Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Paihia

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

15 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Paihia

Paihia, ligt ten noorden van Auckland, daar zit ik of lig ik meestal in een hostel. Mooi, niet te groot en een leuke damen uit Pijnacker ontmoet, gisteren samen gegeten, toevalig was het een Ned. eigenaar.
De kok was een Ned. jongeman, die hier zijn reis aan het bij verdienen was.
Maar eerst om 7 uur vertrokken met een dagtocht naar het puntje van noord N.Z., Cape Reinga, via een rainforest, koffie stops, stranden, duinsurfen en 60 km over het strand, waterkant gereden. Dat was nog eens een mooie boulevard, als de chauffeur een mooie vogel zag remde hij af en draaide een rondje op afstand natuurlijjk om de vogel heen. Veel stops om een foto te maken. Hij vertelde ook van alles over de histrorie en de cultuur van het land. En het gezelschap was een prima groep.

Vandaag ga ik met de ferry over naar Russell, een historisch plaatsje, is nog een paar jaar de hoofdstad geweest van N.Z.
En morgen vertrek ik dan met de fiets naar Kawakawa, dat is een woord uit de taal van de Maori.
Veel liefs en groeten en o, ja ik heb op skype even de sneeuw in Nederland gezien, dat was weer even iets anders dan hier, sterkte voor de fans in Ned., Cobi

  • 15 Januari 2013 - 22:21

    Marike:

    WOWIE!!! dit is wel supergaaf zeg! Lijkt wel vakantie :) Natuurlijk heb je die verdiend. Leuk om de foto's te zien en je verslagen te lezen. Veel plezier, liefs uit een wit Monster

  • 17 Januari 2013 - 13:10

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    Je ziet er superfit en stralend uit! En wat een mooi landschap. Begrijp ik nu goed dat je aan de volgende rondreis begint of al begonnen bent tot eind maart als je weer naar Olga gaat voor haar verjaardag? Hoe lang ben je dan nog bij haar met Bas? Het moet vast wel moeilijk zijn om Olga dan weer achter te laten.
    Sylvie en ik wilden dinsdag naar museum Boijmans voor een tentoonstelling van Jan van Eyk en tijdgenoten. 's Nachts had het echter wel 20 cm gesneeuwd en er reden geen trams. Toen zijn we maar koffie gaan drinken met een gebakje. Over 2 weken doen we een hernieuwde poging.
    Ik ben uitgegleden en plat op mijn rug gevallen, gelukkig in de sneeuw en met een rugzak op, zodat ik alleen wat spierpijn heb. Gisteren scheen de zon en hebben we in de duinen gewandeld. Veel ouders met kinderen die met sleetjes of snowboarden van de duinen afgleden; je werd er vrolijk van! Voor de rest vind ik het niet zo fijn. Ik ga za. weer naar Riet en kan daar dan niet fietsen. Ook het OV geeft veel problemen met sneeuw en gladheid, we zullen er maar het beste van maken. Riet komt dan helemaal niet buiten. Ze staat nu al wankel op haar benen en moet niet ook nog iets breken.
    Een fijne tijd voor de komende periode en tot mails.
    Liefs, Trieneke

  • 17 Januari 2013 - 22:22

    Cobi Bult:

    Dank je wel Marike voor je reactie, JA het is echt genieten hier, ook omdat heel N.Z. een vakantie land is.
    En ik natuurlijk niet de stofzuiger hoef te pakken, geen beddengoed in de wasmachine, alleen nu en dan een handwasje. Bij Olga is de wasmachine en ik doe het stofzuigen als zij naar haar werk is, dan vergeet ik het niet helemaal, huishoudelijkwerk!
    Mooi is het de sneeuw, heb het op skype gezien in de Columbusstraat. Liefs en groeten voor je gezin en de familie, Cobi
    Trieneke, de fietsreis is begonnen van Noord naar Zuid, maandag de 14de.
    Af en toe de bus erbij. Olga fietst 35 km met mij terug van Gulf Harbour naar Auckland en dan doe ik weer een gezellige pauze bij haar en ga dan de derde week in febr. verder naar het zuiden.
    Bas komt half maart naar het zuiden gelijk vanuit N. en daar gaan we samen verder met vervoer en fiets erin. Olga komt met haar verjaardag richting ons en dan terug naar Auckland.
    Moeilijk is het niet want zij zit in het mooiste land van de wereld en dat is iets wat je je kind toe wenst. Gisteren was het weer een super dag met Hundertwasser, zie blog.
    Jij veel liefs en sterkte met de sneeuw, gelukkig viel jou val mee. Had ik ook maar een rugzak omgedaan toen ik ergens op mijn rug viel in de badkamer, op het eerste deel van mijn reis.
    Groeten aan Riet en neem gewoon een taxi in Den Haag en in Wageningen, doen! Veel liefs en groeten aan onze bekenden, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 157666

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: