Christchurch- Ashburton - Reisverslag uit Ashburton, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Christchurch- Ashburton - Reisverslag uit Ashburton, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Christchurch- Ashburton

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

05 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Ashburton

Soms gaat de reis langzaam, iets sneller, maar nu gaat hij heel snel door het zuid eiland, volgens Olga. Zij boekt af en toe de overnachting, dat is heerlijk kan ik jullie gewoon schrijven of verder fietsen.
Zondag zat ik in de trein gebabbeld met de medereizigers, o.a. een Amerkaan. Vervolgens in vogelvlucht Chrischurch bezocht, viel tegen, iedereen heeft daar nog problemen met het herste len verwerken van de aardbeving. Veel hulp verleners met de weder opbouw van Chr.ch. Minder plaats om te overnachten. Ik had een adres, maar daar woonde de fam. niet. Toen naar een hostel, vol, maar je wordt gehopen met een bed op de grond, in een huis waar de hulpverleners ook overnachten. Ik sliep met een jonge lady, die een aantal weken in het ziekenhuis werkt in Chr.ch.
Het centrum is een grote bouwput, dus na de koffie eruit gefietst.
Richting een B&B in Okains bay, waar familie van Milliecent woont, voor dat ik de bergen in trok, heb ik gebeld en helaas de hele week geen plaats.
Oeps dan gewoon verder op de fiets richting Dunedin. Aan Olga gevraagd om een overnachting te boeken in Rakaia. Dat lukt en ik doe dan nog 60 km vlak, Gronings landschap, of polder, lange rechte wegen, vlak.
Het holiday park was leuk en goed ingericht, bemand door Engelsen, die dat drie weken deden voor de eigenaren van het park, zo kan je ook N.Z. doen.
's morgens een koffie en een ontmoeting met een gepensioneerde Nederlander, een brandweerman, overnacht in de brandweerkazerne, die N.Z. op de motor doet, hij had mij gisteren over de brug zien gaan, 2 km lang is de brug, met geen schouder waar je op kan fietsen. Eerst wat pers. auto's en toen de eerste vrachtwagen, die achter mij bleef rijden, dat is nog eens doortrappen, niet dat hij ongeduldig was, hoor! Ook wel relaxat aan de ene kant dat de rest ook daar achter bleef rijden. Het was de langste brug van N.Z. werd mij verteld.
Nu was er hier in Ashburton alleen een overnachting mogelijk voor 130 dollar, nou nee, dan de bus naar Dunedin, dat is een bestemming waar vandaan ik naar Queenstown wil fietsen.
Zo rommel ik maar een beetje aan, als ik opsta heb ik een plan en dat veranderd zo rond 1 uur p.m.
Niets is versnderlijker dan een mens!
Jullie een fijne dinsdag, see you en een hug, Cobi

  • 05 Maart 2013 - 11:40

    Renee:

    Dag Cobi,
    Helaas reageer ik niet op je reisverslag, maar ik zou graag met je praten over je reis langs de Donau. Ik las dat je 29 maart terugkomt naar Nederland. Zelf vertrek ik 2 mei naar Odessa op de fiets. Eerst helemaal tot het eind van de Donau. In Odessa neem ik het vliegtuig naar Nederland.
    Via Koen van Niekerks blog kwam ik bij jou terecht. Ik hoop dat je ergens rond half april tijd hebt om mij te ontmoeten, al je dan tenminste nog steeds in Nederland bent. Alle persoonlijke informatie voor mijn reis is welkom en ik heb een hoop vragen.

    Vriendelijke groet

    Renee

  • 05 Maart 2013 - 16:31

    Nico Bult:

    Hoi Cobi. Bedankt voor de kaart en veel plezier nog.

    Groetjes Nico Bult

  • 05 Maart 2013 - 18:56

    Annemarie Legdeur:

    Hoi Cobi,

    Wij hebben ook je kaart ontvangen, bedankt daarvoor!
    Ik volg nog steeds je blog en ik ben blij dat alles zo lekker gaat.
    Vandaag hebben wij in Nederland onze 2e lentedag. Eindelijk na een lange tijd van kou en somber weer!
    De vogels beginnen te fluiten en de mensen kijken weer blij.
    Als je straks terug bent in Nederland zal je dus al het een en ander in bloei treffen. Dat is wel een leuk vooruitzicht denk ik. Veel succes weer verder en tot ziens in Nederland!

    Groetjes,

    Annemarie

  • 06 Maart 2013 - 17:14

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    Dan voel je je vast wel "machtig" met zo'n sleep auto's achter je aan. Dat is nog eens wat anders dan de afsluitdijk! Jammer dat het niet lukte bij de zus van Millicent.
    Het is hier inderdaad lenteachtig, al mijn crocussen staan in bloei, maar volgende week komt er weer een koufront met nachtvorst en misschien wel - overdag dus toch de truien nog niet opbergen.
    We zijn druk bezig met toneel voor/in Meijendel. Vrijdag hebben we weer een gesprek over de (on)mogelijkheden en het financiële plaatje en als "huiswerk" moeten we ons verdiepen in je verhouding tot de natuur, ruimtelijke ordening, geschiedenis van het landschap enz. Ik wil dit jaar beslist naar Oerol als inspiratiebron. Misschien ben jij dan nog hier..
    Ik begin hier weer een beetje te "aarden" gelukkig.
    Fijne fietstocht nog en veel leuke ontmoetingen.
    Liefs, Trieneke

  • 06 Maart 2013 - 23:18

    Lieke Schonk:

    Hoi Cobi,
    Ik had vandaag een leuk gesprek met Els Verhagen. Ik geef haar je mailadres dan kan ze bijpraten. Nog een fijne maand in de frisse gezonde buitenlucht. Op welke datum ben je retour?
    Harteiijke groet van Hans en Lieke

  • 07 Maart 2013 - 22:37

    Paula:

    Hoi Cobi,

    Nog even en dan ben je weer in dit koude kikkerland!
    Je kan hier het voorjaar voelen en ruiken. Eindelijk. Fietskriebels komen op, maar dit weekend zou het weer weer minder zijn. Maar ook aan de strandtenten wordt gewerkt.
    Fijn je straks weer te zien.

    Paula

  • 08 Maart 2013 - 04:04

    Cobi Bult:

    Zo dat is nog eens leuk, al jullie verhalen, ja ik kom met de lente thuis. Niemand hoeft met bloemen te staan, want heel Nederland staat in Bloei. Gaaf, al die kleuren, vandaag ook gaaf, veel groen, bruin, witte wolken en blauwe luchten. Ik verheug me al op blauwe hyacinten, rode en gele tulpen, met veel groen. En dan de roze hyacinten, de geur komt ook al boven drijven!

    Renee ik heb tijd in april voor je, 0703633825 kan je na 1 april bellen, dat is mijn huis tel.
    Nico, Annemarie en de fam. tot gauw in Limmen, ik kom op de fiets, langs de bollenvelden, naar jullie toe.
    Trieneke leuk dat ik thuis ben als je het optreden heb, maar Oeral? Misschien.....Hans en Lieke ook veel liefs en sterkte met het herstel van Hans.
    Els veel liefs, maar mijn mail doet het nog steeds niet, we zien elkaar 3 april bij Florencia in de stad.
    Paula, waar gaan we vegetarisch eten in April, bij "Water en brood" stel ik voor, vraag jij de anderen?
    Ik heb bijna nog geen afspraken staan.
    Zo de foto's lukte niet erg goed de vorige keer, kijken wat het nu brengt.

    Lieve vrouwen van de wereld, het allerbeste wens ik jullie op deze dag, maar vooral na deze dag. Dat al onze dromen uit mogen komen.

    Mannen jullie een andere keer, lief zijn voor al wat vrouw is, ook zonder hoofdbedekking.

    LIefs en groeten en een heel fijn weekend, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 157666

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: