasssing. Veel dank, hij staat op de witte kast in de kamer.

    Dat Kayak- kantelen (ik weet de naam niet meer... Eskimoteren?) heb ik ooit in het zwembad geoefend. Ik vond het heel lastig om geen water in mijn neus mee te scheppen met het naar boven draaien. Dat was behoorlijk pijnlijk. Hoop dat jij het er beter afbrengt.
    Je hebt goeie begeleding van Olga zag ik vorige keer op et filmpje. Leuk joh, om jullie samen te zien.
    Liefs en groeten beide, Annelies

  • 14 Januari 2013 - 02:12

    Cobi Bult:

    Dank je wel Annelies voor je reactie. Het is een eskimo rol hier, dus je had het goed.
    Gaan we samen een keer kayakken als het mooi weer is in ... ergens in Nederland?
    Liefs en groeten, voor jou en alle bekenden van ons, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 157659

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: